От РУСКАТА википедия - от 800 произведени самолета, 100 са паднали и над 2500 човека са загинали с него. Та мисълта ми е, че е статистиката му е по-зле и от на "летящия кофчег" - боинг 737 макс 8
колкото и да злословим за ония години ФАКТ е,че ТОГАВАШНОТО "бкп",вероятно защото беше командерено от Живков,направи изостанала земеделска България една съвременна индустриално-земеделска страна...И ТОВА НЕ Е КЛИШЕ,А ФАКТ!!!!!!..уви,за 3-4 десетилетия..Странното е,че за СЕГАШНАТА РАЗРУХА се нарочва същото това "бекапе",което ни въздигна от балканщината....та:-Или некои лъжат яко,или ние спим и вървим по гайдата на същества,които както се изрази Тато:-"Искат да унищожат България,да я нема"
Машината, с която са летели - Ил-18В, сер. номер 182005602, регистрация LZ-BEM - се разбива при Москва на 3 март, 1973 г., като загиват всички 25 човека на борда (17 пътници и 8 души екипаж). Това е една от 5-те катастрофи на Ил-18 в цветовете на Балкан. Като цяло, след Аерофлот, които са ненадминати в това отношение, българската гражданска авиация през 60-те и 70-те е най-смъртоносната в целия източен блок.
55 години от ПЪРВИЯ, български, презокеански полет! Браво!А колко от последния? Че те, презокеанските, си заминаха с БГА Балкан!Да благодарим на демократите и Гад Зееви!
55та година американците/англичаните/французите/германците са летели през океана вече милион пъти в сравнение с нас. А кога е драсната клечката на първия български кибрит? Кога се е навило първото руло българска тоалетна хартия?
До popiТо пък през 1964 г. едни турбоджетове... били са по-несигурни от витловите, които са били в апогея си.
Руската (съветската) гражданска авиационна индустрия винаги е била на светлинни години от американската. През далечната 1964 г. голяма част от световните големи авиокомпании летят с Boeing 707, който има достатъчен пробег за полет над Атлантика. Руснаците нямат нищо конкурентно насреща. Всъщност, те и до ден днешен не успяха да създадат конкурентен пътнически самолет.
До Жо 2А сега "суверинитетът" какъв е? Като ни каже Брюксел краставиците да са прави, гледаме само такива, а кокошките трябвало да са щастливи.... но не казват населението да е щастливо!??
До Жо, не разбираш ли, че и днес членството н ЕС е отказ от част от националния суверенитет. Положението е това: независим, горд и гладен, с 1 лв. на ден заплата, или си част от политическа и икономическа общност. Всъщност Чърчил и Рузвелт подариха България на СССР. Живков го предлагаше, вярно, защото знаеше че няма и да се приеме. сега като всички министри са на заплата и от САЩ, какво ще кажеш? Поне по онова време бензина беше 50 ст (по-късно 1 лв), хляба и млякото бяха 36 ст.
Това показва за какви "умни" глави става дума. Качват национален отбор, на ненадежден самолет, който дори производителите казват, че не е пригоден за подобен полет. Типичната ситуация за "оня" хубав строй.А по това време по света са летели турбоджет самолети, пълна трагедия!
обясня на дописниците. Авиатор е всеки, който работи в сферата на авиацията! Летец е всеки, който се намира на борда на издигнал се летателен апарат! Тези, които водят машината в хоризонтална и вертикална плоскост са ПИЛОТИ! Толкоз!
Специално ИЛ-18 е такова нескопосано хрърчило, дори за времето си. Що народ измря с него - Паша Христова точно с тая кръстачка си отиде. Самолетът има изключително небалансирана аеродинамика, двигателите му са слаби за времето си (витлови), тягата е недостатъчна. Повече от половината катастрофи с ИЛ-18 са поради технически причини.
С такива безмислени "новини" ви отвличат вниманието от случващото се в България. Българинът е наивен и кълве на такива евтини трикове.
Ден за историята: 55 години от първия български презокеански полет