"Глобите в България се налагат при 1 на над 100 хиляди нарушения и обикновено на най-примерните шофьори, което реално води, че и те започват да правят нарушения"Прав си, че прекалено рядко се налагат наказания. Дали предимно на примерните - нямам наблюдения. Но да: когато всички покрай теб нарушават и не биват санкционирани, то рано или късно и ти започваш да нарушаваш. Това му се вика "интеграция", "сливане с масите" и не става въпрос само за поведение на пътя...
Тези, които наричаш "комплексирани шофьорчета", стриктно спазват правилата и показват добра култура на шофиране в държавите, където правилата се спазват. Сещаш ли се къде бъркаш?
Стотици загинали по вина на КАТ. Защо ли не разформироваме КАТ като вредна за безопасността на движението структура, за да намалеят в пъти нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите. Друг начин няма.
Няма държава по света и никога не е имало, в която правилата да се спазват и да няма контрол за спазването им. Набийте си го в "умните" глави!
Глобите в България се налагат при 1 на над 100 хиляди нарушения и обикновено на най-примерните шофьори, което реално води, че и те започват да правят нарушения, т.е. имат обратен ефект на превантивния. Глоби, че трябват трябват, но не както е сега, а за всяко нарушение. Когато шофьорите са убедени, че глобата е неизбежна, ако направят нарушения, само тогава шофьорите спират да правят нарушения. Катастрофите и загиналите в повечето случаи са следствие от нарушенията, заради липсата на контрол.
В България загиналите са преди всички заради нарушения на пътя, а нарушения по цял свят се правят, когато няма контрол, както е в България. Това са около 90% от загиналите. Почти всички други загинали са заради лоши пътища и знаци и маркировки несъответстващи на пътната обстановка.
"Глоби трябват. Големи глоби, които да спасят живот и да спестят мъките на близките на потенциалните жертви на войната по пътищата."Имаш едни определени прослойки в обществото(твърде бедните и твърде богатите), за които глобите нищо не значат и имат нулев превантивен характер. Така де - ако нямат какво да ти вземат - от какво да те е страх? Или ако ти вземат прекалено малко спрямо това, което имаш - пак, от какво да те е страх? Резултата е видим. А средна класа почти нямаме.
При този неработещ КАТ и пълната липса на контрол за спазването на закона, загиналите можеше да са 10-20 пъти повече. Добре, че българските шофьори имат относително виока култура на шофиране и затова загиналите са доста малко.* За един по-долуНяма и не е имало държава по света, в която драконовските наказания да са спрляи нарушителите. Всяко искане и въвеждане на по-строги наказания реално увеличава нарушенията. Обяснението е съвсем просто.
Човечеството изпуска естествения си темп и се филмира в ускорен, изчерпващ го индустриален такъв. Илюзията че с по мощна и нова кола, ще се справиш в новите условия, води до лотария, в която обаче имащ повече шансове за ПТП, за разлика от тази с награди.И понеже е с самочувствие, индивида търси други виновни, вместо да осъзнае, че излиза от темпа на устойчив контрол. Стадото тича, тича и той, а падналите са съпътстващии жертви. Това не се променя с закон, а само с друго битие, за оцелелите.
Какви молитви бе! Глоби трябват. Големи глоби, които да спасят живот и да спестят мъките на близките на потенциалните жертви на войната по пътищата. Молитви!
По - скоро курбан за живите трябва да правим, и свещ да запалим. Че то в БГ си е цяло приключение да оцелееш
Добре че ушев магери статистиката за броя на загиналите в катастрофи. Не случайно броят им по данни на спешна помощ и по данни на корумпираните, се разминават два пъти, все едно шкембетата се скъсват от работа и заради тях загиналите намаляват.
Почитаме паметта на загиналите на пътя