имам над 200 000 километра в испания . Хващали са ме за говорене по телефон и в началото за превишена скорост . След като си купих Том том и започнах да виждам радарите предварително - нямам нито една глоба . А съм карал и с над 60 километра .
Умните хора отдавна са го казали - ефективността на наказанията се определя от тяхната неизбежност, а не от размера на наказанието. Излиза, че в България няма умни хора щом все за размера на глобите се говори.
Хората гледат нещо друго - дали глобите се налагат или не се налагат. В България глобите не се налагат, или по- точно изключително рядко се налагат.
Те и в България глобите не са ниски ,но нещата стоят по друг начин. Младши рушветчийстващ търмък, хилядарка на ден. Стара рушветчийстваща хиена с палка трънка и знак четиридесет,поне една петичка. Копой нощна смяна,петък и събота, десятка. Кьорав баш мушморок с болтове,три есовици и десетина имота за петилетка.
Размерът на глобите не е интересен. Интересното е при какъв процент от нарушенията се стига до глоба. Примерно в България от 1 милион нарушения за шофиране с над 60 км/ч над разрешеното има един санкциониран или един от 10 милиона такива нарушения.
в гореспоменатите страни за нарушители като този на снимката? Или за opкa без книжка, каращ хавтомобил?
Какви глоби? Войната е друга - всеки ден да преодоляваш всички кратери, неравности и т.н. Пловдив е заприличал на Багдад, трошим си колите и нервите всеки ден, плащаме данъци и винетки...
То не е проблема, колко са солени глобите, проблема е че няма контрол. Всеки си прави каквото си иска и само от време на време хващат някой нарушител. В Англия например, всичко се следи с камери, малко да кривнеш и глобата пристига, или ти идва полиция и те спира, зависи от провинението, но в 95% от случаите си санкциониран.
Войната по пътищата продължава, къде са най-солени глобите?