Има подобен случай с объркване на полосата от екипаж на ИЛ 14 . Преди 60-тина години За малко да кацне нощем на Ботевградско шосе.Добре .че инструктотът е бил по-як в ръцете от обучаемия .
До АсанНа кола е 100 пъти е по-рисково за фатален случай. На 100 загинали в автокатастрофи ,се случва 1 загинал в авиокатастрофа.Ако пътуват 1000 000 със самолет и 1000 000 с автомобил загиналите са 1 към 100
Самолетите са само за ваксинирани пилоти и пътници. През всеки 6 месеца ваксинации. И така ще е докато свят светува ! И това е само малка част от новия световен ред. А ако забраните на децата си трансджендър обучение в детските градини, живота ще ви стъжни. Щото има голямо търсене на трансджендър деца. А както знаем дървото се огъва докато е младо.
Разследването на случая е приключило вчера, така че новината е прясна. Друг е въпроса, че журналистите могат да се консултират с професионалисти, преди да пишат глупости. Вместо да рзреши кацане на 9 лява, авиодиспечерът казал 9 дясна. Там са 4 успоредни полоси. В Щатите такава смяна не е необичайна, затова пилотът не е питал за потвърждение. Ако беше европеец, щеше поне да пита. После са видели другия самолет и са минали на втори кръг. Опасно, но се случва. Разминали са се с уплах, слава богу.
Много шум за нищо. Такива грешки стават редовно. За това винаги се оглежда за приземяващи се самолети преди runway line-up.Преди няколко години когато бях в Барселона един руски пилот така спаси от потенциална катастрофа като изпълни "emergency aborted landing" като прелетя на метри над испански самолет на който му бяха разрешили да пресече пистата, без да се огледа.За това си има пилоти в самолетите и затова ни учат да внимаваме.
Но в общи линии е ясно. Неграмотни фанцета, но пък връзкари ги назначават за диспечери, тъй като е "елитна" и много добре платена професия. Естесвено на английски знаят само "мерси" да кажат (шегичка) въпреки че по цял свят диспечери и пилоти задължително общуват на английски. А те направили стачака защото трябвало да научт 100 англисйки думи. Въпресът се рашава елементарно - докато францетата не започнат да говорят човешки френски самолети не се приемат и готово.
До Анонимен 15Ами "преводачката" е ***. Въпрели че може би понякога по погрешка *** някой път не прави грешка. Но едва ли. Грамотните хора не итиват в агенция ПИК.
Колкото по-малко се лети толкова по-чести ще са грешките. На само военните пилоти и ръководителите им губят тренинг, когато не летят.
Нищо не разбрах - контролери мили футове ...близки разстояния - 90 метра.Ама самолета маа *** с 110 в секунда.Отделно аз ти той тя - някой думи при смяна на езика си сменят пола . Тя - той то .А бре ....ниво а1 - начинаещ.
Този е трябвало да бъде уволнен и да му бъде забранено да работи в индустрията. Да върви да продава картофи на пазара, там няма да застрашава човешки животи.
Интернет е едно благо но си има и лошите страни. Всеки единМалоумник, чел-недочел, учил-недоучил може да си напише мнението и да ни укорява колко сме прости а той или тя умния. КатоМалоумника от коментар #6 например. Вземи се ограмоти - международно приетата мярка за височина в гражданското въздухоплаване е фут. Чети преди да пишешПодлого!
Футове-мили?!?!?! ...........алоУУУУ, да не сме UK вееее????...............Имате ли идея че под 1% от бай Гнюювците знаят тези мерки.?!?!?!................отделно, тези специфични термини около рълиране - кацане не говорят НИЩо на 100% от аудиторията!!!както и на автора на материала.
Не е като да не са се случвали такива катастрофи в миналото. Особено опасно е при мъгла с ниска видимост, защото когато пилотите видят другия излитащ или кацащ самолет вече е твърде късно
Два самолета едва не се сблъскали след грешка на ръководителя на полети