31

Анонимен

преди 4 години

Въвеждането на РАДИКАЛНА реформа с цел стриктна дисциплина и адекватна бърза наказуемост се първите стъпки към градивност в образованието.Без дисциплина в училищата никога няма да се стигне до: 1.чувство за отговорност в обществото - необходимост от образование, работа, спазване на законите; 2. повдигане на авторитета на професията "учител", уважение към институцията "училище" и оттам - институциите като цяло; 3. никакви заплати няма да привлекат млади кадри в ялова и опасна за здравето среда.

30

Анонимен

преди 4 години

В паниката си за липса на кадри, МОН приема с привилегии и назначава с предимство завършилите "Педагогика" за 3 години, които - след като се сблъскат с мазохистичната липса на права на учителя, абсолютна безнаказаност на подрастващи ид..ти ("проактивни" , според псевдо-неолибералите), делегираните бюджети и прочие свирепата действителност в училищата - напускат преди края на първата си година и заминават с любимия си да мият гъ..ве и паници в Германия.Защо плащаме образованието им?

29

Анонимен

преди 4 години

Продължение на 28"Предимства на детската литература с илюстрации пред тази без илюстрации".Да сте чували за нещо по-***? Мога да изброя безброй примери защо тъкмо "педагогиката" е не само чиста загуба на време, енергия и средства, но и най-вече защо придава изкуствено самочувствие на индивиди, които са "специалисти" по всичко и същевременно - по нищо, включително на умението да се работи с подрастващи.

28

Анонимен

преди 4 години

Нивото на завършения университет и съответната специалност говорят сами по себе си за качествата на кандидата и всякакви изпити за работа обикновено са корумпирани, следователно - излишни.Кифла, завършила "Начална и предучилищна педагогика" - 3 годишен бакалавриат, е назначена вместо кандидат, завършил магистратура по "Билогия", но без педагогическа "специалност".Преподаваната "педагогика" е лешуна от съдържание, НИЩО! Куха фразеология,- пример за защита на дипломна работа: "Предимствата на...

27

изпити и за учители

преди 4 години

При над 40 кандидати за 1 място за учител няма как да се постигне обективност без конкурсен изпит. Няма как да се назначат всички кандидати-виждаме,че са повече, отколокото обявените места(защото е лъжа,че нямало кандидати за учители), и е справедливо да се провежда изпит по специалността. То и за да станеш чиновник ходиш на изпит, въпреки,че "цакваш" диплом, вероятно и с отлични оценки. Не е достатъчно. При много лица с мераци да са чиновници се провежда изпит. Конкурсът е под формата на изпит

26

до 25

преди 4 години

Не е достатъчна дипломата. Казах ти-влез в сайта на Министерството на правосъдието, да видиш как се провежда конкурс под формата на изпит-в случая за съдии по вписванията.Цитат "Одобрен е регламентът за изпитите от конкурса за съдии по вписванията".Виждаме-и конкурс, и то под формата на изпит, по конспект, по същия начин, както са изпитвани студенти. Говорим за изпитване на хора с добро образование и престижна диплома и дълъг стаж.И учителите трябва да бъдсат конкурсно изпитвани, по същия начи

25

Анонимен

преди 4 години

До до 21Да не се отклоняваме. Квалификацията на учителя се доказва от дипломата. Акредитираните университети носят отговорност за съответствие на получените знания и умения с квалификационната характеристика. Не е работа на училищните власти или на министерството да оспорват или проверяват университетска диплома. Има други механизми за контрол на този процес. Затова изпитът за учител е излишен.

24

изпити и за учители

преди 4 години

В МВнР конкурсите за дипломати са писмент тест, разработване на тема. За да станеш войник-изпитът е общообразователна подготовка и физическа подготовка. за да станеш чиновник по новите правила-първо -общ изпит, и второ писмен изпит за конкретна длъжност, и устно събеседване(което може да е общ разговор, или изпит). В момента има конкурс за съдии по вписванията(вж в сайта на МП)-конкурсът е изпит по конспект-писмен и устен-за 40 работни места 700 кандидати. Виждаме изпитите при назначаване

23

до 21

преди 4 години

Слабост в закона, е че за асистент няма изискване за задължителен конкурс. За Главен асистен конкурсът е задължителен. Асистент може да бъде назначен с молбичка, непрозрачно, но в СУ от години асистентите се назначават конкурсно-има на видно място обяви и изисквани документи и линкове за конспекти за изпита. Да не се отклоняваме-темата е за учители-сегашното назначаване с подаване на молба и субективна преценка на директора следва да отпадне, и да има конкурсен изпит по специалността.

22

допълнение

преди 4 години

А конкурс събеседване е безсмислен. Да те питат какво си работил, и какво си учил-това го пише в документите. Има смисъл от конкурсите под формата на изпит. Полицаите ходят на изпит-общообразователна подготовка, ходят на изпит по физическа подготовка, а и се явяват и на разговор пред психолог(точно там отпадат най-много кандидати). И при учителите трябва да има събеседване със психолог, освен изпит-те работят с деца. А изпит по специалността е неизбежен, както е в цялата бюджетна сфера.

