Може би сега промяната ще реши окончателно проблема с някогашното висше образование в родината. На нас се пада да видим и това. Правени са опити, но сега или ще го вдигнем това висше, или ще се убедим, че отдавна е трябвало да спрем да се залъгваме. А сегашните ще решат и тоя наболял проблем, заедно с другите наболели...
Кой брои имало значение. Публикациите в реферирани издания са гаранция за качество...Има ли скрита основна задача? Дали трябва да се ликвидира висшето образование в България, в какъвто и вид да е в момента? Защо трябва преподавателите във висшите училища да бъдат слагани на една нога с изследователи, зад които стоят световни корпорации - каквито публикуват по високите квартили на "Скопус"? Някой беше коментирал за нивото на докторите с преиздавани дисертационни трудове нещо тук... Далече сме...
В атестирането могат да се включват дейности, чието възлагане и изпълнение зависи от преподавателя. Такива - включване в комисийки, работни групи и т.н., които зависят от Ректорите ще доведат до още по-голяма търговия с влияние! Ако това се случи, преподавателите ще трябва да се противопоставят дружно.
А дали е добра системата за точкуване в атестациите? За статия в българско списание индексирана и реферирана, можеш да вземеш 3 точки, при условие, че си работил по нея 1-2 месеца. А за някаква синекурна администтративна длъжност, при която всичката съществена работа я правят тези под тебе в ерархията 10-15 точки. За участие в комисия 3 точки. При условие, че си отишал няколко пъти год. казал си 3 лафа и си подписал няколко документа?
Много често когато човек е учен е слаб администратор това ясно личи от сегашния министър.Г-н министре, за 6 години 5 пъти променяте правилата.Човек тъкмо изпълни критериите и айде отначало.Защо не помислите като искате истинска наука да осигурите повече средства за нея.Защото при 0,7% за наука какви импакт фактори и какво 5 лева.Наука не се прави просто с пари,а с много пари.Хората от това поприще са истински герои, защото въпреки обидно ниските заплати и почти никакви пари за наука работят
системата, която взехме от чужбина, е много, много лоша. Когато беше кризата по повод кой да бъде новият управител на БНБ, в "Панорама" Бойко Василев попита кандидата от "Продължаваме промяната" дали е магистър, отговорът му беше - Не, но съм доктор, така било ... Сегашните доктори не знам дали имат и ниво на "специалист по...", каквото пишеха преди, вадят ги на талази. Помним и скандала със "заемките" при един голям правен капацитет, номимиран за министър от ИТН. И фон дер Лайен е плагиатка.
До Анонимен 23.... Извинявай, тогава. За публикациите вече писах, че съм съгласен, че се искат и сега. А ако мислите, че науката и в другите държави е наука - този въпрос е твърде спорен. Науката не трябва да е масова професия. Девалвира, като всичко, което е масово. А ако се прави по задължение, още повече.
До 21 от 14Не съм скромна, нито се срамувам от докторската си степен - областта ми е била интересна някога и съм имала желание да я "чопля".Мисълта ми беше, че както от мен се изискваха определен брой публикации с IF за да завърша, така от заемащи академични длъжности се изискват такива. До колко това е критерий за качество е спорно. До колко имаме наука в България също.
Какви реформи във висшето образование си тръгнал да правиш?! Погледни училищното първо. Там работят масово некадърни училтели и завършват *** неграмотници. Това после отива да се обучава във ВУЗ. Там какви чудеса трябва да се направят, като той не се е научил на 2+2 в училище. Учителите разбутай, не само да се чудиш с колко да им вдигнеш заплатите. Аман от комплексирани министри!
До Анонимен "14, не е така. Аз без да съм учен имам 5 публикации, които ми бяха нужни за да събера нужния брой точки за защита на докторската ми дисертация" ......... Без излишни скромности, моля! Щом си защитил дисертация, вече си учен. Няма връщане назад, колкото и да се срамуваш от титлата си. Но за точките си прав - и сега ги искат. Всички имат публикации и цитирания, друг е въпросът, какво е качеството на публикациите и на кое място сред авторите е родният "учен".
Има ли разлика между преподавател и научен работник?Кое е по-важно - внедряване или публикация?Всичко се прави за студентите, а те имат ли глас?
И да въведат нови критерии за оценка на преподавателите да не мислите, че нещо ще им попречи на некадърниците? Ше мачкат тези, които покриват новите критерии за да не успяват, а те като са на безсрочен договор ще си я карат както си знаят.
14, не е така. Аз без да съм учен имам 5 публикации, които ми бяха нужни за да събера нужния брой точки за защита на докторската ми дисертация. Без определения брой точки, не можеш да се явиш на защита и сега.
Каква атестация от МОН , това е имитация на реформа за да може старите професори да си продължат да си преподават марксизма ленинизма . Въведете обективни критерии - брой публикации в научни списания , брой цитирания .... На практика всеки който има подобни публикации днес е бяла врана и преследван от професори и ректори за да не им разваля "нивото".
Съгласен съм с Impact Factor , поискайте им поне една публикация , и 90% от българските учени престават да са учени . Да не говорим за това , че почти няма такива които да са цитирани извън границите на родината ни . Ама старите професори ревниво си пазят хляба и не допускат истински научни критерии за атестация . Ректорите в повечето случаи са едни политически *** , които само се чудят на коя власт да се подмажат
Тази дискусия не те касае, Асане. Твоите съплеменници отдавна са закрили училището, така че не се вълнувай, гледай си жиците и кючеците.
Министър Денков,в 30 от общо 38 държавни ВУЗА РЕКТОРИТЕ им нямат НИТО ЕДНА ПУБЛИКАЦИЯ В СПИСАНИЕ С ИМПАКТ ФАКТОР,и не знаят какво значи SCOPUS,WEB OF SCIENCE...!? Тези ректори какво ще ги правите- те по-скоро не са ректори,а ректуми с тлъсти заплати,които сами си определят...Същото важи за стотици декани,зам.декани и зам.ректори,шеф катедрии- с лопата да ги
Николай Денков обяви нови промени в образованието