Шкодичките са доста добри за цената си, ама кола произведена в Турция няма да си купя, още повече ако е от среден или висок клас!
Новия завод на *голям инвеститор* доставчик на рено и форд набира кадри срещу 750лв стартова заплата. Ето такива стратегически инвеститори изгониха над 3 милиона Българи . Сега заради обезценената турска лира ще намерят квалифицирани мустаксерсеми за 500-600лв но докога ще е така. И хич да не се опитват после да продават некачествените си фолксвагени тук.
Условията на фолксваген са Да им се даде теренДа им се построи завода Да им се прекарат път и комуникацииДа могат да намерят 4000 балами да робуват за 400 евроТе и сърбите много искаха завода но се дръпнаха. Боко и *** са казали че ще се намерят читави работници за без пари но явно ФВ са проучили пазара на труда и са разбрали че за под 1500лв никой в Бг няма да си мръдне пръста. Реално толкова би трябвало да бъде и МРЗ защото по малко не покрива най елементарните нужди.
До всички които пишат "нямаме работна ръка" - имам приятелка чехкиня. Мъжът и е украинец. Тя ми каза че 20% в автомобилните заводи са украинци. Ние също можехме да довнесем колкото работници не достигат. Айде аман мюсюлмански номера от Фолксваген. Ще им се върне един ден на немците и с имиграцията, и с джамиите, и с тези "бизнесът преди всичко" номера
От хилядите коментари, по тази тема разбраха, че целта на съществуването на големите копании по света е да дойдат и да дават големи заплати в България. Поне 4-5 000 лв.Защото сме големи пичове. Други аргументи не видях.
Фолксваген са от тези които пишат правилата в ЕС. Пък после бягат от ЕС щото им пречели.Електрификацията на колите се прави за да се счупи немското автомобилостроене. Ел колите ще са американски/китайски/ корейски и японски. Мерцедес/БМВ и фолксваген отиват при Нокия.
Честно, стана ми приятно , че завода няма да е в бегето. Няма какво да лапат обръчите от герберски фирми и това ми доставя удоволствие
Работата е там че всичко опира до пари,Турция ще инвестира няколко млн. евро в проекта,а ние нямаме такива средства защото ги крадем.Другото което е там има голям пазар и потребление,сервизни бази и авто индустрията е по-развита от нашата.Правителството е заявило смяна на служебните коли с новите пасати и шкоди!Има много работна ръка,не че ще е много квалифицирана,но какво там ще има и немски инж. които ще движат нещата.Така че бай Ганъо само ще гледаш и ще си бъркаш в носа нищо че си в ЕС.
Ако бехте слушали Сталинка да си внесете един милион мигранти-сега щехте да имате и работна рака и зетьове за щерките...или синовете ви...
Ясно е че ЕС е вреден за икономиката. Българското правителство също е вредно за икономиката на България и за нейните граждани. Корейците ще ни хвърлят малко жълти стотинки да се радваме и да си купим фъстъци. Мария Габриел плюс 2 милиарда евро ми изглежда като луд човек с картечница.
Трябва да се подчертае,че у нас няма и не са очаква да има квалифицирана работна ръка.С настъпването на "необратимите демократични" промени бяха разбити както и образование,което даваше професионални познания,а имаше и производства където можеха да добиват професионални навици.Веднъж един познат,собственик на сравнително голяма компания в областта на електрониката,ме помоли да му препоръчам 4-5 инженера,но на 50 години,завършили по време на соца и служили войници,ами имаше голям проблем
За работната ръка не се наемам да кажа, но с правилата на ЕС е смешно да се оправдават.Повечето автомобилни фирми в света произвеждат в ЕС и особено в Чехия, Словакия и Унгария, включително и Фолксваген.Ако дават прилични доходи и у нас ще си намерят добри кадри, но явно освен пестенето от заплати се целят и към пазарите извън ЕС.По причина, за която всеки у нас се досеща, сме старателно заобикаляни от сериозните инвеститори.
Нашите мекогръбначни политиквеничета се скъсаха да се кланят на Брюксел и ето го резултата. Вместо да направят пътека на Изток. Боко чак след десет години снесе яйцето, че трябва да търси икономическо сътрудничество с Южна Корея.Още Станишев беше договорил някои проекти с Китай. И това се забави с десет години. А къде са японските инвестиции? Накрая ще се окаже, че единственото възможно е да сглобяваме китайските Lifan и руските Лада по технологии на Рено
Правилата на ЕС и липсата на работна ръка отказали VW от България