Увеличените разходи на маршрута през нос Добра Надежда не идват от изхарченото гориво а от загубеното време. Преминаването през канала не е безплатно но далаверата идва от икономисаното време. Таксата през канала плюс таксата за охрана в пиратските райони е съизмерима с цената на изхарченото гориво ако обиколи кораба Африка.
Гледаш на този бизнес като някой щраус! Морският бизнес не е в Бургас, Варна или София. Никога БМФ не са печелили от доставка на дребни стоки, а са оперирали в цял свят. Навремето имаше Булкон сервиз и возеха контейнери Изт Средиземноморие-Хамбург, други само Средиземно-Черно море. Във Варна/Бургас стоварваха стоката и междувременно зареждаха-вода, храна, гориво....имаше отдел за снабдяване и даже бункеровчици. Сега на нашето място работят главно турски фирми-Аркаш и по-малки.
Това е прекалено незначителна причина за да рухне икономика. Това просто е непредвиден разход. Форсмажорни обстоятелства, ала-бала. Ще го отнесат главно застрахователи и крайните потребители.
До 36Идеята не е танкерите да заобикалят, а икономиките да рухнат веднъж завинаги, като покрай това някакви десетки или стотици милиони потребители на кислород, престанат да потребяват.
До 40 А дали има смисъл да обикаляш през Босфора и да стоварваш в Бургас, когато може да разтовариш в Солун или Александруполис. Да не говорим за Варна или Констанца. От Солун контейнера стига до София един ден по-рано и на по-ниска цена. От Александруполис до Пловдив също така.
Причината не е в "некадърния" капитан както предположиха форумните запалянковци а в подръжката на канала - не е бил трален от години за да не задържат потока от кораби и в резултат се образували наноси - алчността човешпа пак води до глупост.
България е от малкото държави, които сами си разсипаха корабоплаването. През 2008-9г продадоха остатъците от държавното БМФ и после собственикът разкара всичко без насипните товари, защото така реши! Из цяла Европа има изоставени контейнери от времето на Булкон-а. В момента няма български контейнеровози или танкери. Ако някой има го е маскирал под някакъв флаг. Всички по-така държави силно протектират морския си транспорт, защото е гръбнак. Другите като нас са...Украйна...
Един съвременен танкер с 2 милиона барела на борда харчи по 40-50 тона мазут на 100км. При цена от 450 долара на тон излиза доста над 300000 , около 2 милиона или по долара на барел. 300000 е ценатака за преминаване през канала. Но не това е проблема. Забавянето ще е поне 400 часа или 3 седмици а запасите от петрол в ЕС и САЩ са за 10 дни. Или спешно трябва да молят Путин за още нефт или нов - автомобилен локдаун.
Голям праз. Ние получаваме петрол от Новоросийск. Без един китайски и индийски фешън ще изкараме месец два. ОБачев опита с ваксините и маските показва че едни по богати и нахални страни открадват полагащото се на такива като нас и нищо чудно ако танкерите за Бургас са пренасочени за Марсилия - най -големия нефтен терминал в ЕС.
Не се досещаме каква ти логиката. Хората ти написаха, че всеки един кораб, за да избегне Суецкия канал трябва да пропътува +9650км. Сметни сам колко повече мазут е това
Да плаща некадърният капитан на кораба! Защо ние трябва да плащаме по високи цени на горивата!
Нали се досещате защо именно тази тапа за глобалната търговия носи името Евъргрийн? Бай Гейтс е обзет от фикс идеята да унищожи човечеството, за да спаси планетата за децата си.
Гледайте го хубуу на снимката-на такива разхода мазут/24ч отива към 150-200 ТОНА. Филтрите им за очистване са едни мрежи за сажди.Сега като е заседнал работят само дизел-генаратори и захр за разни хладилни контейнери, вероятно под 5тона/ден. За мен за да има лека оправия, не трябва всичко да се разнася от Азия.
Всяка подобна новина се преекспонира за да се изисква печалба.Важното е да има движение. Колкото повече, толкова повече.
Света е в предвоенно положение по оста ФАЩ-Русия-Китай-Иран,Израел и естествено по второстепенни играчи !Нещата почват да загрубяват намираме се не в 2021 а 1939 година пак!За огромно съжаление този път ни е спукана работа!
Суецкият канал остава затворен, цената на морския транспорт скочи