42

Анонимен

преди 5 години

И, хора, не се лъжете, че ниските резултати и неразбирането са въпрос на етнос. Защото не е така. Не лежете на таз кълка, в грешка сте. Жалкото е, че ако го няма истинският пълнеж - обучението извън училище, децата 90% няма нищо да разбират, ако останат само на преподаваното в нашите държавни/общински училища. Казвам 90%, понеже давам възможност и на случайността, все пак... Не защото останалите 10% са гарантирани. Въобще не са.

41

44,

преди 5 години

Как да те разбера, като го обясняваш едва сега. Нали затова попитах - за да си разясня. Вместо да се сърдиш, напиши го. Няма нищо страшно човек да обясни.Сега в училищата има тест, има и разработка на въпрос, например по история е така.Табла няма как да има - има Закон за защита на личните данни. Има и един регламент, който от 25.05 се прилага вече директно за у нас. Няма как да изнасяш такива данни, особено негативни, за конкретни хора. За деца пък - най-вече, че има и З за защита на детето.

40

Бай Иван

преди 5 години

Предвид доминиращия етнос на сегашните ученици ,пак добре ,че могат да си напишат имената поне ;) !!!

39

Анонимен

преди 5 години

Има табла, но е необходимо разрешение от родителите, за да се излагат резултатите от изпитите. Има специални декларации за това. А за наказанията - невъзможно заради директива да не се уронва престижа и самочувствието на детето.

38

До 42

преди 5 години

Ох, явно не ме разбра! Това беше само тази част от олимпиадата която беше изложена в училището ми за да се види от всички! Естествено, че е имало и писмена част! Сега не знам дал иима такива тапла в училищата дето да се показват успехите или наказанията на дадени ученици И да беше си НЕРЕАЛНО да видиш карта нарисувана по памет при това с граници на държавите и имена и столици и върхове и население и т.н. и т.н.! Но аз точно на това наблягам!

37

Анонимен

преди 5 години

Всъщност винаги е имало олимпиади, няма прекъсване. Някои са по-популярни, други - не толкова. Проблем е, че има малко желаещи - както някога, така и сега. Провеждат се в почивните дни. Може да видите задачите от последните години по учебни предмети на сайтовете на МОН, РУО, дори и на частни школи като Регалия.

36

...

преди 5 години

Да си продължа мисълта:И сега са няколко кръга за олимпиадите. Само дето в МОН ги мързи да организират национален за всички класове по предметите. Но там са министерството с най-слабите кадри. Нормално е. Малко е спорно точно по география и история, например, дали са "всичките най-умни" или просто паметливите събрани, особено на общински и областен кръг, на които учителят може да изтика любимците си. А национален, както писах, има само за седми и 12-ти клас, та... Мижи да те лажем.

35

40,

преди 5 години

Не е нужно човек да е злъчен, това издава само лични проблеми.Съвсем резонен въпрос бе.И сега има олимпиади.Децата ми ходят редовно на такива.Дават, напр., тестове за подготовка вкъщи и после много въпроси ги има в теста.Въпрос на памет е само.Нереално ми се видя за времето, отделено за съответен кръг, да се начертае по памет подробна карта на Африка.И, освен това, олимпиадата,прости,но също съм участвала лично в доста,си искаше писмени отговори на въпроси.Картата не е отговор.

34

до 39

преди 5 години

Хъм явно си от младото поколение и може и да не знаеш какво е олимпиада! *** тогава се правеха няколко кръга и накрая се събират сичките най-умни в последен кръг и се оценяват! Та тогава това беше нещо като изпит! Има си квестори има си наблюдатели и т.н! И Каквото знаеш ти самия това е!

33

Анонимен

преди 5 години

Но тя това ей-така, по памет ли го направи или вкъщи?

32

...

преди 5 години

Значи аз съм старичък! Но си спомням навремето имаше дори нещо като олимпиади по география! Верно само за България *** какво пък! И на една такава олимпиада се беше паднало точно Африка и една моя съученичка я спечели тогава и показаха това дето е наравила а то беше карта на Африка, континента и на тази карта имаше границите на държавите имената им столиците им най-висок връх, там население и още работи! Шашнах се тогава! Сега се вижда, че май- пак натам сме се запътили, *** май май няма да стане!

31

Анонимен

преди 5 години

"Задачите са били разпределени в две по-широки субтеми - география на Африка и общо географско познание."Изпитали са ги дали знаят от кой континент идват новите им съученици, които Европа се опитва да ни пробута.

30

Анонимен

преди 5 години

С какво помагат названията на учебните предмети:география и ИКОНОМИКА;история и ЦИВИЛИЗАЦИИ;химия и ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА;биология и ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ;физика и АСТРОНОМИЯ?С колко се повиши грамотността и компетенциите в сравнение с миналото?

29

Анонимен

преди 5 години

Що са предмет е човекът и природата в 5 и 6 клас? Разбирам до 4 клас, но след това защо не се раздели и да се учи пълноценно през цялата година?Сега се учи физика само първите два месеца, следващите - химия, а после - биология.

28

Анонимен

преди 5 години

Защо намалиха часовете по математика? Защо не се учи отделно алгебра и геометрия?Какви са резултатите при изучаването на геометрични тела само през октомври-ноември?Защо намалиха часовете по география - седмично са 1,5?Защо има поне три часа седмично часове за ИУЧ /избираем учебен предмет/, където би трябвало учебният материал да е на по-високо ниво?Защо учителите трябва да изполват ИУЧ за наваксване на материала?

27

Анонимен

преди 5 години

Резултатите са високи. Напълно нормално е 30% да не разбират учебния материал - да бяха съобщили и на какво се дължи това. Знаете, че сега се държи на приобщаващото образование и е естествено в 7 клас да има неограмотени деца - те не са виновни,че имат увреждане. Какво искате от дете с 60 или 70% инвалидност - не може да говори, да чете и пише, но е в час да учи.В нашата област няма нито едно помощно училище /сега се наричат Център за личностна подкрепа/.

26

Анонимен

преди 5 години

До :(И колко процента от тези 30% са от етноса?99-100% !

25

:(

преди 5 години

И колко процента от тези 30% са от етноса?Сега да откъснем от залъка на работещите българи още някакви пари, та в допълнителни часове някой да им обяснява на тези онова, което не разбират, защото ги мързи да учат и просто не ходят на училище, но директорите не ги отписват, за да не закрият школото!Е, браво!

24

Moi

преди 5 години

Какви са тези простотии, на кого му трябват да знае такива глупости. Голям порок на образованието ни е, че няма никаква практическа приложимост.

23

Анонимен

преди 5 години

МОН е тотално изтрещяло,отвсякъде !