21

Анонимен

преди 4 години

До до 16Конкурсите за асистент са по Кодекса на труда, понеже договорът е срочен. По-често срещаният сега случай е да изкараш докторантура и да кандидатстваш направо за главен асистент, на безсрочен договор. Там няма изпит, както и за доцент и професор. И конкурсите са регламентирани по закона за академичния състав. А кое от всичките тези неща са "слабост", и кои не е друга приказка. Но в момента законодателството на РБ е такова, и това не зависи нито от преподавателите, нито от учителите.

20

до 16

преди 4 години

Конкурсът може да не означава изпит, но може и да означава.Конкурси-събеседване-питат те къде си работил, какво си учил и тн . Но конкурси под формата на изпит има за-дипломати, съдии, прокурори, чиновници в държавна и общинска администрация, военни, полицаи, преподаватели в университети. Ако не знаеш конкурсът за съдии е точно изпит-изпитват кандидатите , все едно са на семестриален изпит в университет-писмвен тест, писмен казус, устен изпит по конспект. И за чиновниците е така-даже има два и

19

до 16

преди 4 години

За да почнеш работа като асистент дали ще се обяви конкурс или не е решение на дадената институция(това е слабост в закона). Но все пак-повечето работни места в СУ за асистенти са конкурсни-и са отчно под формата на изпит. На видимо място в сайта на СУ са процедурате за академични длъжност, и назначаването е точно с конкурс-например сега има действащ конкурс за асистент по турски език-и конкурсът е точно изпит(обява от 14 август). В СУ и чиновниците в администрацията се назначават с конкурс вече

18

Анонимен

преди 4 години

С увеличаването на заплатите се връща и желанието за работа в училищата. Не е само това има директори на училищата, които са превърнали училището в бащиния , колят и бесят . Обградили са се с *** и топачи. Няма добър психо климат.Кой нормален учител ще остане в подобно училище за дълго.Защо нема мандатност на директорите? Има вечни директори с по 10 - 15 и повече години.

17

Анонимен

преди 4 години

До а реформи когаАко изпитваш учителите всяка година, съвсем ще ги откажеш от професията. Именно с такива "управленски" решения се е скапала системата. И въобще, какво е това отношение - да се изхожда от презумпцията, че всички са некадърни? Ами хайде тогава и шофьорите всяка година да минават шофьорски изпит. Или шофьорите са хора, а учителите - безправен обслужващ персонал, който до безкрайност може да бъде тъпкан и унижаван от необразовани индивиди, които се причисляват към висшата класа?

16

Анонимен

преди 4 години

До до 13Пак говориш неща, които не отговарят на истината, което лесно може да бъде проверено. Образователната система спада към бюджетната сфера, но конкурсът не означава изпит. И в университетите и БАН е същото. Ако не вярваш, виж в закона за развитието на академичния състав на РБ. "Конкурсната комисия" там се нарича "жури". Журито провежда конкурса по документи, за главните асистенти има и събеседване. Никъде няма изпит. Дори и да има някакъв резон в това, което пишеш, изопачаваш фактите.

15

а реформи кога

преди 4 години

Последната нереформирана сфера е гимназиалното образование. Грешка е изсипването на допълнителни пари без реформи. Какви са те-1. въвеждане за задължителен конкурс при назначаване 2. въвеждане на ежегодни атестационни изпити за учители.3 премахване на излишния 12-ти клас-перверзия е пълнолетни лица да бъдат държани като ученици в гимназията ,да им се краде година от живота, вместо да са завършили и или да работят, или учат в университет. Прави се с цел изкуствена заетост на учителите.

14

до 13

преди 4 години

Освен,че излъга, говориш и нелепости. В цялата бюджетна сфера има конкурс, под формата на изпит. Изпитът се прповежда от конкурсна комисия. За да станеш дипломат-ходиш на изпит, за да станеш магистрат-ходиш на изпит, за да станеш чиновник ходиш вече дори на два изпита, за да станеш военнен, полицай-ходиш на изпит. Комисия те изпитва, а ръководителят подписва назначенията, и е задълженн от решението на комисията. А за тъпия ти въпрос-математик ще го изпитва комисия от математици. Това е очев

13

Анонимен

преди 4 години

До до 4Напротив, ти лъжеш. Между другото, по-възпитано е да кажеш "говориш неистини". Аз ти говоря за нето, не за бруто. А за изпит по специалността при кандидатстването може да говори само човек, който не е наясно със системата. Конкурсът не означава изпит. Кой ще ти го изпитва кандидат -учителя по математика - директорът, който е по физическо, например? Или специална хвърковата комисия от министерството?

12

Наблюдател

преди 4 години

Пак добре, не очаквах да са толкова много.