До Анонимен 21Децата не взимат решения - решения се взимат от тези, които са управомощении да и взимат. Но децата трябва да участват в обсъждането и дават мнението си по въпроси, които пряко засягат техния живот и благосъстоянието им. За да кажеш какво ти е нужно - не е необходим ценз. Децата понякога имат различна гледна точка от възратсните и е редно тя да бъде чута.
Ученически парламент и механизми за участие на децата във вземането на решения е имало много преди г-жа Кънев да навлезе на полето на правата на децата.
Точно калинката Офелия ли рекламирате и нейните научни трудове? :DПоинтересувайте се за нейната дейност преди това, например като председател на агенцията за закрила на детето
Дай на мамуна пиано, компютър и банан и да видим кое ще избере.От друга страна ако родителите ти берат желязо, нищо чудно да защитиш докторат върху "Стабилизация на Fe5+ като модел за биологични реакции".
Децата не бива да вземат управленски решения, защото:1. По силата на закона като непълнолетни не могат да носят управленската отговорност. Получава се до болка познатото упражняване на права без задължения. Изключително порочна практика2. Правото да управляваш се дава след доказване на определен ценз, като човекът с по-висок ценз управлява хората с по-нисък. Към момента в училищата има куп разпоредби, според които ученици с ценз 1- 12 клас следва управляват учители висшисти. И т.н.
Само половин мозък, и по-малко, е достатъчен за всяка бг "научна" степен. В преписването и компилирането обачетрябва да си много старателен и умел. И в др екстри.
в една монография всеки може да прави критичен анализ сиреч на "оспорва" който и да било. това че се оспорват някакви политики не е новост под слънцето... и БАН кога последно са изпроизвели нещо, което някой извън територията ни е цитирал? Колко академични цитирания има д-р Кънева
Сега, след като отново излязат в онлайн ваканция, всички ученици ще прочетат с интерес "трудът на Офелия".
Те и сега децата взимат решения.... друг е въпрос колко възрастните са съгласни с тях и ги чуват. Вместо да подобряваме начините децата да взимат решения няма ли да е по-добре да вземем да научим родителите им как да ги чуват по-добре. Комуникацията дете родител, във времена в които си поне 8 часа на работа и след това не знаеш къде се намираш, е все по-трудна. Това е като историята с Господ - и той чува всичките ни молитви, но понякога отговорът е простичко НЕ.
Интересно дали е поредната бездетна НПО активистка, тръгнала да дава акъл за отглеждането на деца?
Нищо "иновативно" и "оригинално" няма в това децата да вземат управленчески решения. Вземаха ги и като чавдарчета, и като пионерчета, сега пък като демократчета.Да е жива и здрава госпожата, добре улавя накъде дха вятърът.
Поредния долник, който се опира на учението на маркс и енгелс за да промива мозъци и "моделира" от най-ранна детска възраст както на времето децата 4-5 години бяха принуждавани да учат стихчета за ленин... Яко я стрещна на улицата ще я наплюя тази...
Щото жената пише научен труд. Той е нечетивен и не е предназначен за нашего брата, а за едни затворени "научни" среди, които до безкрай бълват подобни "изследвания", предназначени да обслужват кариерата на авторите, а понякога и политиката на управляващите. В тях всяка втора дума е чуждица, изказът е усукан и наукообразен, ако им смъкнеш лъженаучната дрешка, ще откриеш колко постнички са откъм мисъл и знание. Но едва ли някой родител ще стигне дотам, хората си имат работа, пък и здрав разум.
А защо не оставите децата да си играят и да си живеят детството ами още от бебета почвате да ги пресирате,моделирате и промивате мозъците?
Български научен труд в сферата на образованието оспори политиките на ООН