Съгласна. Може и Дон Кихот, и Дантевият "АД", абе цялата западноевропейска литература, както и интегралите. А на министъра на образованието да подарят "***" на Достоевски.
МОН да вкара в училище учебните програми на университетите и тогава вече реформата ще е съвършена. Какво е туй то 5-класници да учат математика за 7-класници; 7-класници - за 10-класници, а 12-класници за студенти? Ако може да свалят и "Хамлет" поне в 7-ми клас, че сега го учат в 8-ми и им идва прекалено просто.
Ако обичате, журналистите, изразявайте се правилно.Пишете за матури, което означава 12 клас.Или имате предвид 10,7,4?
Естествено,че има проблем!!!И той не е в децата!!!Който прави учебните планове,да си подава оставката!Не може почти всеки час да се взема нов урок,а на няколко урока да има само 1 час упражнения!Математика се учи с много упражнения,а не с много преподадени уроци!
Имам приятели в Дания, Белгия и си говорим за децата и училишето. Там се учат много по елементарни неша по всички предмети и основно се учи практика и малка икономика за в живота. Тяхното дете казва, че там едно момиче си е счупило ръката и всички в класа му помагали и му съчувствали. Друго момиче от класа на дъщеря ми преживя подобен инцидент и децата от класа му казали: ,, а *** *** само ръката ли си счупи?"
Няма проблем с математиката, има проблем с матурите - бяха направени така, че на децата от математически училища им бяха лесни, а всички останали се затрудниха. Това означава, че нивото не е било съобразено с преподавания материал.
Системата е нечестна към децата защото абсолютно изисква частни уроци по български и математика! От тези изкарали над 50т. поне 90% ходят на частни уроци! И няма как да се оправят учебниците, които са абсолютно негодни и не са адресирани до децата, а до частните учители да ги разгадават. Да дадат на всяко дете поне акаунт в Уча се или да разработят нещо с подобно качество за да има кой да им обясни задачите и да се упражняват. В училище контролират знанията само, но не се научава нищо!
Сегашните учебници по математика, са написани все едно си студент по математика в поне 2-ри курс. Отваряш един урок и гледаш само решения на задачи. Никакво обяснение.
Специално по математика учебниците са трагични. 1. Защото урока не е предаден или изписан текстово.2. Голи примери ,без обяснения нищо не значат. 3. Самите учители половината час се разправят с дисциплината и преподаденото се размива между забележките. 4. Темата не знам защо не се коментира ,но някой седял над два часа над компютъра ,не може да запаметява. Мозъка работи толкова активно над картинки и ненужна информация ,че за определено време не може да погълне повече.
В СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ едно време беше смърт да влезеш! Трудно се влизаше не само в математиката, а и във всички специалности, после още по-трудно беше да излезеш. Мен не ме приеха руска филология, макар че бях завършила руската гимназия в София, сега е 35-то СОУ Добри Войников. 5.90 бях изкарала на приемния изпит по руски и не успях да вляза, пък после не се пробвах вече
Момичетата винаги са били по-добри по математика. В нашия клас от 14 момичета, само две не се справяха. ,Момчетата бяхме гола вода.
Не е изненада. Аз учих в математическа. Най-добрите математици бяха трагедия по хуманитарните предмети. На тях им беше трудно да се изразяват, бяха срамежливи, но и друго, не вземаха на сериозно тези предмети. Бяха си добри по математика и другото не ги влечеше. Момиечата бяха по-слаби в общия случай, но добри по хуманитарните.
Оле, оле, едно време учителите по математика най-шамареха! Предметът беше разделен на две - алгебра и геометрия. И двете части се преподаваха от двама различни учители по математика.
До Анонимен 25Прав си ! Обаче има хора дето им се отдава математиката, но се затрудняват по предмети като история и география, това е фрапиращо нали :))) Разбират математиката, обаче за по лесните предмети се запъват :))) Ако некой ми каже, че е запомнил какво е учил в гимназията или техникума, ще го нарека лъжец :))
Аз едно време кандидатствах специалност "Математика" в Софийския университет ,,Св. Климент Охридски". Това беше през 1980 г. бях излязъл от казармата и реших да кандидатствам математика, защото ми беше любим предмет още от гимназията. На приемния изпит изкарах 5.75, а минималната оценка беше - 5.85, за да влезеш, понеже за едно място се борихме около 800 човека. Тогава имаше само едно класиране, не ме приеха и отидох в Пловдивския университет, там ме приеха веднага.
Американчетата не ги мислете. Това, че не учат това, с което пълнят главите на децата тук, не значи, че не стават. Една колежка даваше банковото си извлечение на дъщеря си в осми клас да й балансира. Кое дете у нас има понятие от това? Тук учат наизуст стихотворения и зубрят. Системата ни не е мръднала от след Освобождението. Учителите просто мятат чантата до 11, после искат увеличение. Никакви усилия да имплеменират нещо. Напротив. Знаят, че колегите им спят и гледат да не ги злепоставят.
Математиката не е да зазубриш някоя формула или доказателството на теорема. Математиката те учи на аналитична мисъл. Не само помага в реалния живот и работата, но и всеки ден в какви ли не задачи. Не важи за бачкатори, разбира се.
Матурите показали сериозен проблем по математика