До анонимен#3: Ще се върнат след пет-десет години с право на пенсия - ЕВРОПЕЙСКА! И ще я получават даже!
При заплатите които дава БДЖ е цяло чудо,че и пенсионери имат за персонал.Дано СМАРТРОН-ите да привлечат някой и друг млад кадър.А дано,*** надали...
Машините няма да се движат без машинисти. Както и самолетите, и каквото и да е. Техниката може да улеснява, но условията винаги могат да се изменят, например да излезе джип зад завоя. Даже по-реалистично: да спрат сателитната навигация. САЩ блокираха цялото въздухоплаване и корабоплаване в света, когато бомбардираха Сърбия, БЕЗ да предупредят партньорите си от НАТО....
До Анонимен"С тази нова паралелка за помощник-машинисти рискувате помощник-машинистите да станат повече от машинистите."А защо смяташ, че трябва да са по-малко?
Машините са на по 40-50 години. Искате децата да учат това ли?! Скоро колите ще се движат по улиците сами, вие за кога ще обучавате машинисти? Асансьорите имат ли шофьор? Да, по света в скъпите хотели имат. Не че трябват обаче. Или понеже сме 100г назад от модерния свят - тези деца ще имат време да си минат живота като машинисти. Трудно решение - за нова техника няма пари, за старата техника хората се пенсионираха. Ми обучавайте и коминочистачи, още доста време ще сме и на дърва, нали?
МОН трябва задължително да въведе кавалификационнен изшит с ранг на матура във всички професионални гимназии, за да бъде обучението сериозно. Не по избор. Пълнят средните училища с каквото може, няма достатъчна връзка с производството, след това - защо нямало кадри.
4, закъснял си с Нобеловите награди. По татово време огромен % от ромите си изкарваха хляба с труд. Употребяваш неподходящ глагол. Защо трябва някой да ги принуждава? Достатъчно е да се осигури правото на труд на всички български граждани и да се премахнат помощите за мързеливите търтеи.
Под нормални заплати следва да се разбира над 2000лв. нето при сегашните цени. Така, че работодателите е добре да си направят добре сметката и да не подвеждат хората. Може да се постигне при добра ефективност.
Който иска, да емигрира и да бъде така добър да си стои там на метеното, а не да идва когато това му е изгодно. Доскоро емигрантите ми бяха безразлични, но постепенно ги намразих заради наглите им изявления от сорта да сме оправяли държавата, та да се върнели?! Та отново на подреденото място да се изсипят?
Който принуди ромите да работят, е за пет Нобелови награди. Защо не ги сложат в тези влакове, на по-обикновени длъжности, и да ги наблюдават как се справят, просто го казвам не на шега, не трябва ли отнякъде да се почне?
С тази нова паралелка за помощник-машинисти рискувате помощник-машинистите да станат повече от машинистите.
Една трета от работещите бригади във влаковете са пенсионери