зимата разхода се покачва и заради студения въздух. студения въздух е по-наситен с кислород и се харчи повече гориво, но и колата върви повече в сравнение с жегата
До АсдфгТвоя дизелак скоро може и да умре.При бензинов двигател, няма проблем да запалиш и тръгнеш ВЕДНАГА. Там горенето в цилиндрите се получава от искара от свещите.При дизела е различно. Там запалването става от нагнетяването на въздуха който влиза в цилиндрите. Когато се нагнети и въздуха се нагорещява, тогава се впръсква гориво през дюзите и се самозапалва. Затова е хубаво - дизеларката да я оставиш да работи поне 4-5 мин. преди да потеглиш. Говоря за по старите автомобили а те са много
Статия как да пестим гориво, статия как да пестим гуми. Не е ли по добре да напишете как да изкараш пари и да не ти пука. Колата ми е над 400кс, ич ми не дреме колко харчи а гуми за сигурност сменям на 2г. Хората отдавна са го казали икономията е мaйка на мизeрията. Като ще пестиш от гориво и гуми продавай таралясника и се мятай на градския. Бaх тъпитe статии.
Колкото и икономично да карам колата си в градски условия зимата,разходът ми се вдига с 1 литър в сравнение с лятото в града.Форд Фиеста 1000 куб.см 3 цилиндъра ,80 коня.6.8/100 зимата....5.7/100 лятото с включен климатик.Бензин
Не правя реклама!!!Дачия (при нас е Рено) Дъстер, 4х4, дизел, пълен пакет.Там където съм зимата стига до минус 27 - сняг и лед. "Подгрявам" само докато изчистя снега (4-5 мин.). НО карам на зимен дизел и на хубаво масло. За гуми даже не говорим - без нормален зимен "грайфер" не можеш да излезеш от паркинга даже при 4х4!Рахода при 4х4 "качва" до 6-6,5 на 100.
... "зимните гуми, които имат по-високо съпротивление на търкаляне" ... отивам да си скъсам дипломите замашинен инженер!
Нов автомобил който обикновено е и с по-леко масло не се подгрява на място, палиш и след 20-30 секунди потегляш, така загрява дори по-бързо (не бъркайте потегляш с форсираш като луд). В повечето бели държави е абсолютно забранено подгряването на място, сами се досетете защо.
Дори да е полезно, сметнете колко време ще похарчите да чакате желязото да загрее. Едва ли ще го карате толкова дълго, че да ви направи проблем ако сменяте редовно маслото. Ако колата ви е по-ценна от живота, чакайте си.Малко хумор(реалност) - аз моят дизелак сутрин на студено го изръчквам на горе по баира за 5 сек 80км. Бързо загрява.
Не съм чувал никога спор по отношение сутрешното подгряване на автомобила през зимата. Всички истински шофьори, които се грижат за коите си, го правят.
Миналата зима колата ми имаше тотално нисък разход на гориво,тъй като си стоя в гаража без да се кара.
Оставяйте колата пред блока,бягайте след таксито.Така нямате никакви разходи,даже сте на печалба.Аз така практикувам зимата.
"Няма никакъв смисъл обаче да чакате това да стане, преди да сте потеглили. Това е само загуба на гориво."Загубата е по-голяма, ако директно се качиш на магистралта. Тръгваш със студена кола и първите 5-10 минути гледаш разход от рда на "25 на 100", ако ти е по-нова колата.
Как да намалим разхода на гориво през студените месеци?