функционално грамотен и безработен е загуба на време и ресурс. Айде да обвържеме първо индустрията със образованието а не държавата да хвърля пари и накрая който има акъл да хване за чужбина защото тука няма бъдеще...
всяко ромче в българия има един учител+ромски медиатор-интегратор,здравен работник,помощен персонал(хигиенист) и готвач да му приготвя храна и всичко това е на държавна хранилка.аз мисля,че тези милиарди няма да стигнат само за една година само за ромските деца...
вие знаете ли,че в българия има цели региони,където огромни училищни сгради функционират заради шепата ромчета,които живеят там и се изливат огромни средства за тяхната подръжка и персонал-учителски и помощен.10 учителя чакат 5 ромчета да дойдат на училище.даже един учител му беше казал на един ромски ученик:ела само да те видя кой си и ти пиша 5-ца веднага а той му беше казал-я си гледай работата бе!това е положението дама и господа!
Застанете пред едно училище и се вслушайте в начина на изразяване на учениците и речниковият им запас. Аз съм строителен инженер и често ходя по различни обекти, където интелектуалното ниво на строителните работници уж е доста ниско. По строежите речта изглежда като на професори филолози сравнена с тази на учениците. :)
Пак ли ще се наливат пари в кухи каси и частни чекмеджета? В случая за "стратегия". Пореден документ е стратегията и нищо повече. Никаква промяна няма в образованието към нещо положително от вече 20 години и горница.
българското образование е наливане от пусто в празно...едни огромни суми се наливат в кухи и несъществуващи дейности в образованието.българия изобилства с училища тип: 5 учителки чакат 3 ромчета да благоволят да дойдат на училище!
И тези пари ще се усвояват пак на проектен принцип, да знаете. И резултатът ще е пак същият: Едни неграмотници с дипломи и други неграмотници - с пари!
ще стават най-умните, с такава инвестиция, другите кацат на Марс, но тук просто ще бъде усвоена в суджуци и леки жени!
50 милиарда за да вкарват насила чаветата в училищата? А за българчетата - пак нищо. Да си роден с бяла кожа е проклятие в България.
Колко пари за крадене ще има ей. На фона на неграмотните младежи който излизат от училищата но пък има по високи заплати за учителите, парадокс нали?!
6- МНОГО СИ ПРАВ ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО КУЦА И ТИ СИ ЯРЪК ПРИМЕР ЗА ТОВА- НАРИЧА СЕ ФУНКЦИОНАЛНА ГРАМОТНОСТ, А НЕ НЕФУНКЦИОНАЛНА ГРАМОТНОСТ- НАМАЛЕТЕ БРОЯ НА ДЕЦАТА В ДГ И КЛАСОВЕТЕ.
Ако искате икономиката да тръгне дайте ги за Белене и други енергийни проекти и завършете магистралите. Тук само ще се окрадат и изядат и после нищо няма да остане!
Хахахах, разсипахте образованието, сега сте се сетили да го оправяте... Такава нефункционална грамотност, каквато гледаме последните 10-тина години, няма да я оправят и 10 пъти по толкова...
тези работи не е лошо някъде под черта да напишат определение и методика за измерване на целите. Защото така единственото което е конкретно ясно са 50 млрд.лева. А за някого примерно функционална грамотност може да означава да знаеш да се наредиш на опашката за помощи в Германия без да знаеш бъкел немски с формуляра попълнен от съответния трафикант,да си иновативен - да се вредиш да взимаш детски за своите че и за комшийските деца, социално-отговорен - да взимаш детски, и учене-джебджийство
50 млрд. лв. за стратегия за образование за 2021 – 2030 г.