При замърсяване с ФПЧ два пъти над нормите печките замърсяват 2 пъти повече от всички останали замърсители взети заедно, вкл. неизмитите улици, като втори по големина замърсител с ФПЧ. При замърсяване 4 пъти над нормите, печките замърсяват близо 6 пъти повече от всичко останало. В най-студените дни замърсяването достига до над 12 пъти над нормите и тогава печките замърсяват 18-20 пъти повече от всички останали взети заедно.
Според начина, по който в Столична община определят колко замърсяват автомобилите, един тролей замърсява с ФПЧ колкото един стар дизелов автобус със същите резмери.
Тези дни при максимално допустима среднодневна норма от 50 мкг/м3, замърсяването в София беше 100-250 мкг/м3, от които 67-217 мкг/м3 от печките и най-вече тези дето горят гуми, найлони и пластмаси, около 30 мкг/м3 от неизмитите улици и 3 мкг/м3 от други замърсители, в т.ч. и автомобилите с под 1 мкг/м3.Пита се в простата задачка, какво ще се промени в замърсяването на въздуха в София, ако автомобилите не се движат?
По поръчка на Столична община има изследване с поръчкови резултати, които да докажат, че колите са най-големия замърсител. За тази цел замърсяването се дава средногодишно, а към замърсяването от автомобилите се прибавя замърсяването от неизмитите улици. Въпреко това в изследването се признава, че 96% от замърсяването приписвано на автомобилите е от неизмитите улици и 4% от двигателите на автомобилите. Печките замърсяват много само 30-60 дни в годината, а средногодишно става 6-12 пъти по-малко.
Тези псевдомерки за по-чист въздух няма да спрат Европейската комисия да ни глобява за замърсения въздух, който и без автомобилите ще си е на същите нива. Не вярвам в ЕК да се хванат на лъжите на Фандъкова, че нещо се прави за по-чист въздух в София, когато печките продължават да ни тровят.
Замърсяванто в ФПЧ от автомобилите е относително постоянно в рамките на едно денонощие и е под 1 мкг/м3 - 0,6-0,8 мкг/м3 при максимално допустима среднодневна норма от 50 мкг/м3. В последните две седмици печките замърсяваха в София обикновено 150-250 мкг/м3, най-вече заради гумите, които горят в тях.
Ясно е, че даже всички автомобили в София да спрат да се движат за една година, въздуха през зимата ще е пак толкова замърсен. В последния месец автомобилите дават половин процент от замърсяването с ФПЧ.
То една печка, в която горят гуми, а това са на практика всички печки в маалите, замърсява повече от 20000 автомобила в София.
Започвам икономии от ел. енергия за отопление и с парите ще си купя по-нов автомобил. Слагам една печка на твърдо гориво, която ще паля със стари гуми и отработено масло.
А какво общо има пренебрежимо малкото замърсяване на въздуха от автомобилите с замърсеният въздух?! Съвсем друго цели мафията с тези забрани.
Данчето пуска безплатни билети за метрото, но никой не се впечатлява. Просто Вуте си знае с Голф 3-та и това е. Трябва да заложат санкции, че ако въпреки забраната някой с Евро 1,2 или 3 влезе в центъра, моментално се свалят номерата и колата заминава за скрап, а не някакви глобички по 200-300лв. Те и без това повечето коли на по 20г това им е стойността. А още по-добре ще е , ако Баце начене програма за изкупуване на трошки от държавата по 500-1000лв + една година гратис в градския транспорт
Проблема е как да кажат на 1/2 от Софиянци че са си купили "кола" която трябва да предадат в Стомана Перник.Властта ще падне. Пък тя не иска друг да харчи бюджета. За това инвестирайте в противогази.Масово оглупяване.
До АнонименКолко струва да си купя кон с каруца?==============================Каруцата с коня няма да можеш да я платиш - конят иска грижи, трябва да стои на топлое, иска храна, трявба и да му чистиш ако то. Това е опция за хора с къща с двор, или такива които живеят в гората. В апартамент няма как да гледаш кон, иначе идеята с коня е супер, за съжаление вече е неприложима за хора живеещи в кутийки.
Премахването на задръстванията става като направиш всичко свързано с кола в града да е скъпо /паркинги, изисквания към колите/ и с парите от колите направиш силен градски транспорт - да е точен до минута, да е комфортен и бърз, с гъста мрежа.Това дето всяко софянче барабар с ромчетата ще е с кола - прави задръстването.Средна скорост в софия 13 км. в час.
Абе, другари "работодатели"! На вас не ви ли трябваха повече сервитьорки, бармани, готвачи, рецепционистки, стругари, фрезисти, трактористи...?Е много ми е чудно баш тая работа - изработка на стикер със вграден в него чип, камери, които да "улавят" сигналите от чипа, вие на стругарите ли ще възложите изработката и вграждането на RFID чипове?То електронните винетки си останаха още бъгави, цялата система е недомислена, а това дето сега го мислите ще стане, ама в шестък, на Бойковден!
До Крайами като е измислено,да му мислят умните глави как да се справят с проблема,нали затова им е гласувано доверие,като са избрани да представляват гласа на народа,нека се справят и с проблемите на народа,не с *** идеи,неполезни на никой.
Не са се сетили да въведат стикер "за фандък" и "против фандък". Който е "против фандък", да не се допуска в центъра на града.
Най-екологичният транспорт е велосипедния. Защо не се изгражда инфраструктура? Като искат да спрат изцяло движението в центъра. Там няма жилища, а само чиновници.
Така цитирам,"Всяко действие има свое противодействие",само трябва някой умен да помисли какво трябва да се направи,за да се спре замърсяването.
"Общунски камери" ще следят за общински стикери. Ауууу пак снесоха бизнес за някои. И как ще укажат кои са "забранените" части. Ами как ще става достъпът до болници например? А то и стари таратайки в центъра няма. Там всички са реститутки.
Колите с екостикери до месеци. Как ще изглеждат те?