15

Анонимен

преди 3 години

Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът и как да подадат ток, ако той неочаквано падне.Не разбрах как да подадат ток, ако той неочаквано падне! От къде паде тока от втория или третия етаж? Как се подава ток - кофа с електрони или с лъжичка чаена, супена?Иначе много интересна статия хвърли ме в 60-те, 70-те години по време на техникума! А сега на Витоша времето отлично!

14

Шофер

преди 3 години

Преди много години имах 1-6литражна бензинова без екстри и за акумулатора имаше много място. Вместо фабричният 44ач бях сложил 85ач. Ама се побираше.Сегашната ми кола е 2.2дизел с претъпкан двигателен отсек.Пак бих сложил по-силен акумулатор от фабричния 105ач, ама няма място. Пробвал съм.

13

Анонимен

преди 3 години

До 11Нормално.Електрическа лада.

12

Анонимен

преди 3 години

До 11Нормално.Електрическа лада.

11

До 9

преди 3 години

Виждал съм на лада да слагат ,акумулатор от ...трактор.Сериозно.Акумулатора беше в багажника.

10

Анонимен

преди 3 години

Един мухъл се хвалеше че само батерията на теслата му струвала колкото чисто нов обикновен автомобил. Със смяната де.

9

Анонимен

преди 3 години

Виждал съм някои шофьори да слагат акумулатор за камион на лек автомобил...Винаги съм се чудил как няколко хиляди инженера в съответния завод производител не са се сетили...

8

Грую

преди 3 години

До УПри по-ниски температури, по-малко ток отдава, заради по-бавните химични реакции. За това е полезно да се пуснат няколко консуматора за 20-тина секунди - напр.фаровете, за да се стопли електролита. И чак после да се върти на стартер.

7

У

преди 3 години

Не смесвайте понятията. Този път се е постарала! Просто на български смесваме разреждане с друга дума саморазряд. В статията е трябвало да пише, че саморазрядът зимата е по-малък-така е! Ако в колата обаче има много пост.консуматори(компютрии,часовници,аларми..), те го разреждат, а капацитетът пада с температурата при същите консуматори-което е друго. Капацитетът зависи и от годинките и качеството. Най-важно е да изкарвате пари, за да има за нов, не му мислете много.

6

Анонимен

преди 3 години

Аз се чудя защо колите масово не искат да палят зимата, а то било защото при студено време акумулатора им издържа повече... еее, да я бях прочел по-рано тази статия!

5

Анонимен

преди 3 години

Мит 4: В студено време батерията се разрежда по-бързоМного зависи колко е студено и какъв консуматор закачиш. Пробвай да закачиш голям товар на -45 градуса и сравнявай със същия товар и акумулатор на +20. Да видим колко бавно тече реакцията при по-хладно време... гаранция поне 20% по-малко работа ще бъде извършена в единия случай, познайте в кой.

4

Смукач

преди 3 години

Очакваме с нетърпение и статия за манивелата.

3

Аз

преди 3 години

Дайте сега една статия и за Митовете за карбураторите

2

дедо

преди 3 години

Страхотни идеи в ерата на елктрическите автомобили! Ша взема зда си купя джиесем,вместо телефон с шайбя...

1

Жо

преди 3 години

Много "разбирачи" бъркат капацитета на акумулатора със стартовия му ток.Капацитетът се измерва с амперчаса.Стартовият ток се измерва с ампери.Не казвайте в магазина- Дайте ми акумулатор 44 ампера, а 44 амперчаса.Капацитетът на акумулатора може да се сревни (образно) с това, колко вода събира един язовир.Стартовият ток може да се сравни с какъв дебит се излива водата от язовира. Голям дебит- силен стартов ток, слаб дебит- слаб ток.За дизелите е необходим акумулатор с по-силен стартов ток.