46

Анонимен

преди 4 години

До КрайМи в големите градове по белия свят не че колите намаляват напротив много повече са, но има много паркинги /подземни, надземни/ и по улиците се спазват ясни и точни правила за движение. А тука една мафия "Паркинги и гаражи" само пребират пари и това е. Да са направили някой паркинг?

45

Край

преди 4 години

Ми в големите градове по белия свят колите се ползват все по малко обаче в Бангалор София и Найроби се увеличаватПървичните и глуповати общества ги имат за велика ценност и символ на успех

44

Реалист

преди 4 години

Ясно е, че все повече хора ще използват автомобил, за да си свършат работата, която има да вършат - да заведат деца в различни детски градини и училища и после да отидат на работа, а вечерта в обратен ред. Други вместо да губят часове с отвратителния градски транспорт на София отиват на работа за 10-20 минути с кола. На трети работата им е такава, че без кола не може - обикновено свързана с тежък или обемист багаж.В последно време има и нов фактор - градският транспорт стана по-скъп, освен че е

43

Реалист

преди 4 години

Очевидно е, че броя на колите в България, вкл. и в София, ще се увеличава, защото доста сме изостанали от средното ниво на ЕС. Очевидно е и че паркоместата трябва да се увеличават, но през последните 30 години паркоместата намаляват - застрояват се паркинги, въвеждат се платени зони за паркиране, небето строят закрити паркинги, както е в нормалните държави. Решението е ясно - нови паркоместа, както е по света.

42

Анонимен

преди 4 години

В Западна Европа отдавна разбраха, че автомобилът е необходимост и направиха така, че всяко семейство да има възможност да притежава поне една кола, а вече и всеки пълнолетен да може да има кола. В България някакви мaлoyмници грачат против колите и твърдят, че кола трябвало да притежават само богатите, с бедните да са без кола.

41

Анонимен

преди 4 години

София е доста по-назад от Виена по брой лични автомобили на човек от населението - почти наполовина от нивото на Виена. Въпреки това някакви *** продължават да баят, че колите в София били много. Във Виена огромен брой коли са скрити в закрити паркинги, а в София тези закрити паркинги са много малко и колите изглеждат много, без да е така наистина.

40

Стар Софиянец

преди 4 години

Във Виена повече от половината семейства имат поне една кола, а често имат и повече от една кола, а в София по-малко от половината семейства имат кола. Това при условие, че общественият транспорт във Виена е много добър, а в София е много зле.

39

Стар Софиянец

преди 4 години

До около 1963 година в София имаше много малко коли. Примерно на ул. Неофит Рилски между Раковски и Ангел Кънчев понякога имаше една кола, понякога нито една. После колите започнаха да се увеличават и към 1983 година вече се паркираше и от двете страни на улиците и там направиха проект за огромен подземен паркинг, но дойде 1989 година и паркинг няма. С въвеждането на платената зона там, паркоместата намаляха наполовина

38

Край

преди 4 години

Градовете като София разчитат на силен градски транспорт - точен до минута, бърз и комфортен. Във Виена правостоящ не можеш да видиш в метрото. Паркинга в центъра - 40 лв. на ден - ако ти отърва заповядай.Колата там е излишно бреме а не символ на благосъстояние ОБАЧЕ *** още им се не е нарадвал. В белия свят ги изхвърлят и даже ще ги забраняват - *** още ги мечтае.

37

Край

преди 4 години

колете в София отдавана са повече от законните места за паркиране. И продължават да ги карат с автовозите. Няма как в 1.4 млн. град всеки човек да е с кола - даже и всички градинки и детски площадки да ги направим на паркинги. Софянци ще го научат по трудния начин - след като си похарчат паричките за "нов внос" ще усановят че няма къде да го дяват а по улиците пълзят с 15 км. в час средна скорост.Опита да се сбъдне мечтата на всеки беден ром и българин да е с кола - "баровец" е *** и скъп.

36

Картофчо

преди 4 години

Мушмороци! Ето щом искате да си плащате - няма проблем! Готово - плащайте абонамент за зоната. Ама то няма толкова места колкото абонамента са продадени. Това си е ваш проблем - вие просто сте искали да си плащате а не места за паркиране!Сега като се светнахте не е лошо да попитате къде са парите събрани от зоните! Бяха обещани за изграждане на подземни и многоетажни паркинги. Някой да е виждал наскоро изграден подземен и пногоетажен паркинг в центъра???

35

Анонимен

преди 4 години

През 1999 година в квартала построиха два блока с по 60 апартамента и нито едно паркомясто, вкл. и на улиците до блоковете. А познайте къде паркират тези около 50-60 коли от двата блока. Какво ли ще стане когато всяко семейство се сдобие с кола и колите станат 120?

34

Анонимен

преди 4 години

В София личните коли са между 180 хиляди и 220 хиляди, което е малко. Фирмените автомобили са повече. Очевидно е, че личните автомобили ще се увеличават поне докато почти всяко семейство стане притежател на кола, както е в Западна Европа.

33

Обективен

преди 4 години

Като за начало трябва да се премахнат платените зони за паркиране, за да се облекчи паркирането в София. След това трябва да се направи това, което направиха всички големи градове по света преди 30-50 години - ефективно използване на улици и части от зелени площи за паркиране, както примерно е във Виена. Успоредно с това, строеж на хиляди общински паркинги в цяла София. Чак тогава може пак да се въвеждат платени зони за паркиране, но не цели квартали, а само части от някои улици.

32

Анонимен

преди 4 години

Като сте ***, продължавайте да искате да плащате за нещо, което не получавате. Платените зони в София са просто един допълнителен данък за колата и НЕ РЕШАВАТ проблема с паркирането. И 10 хил лв да плащаате, като няма достатъчно паркоместа - все тая. Вместо да искате спиране на това тотално застрояване и изграждане на паркинги - вие ревете за още платени зони. Малко ви е сегашната такса. Да се вдига.

31

Анонимен

преди 4 години

Във София 45,6% от домакинствата имат кола, като средния пробег е 10 хиляди километра на година. В големите градове на Западна Европа обикновено 80% от домакинствата имат кола и средният пробег е 50-60 хиляди км/година. В София гъстотата на населението е от два до 16 пъти по-малка от гъстотата на населението в тези градове. Защо в София има по-голями задръствания и е по-трудно паркирането?

30

До 18

преди 4 години

Прав си. По времето на бай Тошо в цяла България имаше 2 москвича, 3 лади, 4 трабанта и 1 шкода и нямаше проблем с паркирането. Сега всяко семейство има по 20-30 коли и ще става още по-зле. До 10 години всяко семейство ще има поне по 100 коли.

29

Софийска баница

преди 4 години

Синята зона трябва да работи всеки ден минимум до 21:00 ч. И цената да бъде поне 5 лв. на час защото тези 2 лв. на час, вече не могат да накарат никой да НЕ се домъкне с колата си баш в центъра.

28

Анонимен

преди 4 години

Никъде в Европа не е решен въпроса с паркирането, защото има много коли. Единствено в Япония въпроса е решен така, не можеш да си купиш кола ако на докажеш, че имаш парко място.

27

Анонимен

преди 4 години

Сигурно ще прозвуча неприемливо за някои, но може би трябва да се проучи опита на Стокхолм. Там паркирането е платено навсякъде в града, като сумите са според района. Има почасови, дневни и месечни. А влизането в широкия център се засича от камери и се начислява такса. Ако влизаш няколко пъти има някакъв таван/ден. Това драстично намалява притокът на коли в центъра, както и изоставените трошки по улиците и паргингите.