Ако става дума за истински гладък лед, а не отъпкан сняг, спирането винаги е много бавно и почти сигурно колата ще поднесе. Няма как да се даде универсален съвет. Понякога дори може да е по добре да натиснете газта и да се насочите към пряспа сняг отколкото да се ударите в нещо твърдо като друга кола пред вас, мантинела и т.н.
Този трик с преминаване на по ниска предавка го знаят повечето опитни шофьори,но не всички карат с ръчни скорости,кажете при автоматиците как се спира в такива ситуации!
"Колкото по-тихо вървиш, толкова по-далеч ще стигнеш" - Сакат превод от Руски? Гугел транслате? Срам. "Колкото по-бавно ..."!!!
Зимните гуми и АВS-ът донякъде компенсират липсата на шофьорски умения, но все пак е голям кеф да видиш таралясник за 200К в пряспа край пътя, със всичките му там системи за безопасност и гуми за 1000 кинта и ядосан шофьор, който си поръчва пътна помощ по телефона си за 3 хилки.
Благодаря! На журналистката, и статията. Как аджеба да спираме на лед и сняг... Та всеки шофьор е минал курсовете за да си вземе книжката... А и с повече стаж, просто вече сам си преценяваш ситуацията.
Ако автомобилът е оборудван с ABS спирачния *** винаги се натиска с максимално усилие без значение от състоянието на пътя.Спирането на кратки интервали се отнася единствено за автомобил без ABS,но такива автомобили почти не останаха в движение.
Мога да се обзаложа със автора на статията, че дори 20 годишна бангия с читави зимни гуми и работещ ABS ще спре много по-ефективно на лед, от каквито и да е чалъми, описани тук, а за нова кола въобще няма смисъл да говорим.
Де да знам, досега проблеми не съм имал със спирането върху сняг и лед. То туа трикове, чалъми, мурафети... Просто нови зимни гуми всеки сезон, с голяма стъпка - 285/40 са си моите. Старите - в ОЛХ, за "разбирачите". После ела да видиш това осембутално Brembo, с дискове като тави и нова гума - дали има проблем на лед? Ся, ако караш VW или Шкодилак на 10-15 години с гуми на джапанки и спирачки тип 'Кокото да има нещо'... сигурно трябват трикове, чалъми, мурафети, галения на спирачки...
Добре е неопитните шофьори да намерят някъде равен заледен терен, на който няма други коли и там да потренират спиране върху лед. Тренировката ще им бъде от полза, когато някой път попаднат в критична ситуация.
Много е важно при заледен път зда се кара на ниска предавка и да се намалява скороста с отпеускне на газта. Спирачката да се ползва само за окончателно спиране на автомобила И ТО СЛЕД ПЛАВНО НАТИСКАНЕ.
Как да спираме върху сняг или лед?