49

немавело

преди 4 години

преди години е можело да се кара велосипед навсякъде защото е имало по малко население и още по малко коли за сравнение с днес.Все още не сме свикнали да бъдеме съобразителни шофери и да се съобразяваме с закона с пътната обстановка защото всеки е с мисълта а карам мерц бенц кой ше ми каже нещо ...второто е че няма изградена велосипедн амрежа а само една по борис 3 споделена с пешаходци и няколко бутафорни боядисани с боя и отделена с гумени колчета вместо с оранжев асфалт както е в холандия

48

Анонимен

преди 4 години

Сега това е клевета по тях може да въведи и еко джипа с газова бутилка с метан на ББ които и се презарежда по еко начин с пр.ъдн.я от г.ъза му след ядене на боб със зеле.Както и от г.Ъзопровода южен п(У)так, който е част от проекта големия ч.лен (шлем) както го кръсти Кошлука.*** да не издребняваме.Той ББ път не му и трябва като си запали супер пр.ъдн.ята лети като Супермен и го засичат на радара на летището и го мислят за НЛО и вдигат всичките ни три самолета в бойна готовност точно.

47

Анонимен

преди 4 години

Преди 1989 година велосипеди можеха да се карат нормално навсякъде по улиците, където им е мястото. Сега обаче разни *** искат да карат велосипеди на места отделени само за тях, а такива няма и няма нужда да има. Карал съм велосипед през 80-те години в Центъра на София, както и в Младост, Люлин, Дружба и в други квартали. Синът ми не слизаше от велосипеда по улиците на София. Сега обаче са *** - сложили едни противогази и карат велсосипеди по тротоарите.

46

Анонимен

преди 4 години

Ха ха. Тук в Англия щях да ритам един *** велопедо джия и от отсрещното платно се зададе един ван с английски работници и гозамеряха с ***. Никой не ги тачи тези ***.

45

Краси

преди 4 години

Ми като няма условия за велосипеди в градовете няма да карат.Тук не е като в Германия или Холандия.На комунистите и през ум не им е минавало при строителството на "Младост","Люлин","Дружба" и т.н.да строят алеи за колела.Едно време/по-старите помним/по днешния бул."Цариградско шосе" имаше алея за колела,но при разширението на булеварда я премахнаха.

44

Анонимен

преди 4 години

Така като се замисля, идеята в Пловдив да не може да се кара велосипед (да няма инфраструктура и глоби) е много проста. От моя велосипед, какво ще изкярат? Ни винетка, ни ГО, ни акциз 5лв дневно, ни преглед, ни смяна на гуми, нито Маминия ще прибира по 200лв годишно. За какво им е аз да карам велосипед? Затова тези които обичаме да отиваме с велосипеди на работа, скоро ще сме там където можем нормално, не в б-я. :)

43

Анонимен

преди 4 години

...картинки. На пешеходните в трафика се спира и се чака зелено 5 мин, слизаш не слизаш, няма как да преминеш. Не знам защо дадоха 40млн за велоалеи, след като са направени много зле, на най-тесните места/ на местата с най-много пешеходци. Това всички велосипедисти го знаят и тук масово се кара само по тротоарите. Тук % на онези шофери, които ги е яд, че биват изпреварвани (унизени от "бедняк"), или ги е страх да не им забранят скарите, е огромен. Затова по-добре да не се кара колело.

42

Анонимен

преди 4 години

Аз карам велосипед 101% по правилата, надвишавам минималните изисквания. Но се отказах, в Пловдив велоалеи на практика няма (излишни или лошо изградени, опасни). Освен това шофьорите са ***. 70% не се съобразяват, не гледат, няколко % направо ги е яд, че ги изпреварваш (съвсем културно и невъзпрепядстващо) и след като ги пусне светофара те изпреварват и бипкат/ засичат и спират пред теб, дори на велоалея. Някои като те видят, нарочно се залепят за бордюра. Пешеходните пътеки са само едни

41

до 41

преди 4 години

Затова, ако си преговориш правилника ще видиш, че трябва да осигуряваш повече място при разминаване. Ако няма такава възможност е достатъчно просто да намалиш, а не да стиснеш здраво волана :D

40

Гражданин

преди 4 години

Те /пътищата/, доскоро не бяха пригодни и за нормален товарен транспорт, та Вие, и за велосипеди!!! Знаете ли колко още години и колко калинки от подобни на това правителство са нужни, за да станат нещата като в белите държави?!? София и да е различна, колко да е различна? А и не е България?

