Здр.със зимната гума можеш и през лятото. Колкото до аквапланинга и с лятната при несъобразяване със условията ще загебиш контрол.Но зимата с лятна гума която е твърда и няма сцепление на сняк и лед. Ще е ужас и сън в преспите. Сревали си студ и смачкани ламарини. Заради без хаберие и ( Аз мога даму мислят новаците ).Лек и без авариен път цялата година от мен.
Добре де,защо човек да няма два чифта гуми и да си сменя.В крайна сметка нищо не губи.Дали ще си купите два чифта зимни или,ще си купите зимни и летни не е ли едно и също.Всъщност разликата не е в парите а в сигурността.А за тази които дават примери едно време как е било,те пък са най големия смях.Как може да сравнявате тогавашните източно европейски коли с тогавашните пътища с сегашните автомобили които и магистрали.Та преди 50 години се виждаше една кола на пътя и нямаше кой да пречи
Според мен, със зимни гуми колата вози по-меко и по- тихо.Някак е по-приятно,а за финансовата страна не съм се замислял,но мойто мнение е субективно
Купувай народе,купувай не само зимни,ами и летни,пролетни и есенни.И незабравявайте че колкотоповече купувате,толкова повече ДДС ще има за крадене от тунеядците.Таз държавна управа кой ще я храни ако не вие? Купувай народе,и много-много не му мисли.
Карам зимните гуми 3 години, като ги поставям на колата когато температурите спаднат през цялото денонощие под 7 градуса и на 4 година ги доизносвам през лятото. През лятото карам с летни гуми. Имам 2 коли оборудвани с летни и зимни гуми. Зимните са на стоманени джанти, летните на алуминиеви. На купувам скъпи, придържам се към долната част на средния клас. Пазя ги от слънцето, когато паркирам. Производството на масовите гуми не крие много тайни. Друго са специалните гуми, затова са и скъпи.
Странно, не съм нито богаташ, нито престъпник, но зимните ми гуми са Мишелин, а летните Континентал!Може би защото в масовия размер 195/65/15, разликата между висок клас гума и среден клас гума е 15-20 лева!Ако карате автомобил с такива гуми, четири гуми ви излизат около 460 лева, което е минимална инвестиция за всеки, който притежава автомобил!Ама дайте да караме с джанти 19-ки и гуми с DOT 07 и да се правим на тарикати...Автомобилът контактува с асфалта само с гумите, не правете компромиси
Господата не са погледнали и под друг ъгъл - пробег на автомобила на година. Както и условията, на които ще се кара - агресивно шофиране, високи километри и прочее. Ако шестдесетгодишен шофьор кара зимни гуми през лятото и не превишава 100 километра в час и на магистрала, а кара по 5-10 хиляди на година ще ги хвърли пак за 4-5 години. А за гумата фактора стареене е от значение. 10 годишна гума и с мустаци да е си е за ***! Несравнимо по-лоши качества от новите! Та всеки си преценява!
https://autobild.bg/тест-всесезонни-гуми-едни-за-всички-се/Ето ви теста за 16 гуми със всесезонни.Дайте си сметка че реално това са сигурните гуми които реално износвате за 3 г. - т.е. не се изпичат като 10 годишните зимни. Зимата с тях не ви изненадва.Проблем е само че ще се уволнят няколко стотин гумаджии. Но не ми е много мъчно.
А и дрифтъри и гумаджии за гуми да не слушате. Вижте тестовете -проблем е САМО лятна гума на сняг и лед. При сухо и вода си е добра повече и от зимната.
Единствената забрана в закона трябва да е за летни гуми на сняг. Там положението е плачевно. Всичко друго води до хвърляне на гуми с грайфер и излишното производство на още гуми които са мега голям проблем за екологията. Света още не е измислил какво да прави със старите гуми.
По слабите финансово да си карат целогодишно със зимни гуми. Може и втора употреба ама да не са много стари и да ги сменят често/.Средната класа да си купува НОВИ всесезонни и да не се занимава с глупости.Богатите с яки коли да сменят зиме/лете.Всичките да си опичат ума и да не карат на границите на сцеплението.С летни гуми при сняг да не карат.Всичко друго са трикове на гумаджийте да прибират кинти и да замърсяват света.
До ХмЗатова си взимам Дънлоп или Конти, карат по 5-6 сезона. Летните по малко, избягвам въртенето на място. Поведението им остава добро. Евтините гуми са аут на втората година, излизат по скъпо.
До АнонименЗимни през лятото!!!??Карах с такива, бяха станали като бакелит!И не се износваха проклетите!Докато се завъртях на едно кръгово в дъжда...Сега съм с нови..Всеки си пати от акъла,или от акъла на другите!
...Проблем да се кара целогодишно със зимни гуми. Само дето трябва да се знае, че зимните гуми, изкарали едно лято, вече не са зимни гуми през следващата зима - опичат се през лятото, втвърдяват се и.....край със зимното сцепление....Всеки решава сам за себе си.За хората, които карат малко и внимателно, най-доброто решение са всесезонките. Спортистите задължително трябва да сменят зимни с летни. *** могат да карата с каквито си искат, при тях гумите нямат значение!
Зимни гуми Дънлоп втора употреба купени на 6 години-изкараха 30хил.км зиме и лете(свалени с грайфер в рамките на закона).Спортива летни нови-35хил.км зима и лято(свалени в същото състояние).Поведението на Дънлоп-а беше по-добро във всеки сезон от това на Спортива-та.Обаче карам пенсионерски-110 макс.
Добра идея ли е да караме целогодищно със зимни гуми?