Напълно подкрепям казаното от Вас! В министерството трябва да има експерти - действащи учители от различни райони на страната, които са запознати с проблемите на образованието, а не бюрократи, нямащи никаква връзка с действителността.
Виц един ден един генерал на Сталин отишъл при него и го попитал за бюрокрацията в образованието и Сталин му казал абе с белогвардейци се бих, с нацисти се бих, с куп държави се бих и не ме беше страх но от педагози бюрократи ме е страх.0
Има истина в написаното,но тя е частична.Ако ни си работил,подчертавам РАБОТИЛ в поне 3 училища,различни по брой на ученици,по критерии за прием и по местонахождение-не можеш да правиш ГЕНЕРАЛНИ изводи.Кой от Министерството може да се "похвали " с подобен опит?Тогава не може и да се очаква,че ще предложат нещо разумно,работещо при "прекрасните ни"демографски,икономически и т.н.условия.
Боряна,Борянке,сал ти ли си "експерта"по образователните проблеми?Пледираш за леко и лесно учене,а такова няма откак свят светува.Да,обучението следва да се модернизира,но не бива да се превръща в игра-за това си има детска градина.Съгласен съм,че в МОН работят лаици,начело с министъра,бюрократи назначени само от ГЕРБ,че по команджийство надминаха предишни времена,че сътвориха най-некадърния закон....
И какъв е стимула на младите завършили педагогика ? ниска държавна заплата ,нерви ,неуважение и работа в администрация бюрокрация съветска система отпреди над 40 години където пишеш молба вместо заявление...от уважавана професия в близкото минало до дъното благодарение на управлението същото това което за 30 години изгони 2 милиона ...
Повечето от самите учители не са подготвени и не желаят да излязат от миналия век. За тях е лесно да наизустят и изрецитират урока, а после искат същото от децата. Никаква мисъл, само цитати и зубрене на теми и определения.Не съм оптимист за нашето обрадование. Грамотните и мислещите го напускат. Остават само горните.
Авторката на статията се е подписала като Боряна Павлова. Нека тази дама да напише от къде измисли тези "блестящи" педагогически теории. Западните държави са цъфнали и вързали. Затова ли не могат да си "произведат" инженери, лекари, компютърни специалисти, даже и шофьори и водопроводчици. Креативните им педагози учат децата колкото да водят обикновено домакинство.
Уважаеми иновативни педагози теоретици. Всяка наука се обособява едва след като се сдобие с предмет и метод на изследване. Всяка наука е стройна система от знания. Науката не е забавление, тя е упорит труд. И щом е труд често е неприятен. От мен да знаете интердисциплинарни учители пенкилери няма. Това е страшна простотия която ще даде и опустошителни резултати при учениците. Ако химията се свежда само до знание за правене на кисело зеле например, то значи да закриваме МОН.
Съветвам авторката на текста, когато има нужда от хирург, да посети местния касапин.Профанизирането на учителя и образованието не ползва никого!
Стига сте преувеличавали бройката на учителите в недостиг. Няма такова нещо. Много от директорите назначават младите учители за срок от 9 месеца и след това ги изпращат на борсата и местата им се обявяват. В областния град, в който живея, за едно място има около 30 кандидати. Такова е положението и в околните села.
Кое "съвремие" може да се похвали с успешна образователна система? Това дето ползва компютри, за да нарисува правоъгълен триъгълник с остър ъгъл от 45 градуса, за да измери и установи, че е равнобедрен ? (Случката е от днес). За жалост, следващия път, пак ще го нарисува. Щото като наизусти определението, и редовно се проверява, дали го помни, колкото и немодерно да звучи, някой ден може и да се светне, защо и къде е нужно това. Стига сме мечтали за педагози виртуози.
В едно от предаванията си преди време Джон Оливър критикуваше тестовете американската образователна програма.Показа развитието през годините, и в една таблица някъде от 80-те години за различните страни България беше, доколкото си спомням ,на 11-то, а САЩ някъде към 30-то място. Не е за вярване сега, нали?
Няма икономика и производство в държавата! За това няма и кадри, не може юристи, счетоводители и IT специалисти. Какво произвежда държавата? Нищо! И за това няма образование! Не се сърдете, сами го направих ме това.
Обичам загорели стари момета даскалици по грознички ако може дето не са виждалиКур година и половина. Да решаваме задачи на черната дъска по долно бельо и като реша задачата да им плющя жартиерите
Нищо по-различно от щатската система. Бюрокрация и кинтопоток, а даскалите и там са най-бедната прослойкса и никой не иска да става даскал в УСА.
Едно време нашите учители влизаха в клас, за да ни учат, за да ни образоват, за да ни възпитават, за да направят хора от нас.Днес учителите влизат в час, за да забавляват учениците.Такива са новите изисквания и новите методи на образование.Резултатите ги виждаме всички ....
Образованието от миналия век в България е мноооого по-качествено от образованието от новия век.Факт !
От тази статия долових тънко ухание , че учениците май не трябва да учат а да си говорят с учителя. Не стига, че се де р а с ти те когато дойдоха на власт започнаха да съсипват образованието и всички праз 30 години демо *** ция си правиха експерименти за последно го досъсипа Кунева като размести буквите на азбуката , нещо което и през социализма никой не си е позволявал да направи.
Бюрокрация и методи от миналия век... Препъни камъните на школото