39

Пешеходец

преди 4 години

Мен на няколко пъти ми се разминава на милиметри да ме бутнат и да се случа със счупени крака, ръце, ребра. Изключително несъобразителни са 90% от тях. Не спазват основни правила, например на пешеходна пътека са длъжни да слязат от колелото и да пресекат, а повечето профучават през пешеходците. Като шофьор също ме е шубе, не можеш да ги усетиш дали няма да кривнат рязко вляво пред колата ти.

38

Картофчо

преди 4 години

До -- (34)Спор няма! Правилата и там са толкова ненормални, колкото и тука и събират глобите безкомпромисно. Но нещо като бях във Виена, колоездачите бяха толкова колкото и в София. Така че не е виновна нито инфраструктурата нито манталитета. Просто колелото е неудобно за повечето хора. Заклетите спортисти да си го карат, но да не искат на всичките 200 човека 2 милиона да им правят път. Ако има 2 милиона колоездачи, тогава съм съгласен пешеходците да правят път!

37

Аз

преди 4 години

От моя опит в София като шофьор и пешеходец - велосипедистите масово не спазват правилата. Карат рисково, често говорят по телефона в движение, често са на платното, въпреки наличната велоалея, както и много други. Вероятно смятат, че всички следва да замръзнат или изчезнат, за да мине велосипеда без дори да намали. Заблудени във фикс идеята, че велосипедите са винаги с предимство често рискуват собствената си безопасност. Дори днес един караше колело срещу мен по бул. България. :(

36

Картофчо

преди 4 години

До -- (36)Прав си, така е! Само дето е по-правилно да се каже според световните безумия! ;)

35

Анонимен

преди 4 години

"коментари" като 3 могат да бъдат видяни само в този nponaднал жaaraлckи сайт

34

--

преди 4 години

А, и сега да ме изядат тук да добавя, че ако велоалея пресича пешеходна пътека, велосипедистът е с предимство, мили хора :) Това пак от световните правила...

33

...

преди 4 години

защото простият и вулгарен човек е свикнал да приравнява всеки друг със собствения си морал и липса на ценности. Свикнал да безчинства на пътя, да псува и натиска клаксона от необуздана ярост, да паркира, къде се покатери, да кара "само леко" пийнал, той се вменява на всеки друг собствените си пороци и престъпване на закона. Особено пък на този "враг" велосипедистът, който плаши слабохарактерния му тумбак, че ще му наруши рахата да трови и безчинства с разпърдяната си бракма! Усеща той, плаши се

32

--

преди 4 години

Из коментарите пълно с "алей"... един "алей", два "алея" :DКарам на ден по 20 км колело - така ходя на работа. От Двореца на децата на Стамболийски по Гешов, бул. България, бул. Гоце Делчев, Южен парк, Токуда ... предимно по велоалеи. Не се оплаквам от инфраструктурата, но манталитета е... Шофьори, пешеходци, майки с колички, кучета на повод разтеглен точно над велоалея, всичките ги искам един ден да пощъкат из Виена да напълнят местния бюджет.

31

Пустиняк

преди 4 години

Още по-смешно и лицемерно е, когато целокупното "братство" на шофьор-талибаните, които освен, че тровят с отровните си катафалки, рушат градинки и тротоари, паркирайки безцеремонно ръждясалите си трошки, където могат, избиват колчета, ( за това, всичко всеки данъкоплатец плаща) препречват пътя дори на здрави хора по малките улички, изведнъж стават много загрижени за майките с колички, ако видят велосипедист на тротоара!

30

Анонимен

преди 4 години

Ако вземат и велосипедистите да се ограмотят ще стане чудо!Не са виновни велоалейте! Да се погледнат как карат - потока коли спрял, те се врът от ляво, от дясно, отпред, отзад... Трябва да си факир, за да ги опазиш! Отделно, сутрината, един "велосипедист" мина от лявата ми страна, за да ме изпревали и понеже бях спрял на пешеходна пътека да изчакам, тръгна по пътеката в ... дясно. Тъкмо се канех да потегля!Отделно, че забравят какво е "пешеходна пътека" и, че тя не е за велоципедисти!