44

Анонимен

преди 3 години

Увеличените разходи на маршрута през нос Добра Надежда не идват от изхарченото гориво а от загубеното време. Преминаването през канала не е безплатно но далаверата идва от икономисаното време. Таксата през канала плюс таксата за охрана в пиратските райони е съизмерима с цената на изхарченото гориво ако обиколи кораба Африка.

43

40 до Сата Нато

преди 3 години

Гледаш на този бизнес като някой щраус! Морският бизнес не е в Бургас, Варна или София. Никога БМФ не са печелили от доставка на дребни стоки, а са оперирали в цял свят. Навремето имаше Булкон сервиз и возеха контейнери Изт Средиземноморие-Хамбург, други само Средиземно-Черно море. Във Варна/Бургас стоварваха стоката и междувременно зареждаха-вода, храна, гориво....имаше отдел за снабдяване и даже бункеровчици. Сега на нашето място работят главно турски фирми-Аркаш и по-малки.

42

до 43

преди 3 години

Това е прекалено незначителна причина за да рухне икономика. Това просто е непредвиден разход. Форсмажорни обстоятелства, ала-бала. Ще го отнесат главно застрахователи и крайните потребители.

41

Анонимен

преди 3 години

До 36Идеята не е танкерите да заобикалят, а икономиките да рухнат веднъж завинаги, като покрай това някакви десетки или стотици милиони потребители на кислород, престанат да потребяват.

40

Сата НАТО

преди 3 години

До 40 А дали има смисъл да обикаляш през Босфора и да стоварваш в Бургас, когато може да разтовариш в Солун или Александруполис. Да не говорим за Варна или Констанца. От Солун контейнера стига до София един ден по-рано и на по-ниска цена. От Александруполис до Пловдив също така.

39

Анонимен

преди 3 години

Причината не е в "некадърния" капитан както предположиха форумните запалянковци а в подръжката на канала - не е бил трален от години за да не задържат потока от кораби и в резултат се образували наноси - алчността човешпа пак води до глупост.

38

БГ-неморска държава

преди 3 години

България е от малкото държави, които сами си разсипаха корабоплаването. През 2008-9г продадоха остатъците от държавното БМФ и после собственикът разкара всичко без насипните товари, защото така реши! Из цяла Европа има изоставени контейнери от времето на Булкон-а. В момента няма български контейнеровози или танкери. Ако някой има го е маскирал под някакъв флаг. Всички по-така държави силно протектират морския си транспорт, защото е гръбнак. Другите като нас са...Украйна...

37

Анонимен

преди 3 години

До 38САЩ изнася петрол... ще се сорят със "запасите си".

36

ТАНКЕРА

преди 3 години

Един съвременен танкер с 2 милиона барела на борда харчи по 40-50 тона мазут на 100км. При цена от 450 долара на тон излиза доста над 300000 , около 2 милиона или по долара на барел. 300000 е ценатака за преминаване през канала. Но не това е проблема. Забавянето ще е поне 400 часа или 3 седмици а запасите от петрол в ЕС и САЩ са за 10 дни. Или спешно трябва да молят Путин за още нефт или нов - автомобилен локдаун.

35

Кауня

преди 3 години

Голям праз. Ние получаваме петрол от Новоросийск. Без един китайски и индийски фешън ще изкараме месец два. ОБачев опита с ваксините и маските показва че едни по богати и нахални страни открадват полагащото се на такива като нас и нищо чудно ако танкерите за Бургас са пренасочени за Марсилия - най -големия нефтен терминал в ЕС.

34

do Сат Н

преди 3 години

Не се досещаме каква ти логиката. Хората ти написаха, че всеки един кораб, за да избегне Суецкия канал трябва да пропътува +9650км. Сметни сам колко повече мазут е това

33

Друг

преди 3 години

Да плаща некадърният капитан на кораба! Защо ние трябва да плащаме по високи цени на горивата!

32

Сат Н

преди 3 години

Нали се досещате защо именно тази тапа за глобалната търговия носи името Евъргрийн? Бай Гейтс е обзет от фикс идеята да унищожи човечеството, за да спаси планетата за децата си.

31

Анонимен

преди 3 години

Това е част от цялата игра за зануляване на човечеството.

30

едни пари и еко

преди 3 години

Гледайте го хубуу на снимката-на такива разхода мазут/24ч отива към 150-200 ТОНА. Филтрите им за очистване са едни мрежи за сажди.Сега като е заседнал работят само дизел-генаратори и захр за разни хладилни контейнери, вероятно под 5тона/ден. За мен за да има лека оправия, не трябва всичко да се разнася от Азия.

29

Иванчо

преди 3 години

Всяка подобна новина се преекспонира за да се изисква печалба.Важното е да има движение. Колкото повече, толкова повече.

28

Патриот

преди 3 години

Света е в предвоенно положение по оста ФАЩ-Русия-Китай-Иран,Израел и естествено по второстепенни играчи !Нещата почват да загрубяват намираме се не в 2021 а 1939 година пак!За огромно съжаление този път ни е спукана работа!

27

Да да

преди 3 години

Нарочно е част от плана!!Четвърта фаза!!Опитват се да блокират всичко!!!

26

4epa

преди 3 години

УМИШЛЕНО ЗАПРЕ4ЕН - ТЕРОРИЗЪМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25

:D

преди 3 години

Кога ли ще направят и екологични електрокораби?