Младите са в София и чужбина! В провинцията няма недостиг на учители, поради същата причина и затворените училища! София се задъхва от всичко, но там са парите!
За сметка на това с открити 5000 чалготеки и кръчми за друсалки. Всичко е ОК по планът за унищожаване на населението в бг.
ами тия области се заселиха в София, как няма там да се затварят училища! там останаха само възрастните им родители за да им правят зимнина!
че 1000 села са останали само на карта. Грозна работа.....когато бях малък, разбирайте преди 15-тина години, на село имаше ДВЕ училища.....сега едното вече е окрадено от "индиице" и се руши тотално...жалка работа.
В цяла България няма свободни работни места за учители извън София.Един приятел няколко години търси работа като учител в Пловдив и региона.Навсякъде имало по 20 кандидати за едно работно място.Аз съм от Пазарджик и жената е учителка та знам,че и тук наплива за учители е голям.
Трябва още толкова училища да закрият.В моето село има основно училище с 30 ученика общо.А реално го посещават не повече от 15-20 ученици.И класовете са смесени.Всички ученици са ***.Българите си пращаме децата в близкият град.Ама има учители, директор,зам-директор, които нищо не правят и получават заплати.
Някога по програмиране в техникума ни преподаваше човек, завършил такава специалност и изкарал курс преквалификация. По химия ни преподаваше инженер- химик, изкарал курс в Бургас. По статистика ни преподаваше човек, завършил УНСС. Нито програмирането научих, нито химията, нито статистиката. Изпяваха материала, искаха да се пази тишина и толкова. Пропилени години. След техникума продължих в съвсем друго направление.
Не е толкова тъжно това, че училищата за затворили врати, колкото фактът, че учениците са затворили вратите си за училището.
До 20Нищо не се изгражда с времето. То трябва да бъде подготвено, изградено в определена среда с помощта на специалисти, които са повече от учители. Иначе в клас влиза човек, който не знае нито какво да каже, нито откъде да тръгне, нито как да поднесе материала. Ще наизусти урока от учебника, ще го изпее на учениците и ще излезе. Няма подход, няма цел, няма задачи, няма коректив. С времето ще научи наизуст учебника. Потърпевши ще са учениците.
Не може някой завършил икономика да го направиш за 1 год. начален учител. Началният учител преподава език, литература, математика, роден край и разни други. Тези предмети трябва да ги е учил в университет. После- това, което изредих в пост 19. Икономист, инженер могат да преподават по математика или ИТ. Но начални учители- НЕ. Лаборантът може да стане учител по химия или биология. Някой живял в Германия или Испания може да стане учител по немски или испански, но начален учител- не.
Така е, но - според нашата образователна система, след като завършат университет, висшистите от много специалности се считат за лица с нужната квалификация да бъдат учители. Това, което описваш, се изгражда с времето.Аз имах предвид реалната възможност да се осигурят учители за София.Макар че чувам и други неща - в София нямало места за учители.Не знам каква е истината, но знам, че когато на хора от БАН кажеш да станат учители,отговарят "В провинцията няма да ида, аз съм се установил в София!"
До Анонимен 14Направо ме втриса при мисълта за педагогически КУРСОВЕ. Това е принизяване на професията до нивото на сервитьор, шивач, зидаро- мазач, професии, които се усвояват с курс.Учителството се учи 5-6 години- първо усвояваш самия предмет от А до Я, после психология, педагогика на дисциплината, философия, най- малкото 2 месеца наблюдения по училища, пробна практика няколко месеца, държавна практика няколко месеца с базов учител, педагог, психолог, методист. Само практиката е минимум 1 г
3 млн за 30г, 30 процента деца, делено на 1000 училища, точно 1000 деца за едно училище. Закрити са 1000 училища с по 1000 ученика това са големи училища, в които *** не бяха 50 процента а 5 или 10.... Видими резултати
За 17 г.: Над 1000 училища са затворили завинаги!