17

Заглавие-глупост

преди 4 години

Как аз мога да "възпитам - науча' една котка да се държи прилично, а в у-щето не не умеят да ти кажат, че ....най - малко- то не бива да биеш Педагога?

16

Lan

преди 4 години

15За това как ще се развива и какво ще научи индивидът, отговорност носи той самия. Средата помага, щото няма как да научи нещо ако няма досег с него, но и всеки ден да му се повтаря нещото, ако детето НЕ ЩЕ или го смята нещото за тъпо, отживяло, ненужно и т.н. ми НЕМА да го научи! Никой нищо не може да даде на детето насила, нито МОН, нито учителите...

15

Анонимен

преди 4 години

Завърших педагогическа специалност и бях надъхана, че най-важно е възпитанието, социалната среда и т.н. Откакто имам дете, зная само, че водещи са гените. С много работа и изключителни усилия, може леко да се загладят ръбчетата. Но дори начинът, по който вървим, как сядаме, как спим, как държим лъжицата дори, всичко се унаследява.

14

Гост - продължение

преди 4 години

без преди това всичко, което учат, да бъде планирано. Дали има смисъл пак да се казва, че очевидно образователната система, която не се крепи на "Министерството на образованието", се крепи - поне откъм резултати - на учениците? Защото всъщност, никой от "Министерството" не стана да каже, защо са слаби резултатите, ама така, по административен начин да го каже, а не да чака обяснения и оправдания от училищата - заедно, поотделно и кой как намерил?!

13

Гост

преди 4 години

Странна система - "Министерството на образованието" усложнявало матурите, за да пробва еди какво си, учениците пък не били готови за него, те били "прагматични", ама явно, като нямало къде да отидат, щели в крайна сметка да "мислят, че трябва да развиват и други качества и умения" ? За развиването на качества и умения, и за тяхното планирано развиване, не отговаряше ли именно Министерството на образованието? Жестока е тази игра, която то разиграва - "ще се научите", защото няма как да се научат,

12

до 11 от 5

преди 4 години

още един вярващ в либералната измама, че "всеки може да бъде това, което поиска". Обаче, не прочел и една книга, като например "Хелиографско копие: Как ДНК ни прави това което сме" на Робърт Пломин (Blueprint: How DNA Makes Us Who We Are by Robert Plomin), където в продължение на 30 години изследват едноячни близнаци, разделени при раждането и осиновени, т.е. хора в различни семейства с различно образование, които не знаят че имат еднояйчен близнак, т.е. 2-ро ДНК копие на себе си, но IQ-еднакво!

11

Lan

преди 4 години

11Всъщност има практически изследвания, че интелигентността се унаследява! Демек статистика. :) Виж какво е точно и как да се измери точно, наистина не е доказано още. 9, явно моят потенциал не стига да ти схвана мисълта :).

10

Анонимен

преди 4 години

5, никакъв такъв факт не е "научно доказан". Пишеш, колкото да не заспиш. Учените не са установили дори общо понятие за интелигентност, ка-моли общ начин за измерване, още по-малко са доказали от какво зависи.Но процесът мислене е по-познат. И образованието в училищата ни рядко го развива.

9

Анонимен

преди 4 години

На първо място- разкарайте матурите. Самият факт, че съществуват, полага основите за армия от зубрачи и преписвачи без никакви практически умения. На първо място трябва да е практиката, а сухата теория трябва да се използва само за да се обяснява видяното и наученото от практиката.

8

до 7 от 5

преди 4 години

аз къде съм написал да не пълниш съда?! защо трябва да разчиташ на други, да ти пълнят съда, с каквото те смятат за правилно?! значи, по-посрледствено от това няма - да си пълниш съда с чуждите мнения!!

7

Анонимен

преди 4 години

Не намесвайте НВО за 4-ти клас. То нищо не измерва, защото е една огромна смешка, пари и време на вятъра.И да, образованието ни създава предимно зубрачи. Защото е правено от хора немислещи и неможещи.

6

Lan

преди 4 години

реч на омразатаТова беше доста посредствено изказване. IQ-то е вродено, но това е като да имаш голям съд - дали и с какво ще го напълниш си зависи от тебе. Няма полза да имаш голям потенциал, но познания и умения - нула. Още по-глупаво е да учиш за изпит или оценката само...Дано повечето деца го осъзнаят.

5

:-)

преди 4 години

"Когато виждат, че простото заучаване на автори не върви, ще започнат да мислят, че трябва да развиват и други качества и умения"И ролята на преподавателя тук е...??? Пълна утопия - ами да ги оставим гладни на 5 години, като огладнеят ще развият други качества. Боже опази ни! Съсипваме бъдещето си, а на всеки 24-ти май хленчим за учителската заплата. Ако ви оставят без заплата ще развиете "други умения". Хора - опомнете се!

4

реч на омразата

преди 4 години

на крива ракета и космоса й пречи, интелигентността е 85% наследствена и това е научен факт! така, че ако сте индивид с нормален или висок коефициент на интелигентност образованието е без значение. разбира се, повечето българи, са с нисък, дори много нисък коефициент на интелигентност, но с голямо самочувствие и претенции и всичко им пречи за да са успешни!! Идиокрацията, а не Демокрацията, е системата на управление в страната, тъжно, но факт, естествено като си т ъ п няма как да го осъзнаваш!!!

3

Анонимен

преди 4 години

Не знам точно в кой момент въведоха матурите, аз завърших гимназията през 2003-та след което кандидатсвах във ВУЗ и се дипломирах. Едвам се класираш след кълвачите, но все пак се класираш, след което ставаш свидетел как зубърчетата се дънят на практическите. По онова време преди да завърша средното си образование имаше някакви драми дали трябва да полагаме матури или сме в заварено положение. Моето мнение е, че откакто въведоха матурите, нивото падна значително. Значително!

2

Анонимен

преди 4 години

Като го слушам директора и той едва успява да върже 2 думи на кръст...

1

Анонимен

преди 4 години

естествено, то и родителите само това искат от тях - резултати, резултати, а това, че не могат да мислят и да казват наистина какво харесват, на никой не му пука...