Първата информация беше, че корабът е заседнал заради силния страничен вятър. Ако разследването не установи грешка и инцидентът е причинен вследствие независещи от капитана и екипажа обстоятелства ("act of god"), то съдът може да реши че корабособственикът и капитанът не носят вина. Морското право е сложна материя.
това е така нареченият Mаlbboro канал пилоти администраация и ... си искат там поне 1 кашон цигари заминават
По принцип пилотът не носи отговорност. Въпреки че той е този, който дава командите за курс, ход и маневриране, капитанът може да ги отмени, ако прецени че са грешни. Капитанът има абсолютния авторитет на борда,но и абсолютната отговорност за екипажа и кораба. Но разследването ще покаже какво е станало. Всичко ще бъде прегледано под лупа- кой какво е правил, казал и извършил на мостика и в контролния пулт, всички команди, изпълнението им, записи от системата VDR, организация, процедури и т.н.
За какъв хрен на кораба е присъствало лице от администрацията на канала, след като властите на Суецкия канал не носят никаква отговорност?
Най-прекият морски път между Европа и Азия е Руският Северен Морски път.Времетраенето на трансфера по Руския Северен Морски път е с 1/3 по-кратко от времетраенето на трансфера от Азия до Европа през Суецкия канал.Цената на трансфера по Руския Северен Морски път е много по-ниска.Днес Русия осигурява безопасност и съвременна цифрово обезпечена логистика по целия Северен Морски път.Бъдещето на търговския трансфер от Азия до Европа е по първокласната магистрала Руски Северен Морски път.
Корабите са едни от първите,които могат да станат автономни. Много преди МПС-тата. Това тук е една от причините. Друга причина за която се сещам е Конкордиа.
Човешка грешка е причина за засядането на Ever Given