И, хора, не се лъжете, че ниските резултати и неразбирането са въпрос на етнос. Защото не е така. Не лежете на таз кълка, в грешка сте. Жалкото е, че ако го няма истинският пълнеж - обучението извън училище, децата 90% няма нищо да разбират, ако останат само на преподаваното в нашите държавни/общински училища. Казвам 90%, понеже давам възможност и на случайността, все пак... Не защото останалите 10% са гарантирани. Въобще не са.
Как да те разбера, като го обясняваш едва сега. Нали затова попитах - за да си разясня. Вместо да се сърдиш, напиши го. Няма нищо страшно човек да обясни.Сега в училищата има тест, има и разработка на въпрос, например по история е така.Табла няма как да има - има Закон за защита на личните данни. Има и един регламент, който от 25.05 се прилага вече директно за у нас. Няма как да изнасяш такива данни, особено негативни, за конкретни хора. За деца пък - най-вече, че има и З за защита на детето.
Предвид доминиращия етнос на сегашните ученици ,пак добре ,че могат да си напишат имената поне ;) !!!
Има табла, но е необходимо разрешение от родителите, за да се излагат резултатите от изпитите. Има специални декларации за това. А за наказанията - невъзможно заради директива да не се уронва престижа и самочувствието на детето.
Ох, явно не ме разбра! Това беше само тази част от олимпиадата която беше изложена в училището ми за да се види от всички! Естествено, че е имало и писмена част! Сега не знам дал иима такива тапла в училищата дето да се показват успехите или наказанията на дадени ученици И да беше си НЕРЕАЛНО да видиш карта нарисувана по памет при това с граници на държавите и имена и столици и върхове и население и т.н. и т.н.! Но аз точно на това наблягам!
Всъщност винаги е имало олимпиади, няма прекъсване. Някои са по-популярни, други - не толкова. Проблем е, че има малко желаещи - както някога, така и сега. Провеждат се в почивните дни. Може да видите задачите от последните години по учебни предмети на сайтовете на МОН, РУО, дори и на частни школи като Регалия.
Да си продължа мисълта:И сега са няколко кръга за олимпиадите. Само дето в МОН ги мързи да организират национален за всички класове по предметите. Но там са министерството с най-слабите кадри. Нормално е. Малко е спорно точно по география и история, например, дали са "всичките най-умни" или просто паметливите събрани, особено на общински и областен кръг, на които учителят може да изтика любимците си. А национален, както писах, има само за седми и 12-ти клас, та... Мижи да те лажем.
Не е нужно човек да е злъчен, това издава само лични проблеми.Съвсем резонен въпрос бе.И сега има олимпиади.Децата ми ходят редовно на такива.Дават, напр., тестове за подготовка вкъщи и после много въпроси ги има в теста.Въпрос на памет е само.Нереално ми се видя за времето, отделено за съответен кръг, да се начертае по памет подробна карта на Африка.И, освен това, олимпиадата,прости,но също съм участвала лично в доста,си искаше писмени отговори на въпроси.Картата не е отговор.
Хъм явно си от младото поколение и може и да не знаеш какво е олимпиада! *** тогава се правеха няколко кръга и накрая се събират сичките най-умни в последен кръг и се оценяват! Та тогава това беше нещо като изпит! Има си квестори има си наблюдатели и т.н! И Каквото знаеш ти самия това е!
Значи аз съм старичък! Но си спомням навремето имаше дори нещо като олимпиади по география! Верно само за България *** какво пък! И на една такава олимпиада се беше паднало точно Африка и една моя съученичка я спечели тогава и показаха това дето е наравила а то беше карта на Африка, континента и на тази карта имаше границите на държавите имената им столиците им най-висок връх, там население и още работи! Шашнах се тогава! Сега се вижда, че май- пак натам сме се запътили, *** май май няма да стане!
"Задачите са били разпределени в две по-широки субтеми - география на Африка и общо географско познание."Изпитали са ги дали знаят от кой континент идват новите им съученици, които Европа се опитва да ни пробута.
С какво помагат названията на учебните предмети:география и ИКОНОМИКА;история и ЦИВИЛИЗАЦИИ;химия и ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА;биология и ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ;физика и АСТРОНОМИЯ?С колко се повиши грамотността и компетенциите в сравнение с миналото?
Що са предмет е човекът и природата в 5 и 6 клас? Разбирам до 4 клас, но след това защо не се раздели и да се учи пълноценно през цялата година?Сега се учи физика само първите два месеца, следващите - химия, а после - биология.
Защо намалиха часовете по математика? Защо не се учи отделно алгебра и геометрия?Какви са резултатите при изучаването на геометрични тела само през октомври-ноември?Защо намалиха часовете по география - седмично са 1,5?Защо има поне три часа седмично часове за ИУЧ /избираем учебен предмет/, където би трябвало учебният материал да е на по-високо ниво?Защо учителите трябва да изполват ИУЧ за наваксване на материала?
Резултатите са високи. Напълно нормално е 30% да не разбират учебния материал - да бяха съобщили и на какво се дължи това. Знаете, че сега се държи на приобщаващото образование и е естествено в 7 клас да има неограмотени деца - те не са виновни,че имат увреждане. Какво искате от дете с 60 или 70% инвалидност - не може да говори, да чете и пише, но е в час да учи.В нашата област няма нито едно помощно училище /сега се наричат Център за личностна подкрепа/.
И колко процента от тези 30% са от етноса?Сега да откъснем от залъка на работещите българи още някакви пари, та в допълнителни часове някой да им обяснява на тези онова, което не разбират, защото ги мързи да учат и просто не ходят на училище, но директорите не ги отписват, за да не закрият школото!Е, браво!
Какви са тези простотии, на кого му трябват да знае такива глупости. Голям порок на образованието ни е, че няма никаква практическа приложимост.
В училище: 30% от петокласниците не разбират новия материал