От лай** боя не става. Не може да се очаква без подготвени учители, без адекватна материална база, с мизерно финансиране да се постигнат световни резултати. Просто съвременното образование е доста скъпо. Тук нито обвинявам, нито оправдавам учителите - и те са учили при неподходящи условия. В едно е прав Стаматов - подобряване на положението е възможно след десетки години. И вероятно трябва да започне от висшето образование. А там нещата са още по-зле. Затова нищо няма да постигнат тези реформи.
До 27Това е все едно шофьорски курс да е само теория. Там е същия проблем, почти нулева практика и виждаме резултата по улиците! Теорията е прекрасно нещо, но практиката учи най добре! За какво му е на един ученик които ще стане магазинер да знае митохондрия какво е като никога през живота си няма да прилага тези знания? Пък дори и да знае какво е това по какъв начин това ще му помогне? Има си място и време да се учат специализирани неща, а не всеки със средно да е химик, физик, биолог и тн.
До 27Да но и само с теория и нулева практика също не става. Няма как учениците да са учили химия само от учебника и да не са виждали през живота си дори елементарен химичен процес като разтваряне на захар или сол във вода. Базата ни е покъртително зле, практика нулева. Дори в техническите училища машините стоят като паметници и децата нямат право да ги пипат за да не ги счупят или защото машините са отдавна умрели. После защо като почнат работа гледат машините като камък и се чудят какво е това
Попълвам кръстословица: Част от клетката на растение със 7 букви. "Вакуола" написах гордо аз и чак ми се насълзиха очите от умиление, че най - после знанията ми от гимназията преди 30 г. влязоха в употреба ...
Не пиши глупости ! Без теоретични знания не може да се формират умения!Абе къде се изгубиха втози контекст "иновативните учители и училища "? Защо не ги чувам ? Тях кога ще ги тестват да видим какво нови "научни " открития са постигнали ?
Ха , учителите не се справяли добре !? А вие къде сте икъде бяхте като зам -министър , сега като дириктор ? "Рибата се вмирисва от главата !"Не си прехвърляйте отговорностите на учителите - те са изпълнители на утвърдени стандарти , програми и указания от вас .Вече 10 години управлявяте и нямате основания да си оправдавате с предишните -марка на важда ви ! Много неща следва да се направят , но вие не можете нитода ги сътворите , нито да ги реализирате -некадърни сте !
Въвеждането на тестове по американски модел съсипа и образованието и децата ни.Няма знания- има късмет да уцелиш верния отговор.Учителите с увеличени заплати , но все така нервни и отчаяни, децата масово неграмотни.Дъщеря ми завърши тази година и сега следва именно педагогика.Колегите и споделят ,че са записали тази специалност, защото е лесна за следване и диплома.В първи курс имат часове по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ГРАМАТИКА .Това- в университет?!БЕЗ ДУМИ!
Децата излизат от училище без да знаят какво е това Бюро по труда, как се пише молба за работа, какво е това молба за отпуск, какво е това кодекс на труда и куп други неща които ще ползват цял живот, но за сметка на това системата иска от тях да знаят 200 формули с тангенс и котангенс и тяхното приложение във висшата математика които на масата от същите тези деца никога няма да им трябва и няма да го приложат и 1 път в живота си! Там е проблема, че се учат стотици ненужни неща!
Проблемът е, че не са достатъчно разумни да тушират ексцесиите в учебниците и помагалата. Нашата по български, да речем, дава за домашно всички 9 задачи от учебника + 9 от учебната тетрадка, общо 18 задачи. Е, кое нормално дете ще подходи с внимание към това и ще уважава такъв учител, всичко е про-форма и съответно не е чудно, че това е учителката с най-лоша дисциплина в час. Един учител, който си тежи на мястото, може много да направи.
Как се придобиват умения на база теоретично знание? Дървени философи ли ще подготвяте? Няма такава почва тук. Българите са практични хора, като цяло. Макар че в определени среди дървената философия е на почит. Сред кварталните пияници, например. Или по форумите.
Някъде грешите с това администриране на образованието. Може би ненужно залитате по чужди образователни системи, които са неприложими в България. Или сте назад с материала - системата, в която ученикът е в центъра на процеса, например, за която се сетихте напоследък, е била модерна в Щатите и Канада малко след средата на миналия век. Сега е остаряла, понеже се оказала неефективна. А умения трудно се придобиват в българското училище. Базата е неподходяща.
Така е, *** народ лесна за управление маса - мечтата на политиците. Трябва да се променят учебниците на разбираем за децата език, да се синтезира и понамали излишния материал, да се даде повече време на децата за игра и спорт, повече извън класни занимания, да има повече занимания със състезателен характер. За качествено образование трябва да се изисква от учителите реална успеваемост. Сега за да се вземат успешно тестовете за 7-ми клас родителите дават по 2-5 хил. лева за частни уроци.
така е знанието е трудно и няма приложение, затова чалга да се слуша нон стоп в часовете, за да могат да са готови за университетите и дискотеките ... па тате се ще те нареди на някоя държавна работа дето да работиш, като роб между кафе, цигарените, пред обедните, обедните и следобедните почивки ..
Учителите не се спрявчли!? Програмата била грешна, дето даскалите никой не пита каква да буде, ама те били воновни!? Тоя Стаматовкак стана директор?
Академичното съдържание е за университетите. Изисква съвсем друг подход при заучаване и възпитава съвсем различен начин на мислене, който не е подходящ за широката маса ученици.
Ами от най слабите ученици стават учители,какво очаквате,те български не говорят правилно,вие им вдигате заплатите.Не може един посредствен човек ,едва завършил средно образование,да учи педагогика и да преподава качествено.
В днешно време, на толкова лесен достъп до всякаква информация, на никого не са му нужни енциклопедични знания. Трябва да се развива въображението на децата, да се провокира любопитството им, да се учат как да отсяват вярната и полезната информация и как да я използват.
Академичното съдържание в учебниците: Безкрайно непотребно!