Първо за да управляваш този вид кранова уредба а и принципно каквато и да е ти трябва документ за правоспособност. Което ще рече че използвайки крана колкото повече разпъваш стрелата толкова повече и товароподемноста намалява. А иначе това си е обикновен автокран, а това дали е трупарка или не зависи от инвентара който ще закачиш отпред.
това на снимката е камион "трупчийка" , има кран за товатене на дървени трупи и "оператора"не е кранист а е шофьор !Това рамо на "кран" е предназначено за товарене на трупи и нищо друго !
Вероятните причини са две:1. Вече образованието, особенно професионалното, се дава не в държавните училища, а в частните образователни центрове, където всичко е про форма. Никой не е обяснил на краниста, при какъв обсег на стрелата, какъв товар може да се вдига, а и краниста е неграмотен-на всеки кран има товарна диаграма.2. Ако крана е управляван от собственика му, той се е взел много навъте, като голям тарикат, фирмаджия, и за нег офизичните закони не важат, той е Шефа...
По всичко личи че този не е учил физика и за него физичните закони не важат. Кой му е дал книжката за кранист това е по важният въпрос. Защото шофьорската книжка не доказва че може да е и кранист. За кранист се карат допълнителни курсове и те нямат нищо общо с шофьорските умения. Ама в днешно време мангизите купуват всичко на куп и на квадрат.
Когато казвам че на тази територии всеки работи това от което не разбира много хора не ми вярват. Тридесет години съм работил на авто кран такива чудесии не съм успявал да постигна. Този не е ли го застопорил, не е ли гледал нивомера че му бяга по хоризонталата, не е ли усещал машината че се товари и всеки момент ще избяга от равновесие. Все неща за които се иска много мозък който мозък при този е липсвал. Ако са се разминали само със счупен камион трябва да черпят.
Кран се преобърна при разтоварване на павилион в Бургас