Внимание! В Националната финансово стопанска гимназия София учител е уволнен под натиска на някои родители и някои ученици, защото пише реални оценки. Това ли е нашето образование?
какъв математик трябва да си ,за да искажеш подобна глупостта нали най-голямата цел на математиката е развиване на логическото мислене или то вече не ни трябва ,че ес и нато мислят за насс такива мисли осакатиха и природните науки с 1 седмично изучаване,което е по зле от това изобщо да не се изучават и да се учим от феномени по телевизиятавижте как8 се изучават тези науки и математика в китайи защо сме били последни
Има една известна задача за седемте моста. Хората питали Л. Ойлер, как да минат само ведъж по всичките. Той просто им обяснил, че е невъзможно и защо. Не е използвал математически знания.А защо математикът може да отговори на въпроса, а другите не, обяснил, че математиката научава човека да мисли.
Реално погледнато като човек, който не е инженер, най-сложната математика която ми се е наложило да ползвам е да изчисля процент. За съжаление още нямам басейн, за да сметна коя тръба ще го пълни по бързо.
Е, математиката се учи не за да станат математици, а за да се развие мисленето. Но вече мислещи хора не са нужни.
До тоя, за когото математиката е различно от интелигентността:Да решаваш стандартни задачи за време е трудолюбивост и умение да прилагаш наученото, което значи и да си достатъчно интелигентен да научиш абстрактните понятия на математиката. Да решаваш нестандартни задачи е интелигентност, която слага в малкия си джоб дребната приспособимост на дребните тарикатчета. Щом не озъзнаваш това, значи си от дребните тарикатчета ;)))
темата математика е обширно понятие и абсолютно всяка формула Теорема или аксиома е закон, който помага и е приложим почти, навсякъде в живота Англоамериканската система едва ли би била от полза, при положение, че лихвите се смятат по ясно установена формула навсякъде основно начален капитал и лихвеният % водят до +/- в баланса на човек и т.н .
131, добре сте започнал с Тагамлицки. Подробно. По-подробните учебници са по-смилаеми. Казват, че учебникът на акад. Обрешков е бил с неизведени доказателства, които обучаемият сам "лесно" да направи.
Който няма умствен капацитет да учи математика сериозно, да не иска еднаква диплома за средно образование с другия, който има съответния капацитет. Проблемът е, че се дават еднакви дипломи на всички. Дават се, а нямат покритие. Трябва да има различни училища с различни зрелостни изпити, които да дават различни права. Абсолютно държавен саботаж е да се влиза във висше училище математика или инженерна специалност с матурата по български .
Какво да ви кажа. Аз съм завършил математика в СУ през 1978. Най-тежкият ни изпит беше Математически анализ който се учеше 6 семестъра. Първите 2 семестъра преподавател ни беше белогвардееца Тагамлицки а неговите учебници бяха около 5000 страници. През следващите 2 семестъра смениха преподавателя с доц. Иванов той ни преподаваше по руски учебник на Кудрявцев около 1000страници Третата година ни преподаваше нов преподавател по американски учебник от 300стр. А материала беше еднакъв и при тримата.
Аз предлагам изобщо да не се учи математика,а готварство,бетонджийство,магистралство,арматурист,оборджийство......."Колеги", хвърлете си дипломите и вървете на борсата!Значи,нещо ,ако е трудно ,да не се учи!?
Много си умен, шапка ти свалям!Обаче тези хитрости, дето си ги наредил, работят само до момента, в който ти спре тока, повреди ти се компютъра или не ти работи калкулатора.Тогава гледаш тъпо и си напълно безпомощен, както повечето "продукти" на "реформираната" ни образователна система, които с ужас гледам колко боси излизат от нея.
Много умно, няма що!Това ми звучи като децата да се учат да карат колело само с едното колело, другото не е нужно.Учих по времето на бай Тошо и се учеше и приложна и теоретична математика, в едно правилно съотношение. Резултата беше "Българска нация - нация техническа"А сега имаме нация от хора, негодни за нищо, които излизат от образователната система. Тя след реформите не само им губи времето но им формира главите квадратни за съответните квадратни шапки.Спрете всички самоцелни глупости.
Фактите сочат, че балъците американци с тестовото обучение имат 20 авионосни ударни групи по цял свят, докато умниците от Русский мир бяха изритани от половин Европа, после от половината си европейски владения и пак не им дойде акъла и въпреки, че са най-болната нация, пак скачат на бой. Баба ми с 4-то отделение знаеше таблицата на вода, а освен това Аз съм българче, Жив е той, жив е, и От Батак съм, чичо и никога не си остави децата и внуците гладни, не пропусна църковен празник.
Учители искат: Приложна математика в училище