От Евро 5 и Евро 6, с изключение на азотните оксиди, с нищо друго дизеловите не замърсяват повече от бензиновите автомобили. Реално бензиновите автомобили са много по-голям замърсител от дизеловите автомобили.
Изисквания по Евро 6 за бензин и дизел в една от категориите автомобили (г/км)СО (вкл. Евро 4 и Евро 5): бензин - 1,81, дизел - 0,63Въглеводороди (вкл. Евро 4 и Евро 5): бензин 1,3, дизел - няма NMHC (летливи органични съединения) (вкл. Евро 5): бензин 0,09, дизел няма Фини прахови частици (вкл. Евро 5): бензин 0,005, дизел 0,005Азотни оксидиЛ бензин 0,075, дизел 0,105
Откак им дадохме безплатните икупационни бази на говедата от тези бази жидо-масоните всекидневно ви пръскат с кемтрейлс-самолетите с химическите следи, а те видите ли те седнали да се(притесняват) за дизеловите коли.Зад такова(притеснение) стой поредния номер и маневра да ви увеличат я данъците ,я таксите на притежателите на такива автомобили
По Евро 5 и Евро 6 нормите за фини прахови частици за бензиновите и дизеловите автомобили са едни и същи, но .... дизелите та дизелите.
У Италия си карат още със старите номера от преди ЕС старите им коли. Не сте познали да сравнявате. В гърция и УК също само у Бг накараха и прибраха пари от верния данъкоплатец за нови номера, че сме най примерни и същевременно пропаднали благодарение на продажните политици. Като съррбите и македонците сме. Не са влезнали в ЕС още, но сменят номера със синя лентичка, а сякаш важи приказката на гола мешина кован колан. Жалка работа.
Най-вредното са саждите на дизела.Азотните окиси се превръщат в киселина и дразнят лигавиците, но истински токсични и канцерогенни са твърдите и полутвърди частици изгоряла нафта. Бензинът оставя много по-малко твърд остатък след изгарянето. Стар дизел с ниска компресия = лошо изгаряне и повече остатъчни гадости.
Сега разбрахте ли, защо ни приеха в съюза - за да им изкупуваме старите бракми и третосортната храна. Но вие си пейте одата на радостта до спукване и се успокоявайте, че за сметка на това можете да пътувате без визи, за да берете в някоя ферма ягоди или тютюн съвсем по европейски.
Майко мила, представям си стар дизел на над 10 години от Италия (като ги знам там как карат) продаден на Бай ***, ремонтиран от дъжд на вятър в кварталния сервиз с части 4-та употреба и каран от същия балкански субект с мин 150 км/ч, особено зимата само с 2 предни зимни гуми !Докато една чисто нова Дачия Сандеро например струва около 12 хил лв, Дачия, Дачия - ама нова, с 5 години гаранция. Ама Софиянецо, не ще такава въшка, иска голям джип на дизел, та да се пукат съседите от завист
италианците са супер зле и Полша и Орбан ги минаха вече по стандарт през цените и потреблението- сега с нас си го мерят колко стари коли ще ни продадат та да вържат седмицата милите - със 130% дълг спрямо БВП е чудо да не повторят гръцката трагедия
Тъй, тъй, всички се вторачили в леките автомобили. Те били замърсявали. Ами товарните, къде ги забравихте. Що не ги направят и тях хибрит или електрически. Може, ама друг път. Сигурен съм, че те замърсяват много повече от леките, но там няма какво да сде направи.
*** народ,това заслужава!Не знам с колко акъл трябва да си,за да си купиш нафтова печка на стотици хиляди и после да я ремонтираш,защото е с 1500-2000 лева по-евтина от аналогична бензинова кола!Ама понеже само ние и Косово останахме да внасяме коли преди 2009 г.,и глупаците клъвват веднага.
Това със забраната на стари дизели си е поредният номер на големите автомобило-производители, т.е. - купи си нова кола!! А то, понеже малко отрови има в храните и напитките,/да не споменавам цигарите/ та разгеле сега дизела е виновен!!
В БГ е така , защото нафтата се краде по лесно ! Имаш камиони , фирма с ДДС , ....10-20 ЛИЧНИ И КОМШИЙСКИ КОЛИ ЗАРЕЖДАТ С КАРТИ !Някоя фирма да има ведомствена бензиностанция на бензин ?
По-добре втора употреба от Европа, отколкото руски дрънкалници нови...карахме ги и знаем, че са най-долните коли на тоя свят!
Не може да бъде!Аз като го купувах моя дизеляк пета употреба, продавачът в Горубляне ми се закълна, че го е карала една баба на 99 години в Германия два пъти в седмицата - веднъж до Кауфланд и още веднъж до поликлиниката!1
Италия има над 900 милиарда външен дълг и не им пука. Държавата им като мафия си върти парите - дава, взема и прехвърля проблемите си на членовете на ЕС - България
Самите електромобили може и да не замърсяват, ама един инженер беше изчислил, че за да се произведе акумулатора на един такъв автомобил се отделят толкова емисии, колкото ще произведе един фолксваген като мине 100 000 км. Размерът на емисиите при произвоството на еко автомобилите удобно се премълчават.
От Ботуша към България... 30% от италианските стари дизели – у нас!