Разбилият се самолет е двуместен тренировъчен МиГ-21УМ. И за сведение на хейтърите, самолетът претърпял инцидента далеч не е произведен през 50те както плямпат. Изтребителите зависят от поддръжката им и снабдяването им с части за техн.ремонти. Реално и F-16 е от началото на 70те, даже бройки от 1980та - бивши бракувани щатски след ремонти стават португалски, и след десетилетия служба, преподадени вече са "новите" румънски F-16. Румъния ще ги използва още 10г.. това не е ли 50 годишен самолет?
Хърватите летят на МиГ-21бис модификация от началото на 80те, с електроника типична за 80те. Нещо сходно със старите F-16A блок 15/блок 25/30 от 80те, които днес ги няма в оригиналният им вид, а само с различна по обем модернизация. Обикн.тя засяга комуникацията и навигацията, това отдавна не е нито скъпо, нито сложно, съвременните комп. са с размер на телефон и разширяват страшно възможностите в тези две направления. Разбира се тия самолети са яко експлоатирани, и Хърватите им планират пенсия.
Е те Миг 21 и другите Мигове и Су са си премитивни хвърчила с в сравнение с Американски Германски Френски Шведски и д-р.самолети колкото и да ги хвалят Руснаците факт е компютиризацията е почти нулева ,Радарите засичат от 30клм.стрелят от 20клм.А Другите /Ф16,/засичат от 90клм стрелят от 60клм.Е То Мига е бил вече гръмнат а пилота не е видял нищо.Приметивни...
Колкото и да плюят миг 21,факт е,че той лети досега в много страни,а неговите"набори" ф 104 и ф 4 отдавна са се пренесли в отвъдното
МиГ 21 не е перфектен,но не е и лош самолет дори и за сега.таванът му е по-голям от на ф16,вертикалната му скорост е почти същата.хърватите и румънците още хвърчат на него,а ние си нарязахме миг 23 и ревем срещу миг 29.
Преимущества и недостатъци на МиГ-21 1. Заради старите класически технологии поддръжката е безумно евтина. 2. Като цяло самолета технически не се поврежда след почти 70 години от първия полет... 3. Лесно се модернизира като скока на способностите е огромен 4. Изключително малък обсег на действие 5. Дори и след модернизацията много висока скорост на кацане изисква добри писти 6. Първия в света свръхзвуков нестабиелен самолет това повишава маневреността но самолета не прощава никакви грешки...
С тези хвърчила от преди 70 г летят Северна Корея, Виетнам може и Индия дори в Бг не летят, а стои една бройка в музея в Бургас. Какво са си мислели хърватите те си знаят.
Мале, тези още ли летят извън Иран и КНДР (за които е топ въоръжение и скоро ще дойде на бойното поле в Украйна като помощ към голташка Русия).
МиГ-21 се разби в североизточна Хърватия