Не само в България се карат стари коли. Малко статистика за някои държави от ЕС-% на колите на над 20 годиниПолша 34%Естония 28%Финландия, Малта 23%Португалия 18%Испания 17%-% на колите на над 10 годиниЛитва 81%Полша, Латвия 74%Финландия, Португалия 64%Испания, Чехия, Кипър 61%Холандия 41%Германия, Швеция 40%
Истината е, че от около 1970-та година, колата в България вече не е лукс, а необходимост. Истината е, че това така и не достигна до мозъка на хората наричащи автомобилите таралясници, бараки и т.н. Истината е, че навсякъде по света шофират и коли на над 15 години и те са доста много, вкл. и в най-развитите държави в ЕС. Разбира се в Бъългария те са повече по понятни причини.
Защо искаш средната възраст на колите в България да стане 30 години с тази твоя 3000 евро такса за регистрация на кола над 15 години?! Елементарно е да се предвидят последиците, а и по света са правени такива експерименти и резултатът е обратния на очакваното от експериментаторите и автопарка остарява много.
На кой му се кара стара кола,на никой ?Мислете как да вдигнете и да подобрите доходите на хората за да могат да си позволят по нови и по хубави автомобили а не само да да се чудите какви данаци да им слагате ,ясно е че никой не кара стара кола от хубаво !Тръгнали да се сравняват с Европа и техният автопарк и техните данъци ама в Европа средната заплата е 3000 евро а в България е 300 евро ,изравнете първо заплатите и после изравнявайте автопарка ,данъците и таксите !!!
Такива твърдения масово се ширят измежду хлапетата или възрастните с акъл на хлапета и с тежки комплекси у нас, каращи БМВ ента употреба на амнайсет години.Не случайно умните хора си ги изхвърлят, за да ги карат нашите бунаци тук и да си тровим въздуха.
В провинцията средната възраст на колите е 22 години, а в София е 11 години. Пита се в простата задача трябва ли да се оскъпи вноса на стари коли и средната възраст на колите да се вдигне в провинцията на 26 години, а в София на 15 години или трябва да се поощри вноса на стари коли и средната възраст на колите в провинцията да стане 15 години, а в София 10 години?
Много богат естонец си купил БМВ 7-*** серия за 122000 евро.За 54000 км изминати е имал 12 повреди,включително и двигателят му е сменяван! Възмутен от качеството човекът описал повредите на вратите си за да видят всички ка в днешно време се произвежда БМВ!Аз карам кола произведена 1990-та година,взел съм я преди 20 години и не съм дал и 1000 лева за ремонти!Може би и аз трябва да напиша това та да видят хората какви коли са се правели някога!Днешните нови коли са с отвратително качество!
Трябва да си луд, за да си купиш нова кола в БГ и да я оставиш на улицата и да трепериш кога ще ти я откраднат, надраскат, осерат, напръскат, пребоядисат, ударят.
Въпросът за старите коли е чепкан многократно и сега само се прелива от пусто в празно. Проблемът е, че самата държава не контролира законите, които сама е сътворила. Какво е по-лошо на една "стара" маркова кола от един нов ***, който е конструиран да се разпадне след пет-десет години? Ако става въпрос за замърсяване достатъчно е държавата да задължи всички вносители да инсталират нови катализатори на внесените стари коли. Знам пак ще ревнете: ама това ще оскъпи , ще ги крадат тези катализат
Решението е стимули за по новите коли и по-високи данъци за старите. Никой няма да Ви направи заплатата 2000 лв. за да си купите нова кола от магазина. Работете с ентусиазъм, бадете креативни, образовайте се и се самоусъвършенствайте. Тогава няма да ви интересува тексна написан по-горе в статията.
Напротив, достатъчно *** народ има в България, който предпочита да нарине куп пари за стара баракуда заради това, че била нам каква си марка, вместо да си купи чисто нова Дачия, например,у която никак не е лоша. Ама това българският комплекс на бедния духом и умствено го няма наистина никъде по света.
Проблемът е решим много просто, Вдигане доходите на хората и автомобилния пак е обновен .Не вярвам някой да иска да кара стара кола!
Много лъжи в статията и още повече хора, които им вярват.Учудващо е как почти никой не забеляза към какво е насочена последната промяна в Данък МПС - още по-голямо превръщане на Данък собственост, какъвто е по своята същност Данък МПС, към Екологичен данък, което води до прехвърляне на тежестта на този данък от богатите към бедните. Това, което сега се предлага е още по-големи данъци и такси за бедните, скрито зад някаква фалшива загриженост за чистотата на въздуха.
Не е само до зоните, критерий е и безумно скъпия градски транспорт. Принудих се да купя кола, защото ми беше по-евтино да водя детето на тренировки с колата, отколкото с ГТ. Една огромна част от трафика се генерира от майки, които разкарват децата или на ясна, или на детска градина, или на училище.А веднъж свикне ли човек в кола, трудно ще го накарате да се качи в мръсния градски транспорт.
Румънските общинари и държавни служители масово карат служебни дачии, а не ц, с класи.Започнете от там, но сами нема си отрежете клона. Особено кметовете в помалките градове са напълно извън контрол. Само усвояват средства за лични облагипо модела на колгите си от НС. Купил апартамент на 3 по ниска цена и вместо да се скрие в миша дупка излиза да се обяснява пред медиите, а как го "наказаха" само, че кой знае на каква нова длъжност ще бъде преместен.
Удрят вноса на твърде стари и замърсяващи коли у нас