До Анонимен 13 Ми то и сега български ученици печелят призови места в световни олимпиади , само че ти не знаеш или не ти изнася.Което е умно , си е умно.
До П.Петров 28 Точно за това този човек никога няма да бъде министър на образованието. Не може да разчупваш стереотипи , които имат една цел. Съсипията.
Всъщност в повечето училища подобен тип занимания в класната стая са немислими, тъй като учениците не умеят да работят така. Не е да не съм се опитвал да го правя. Това става в училища с високо мотивирани ученици, чиито родители са интелигентни, а не чалгаджии. Деца, отглеждани от баби, оставени на самотек, често дори на самоотглждане, не могат да имат мотивация, мислене и амбиции от такъв тип.
Струва ми се, че има съществена разлика между "знание" и " информация".И още - няма как да мислиш, без да владееш думите...Нищо не се постига без усилие! Не знам защо някой е решил, че образованието е игра на късмета.
Това интервю е представителна част на образователната ни система. Човекът е млад, все още амбициозен. Но.... както написаха по-долу, вероятно работи в частно училище . Билингвалното е прекрасно обучение ! Но МОН го смачква , смачква го с безумни реформи и заповеди. Следват инспекторатите, пълни с жадни за власт и корувпирани служители. Какво образование тогава ? когато покривът на училището тече, когато няма отопление, когато дори няма път до училище, за какво образование мечтаем. Срив !
До П.Петров 28Това, което МЛАДият учител е направил, е приложимо в елитно училище. Там е каймакът. Там не се налага да полагаш усилия, достатъчно е да кажеш "А", учениците ще кажат "Б, В, Г...". Работата в такова училище е "песен".
Нищо ново.Това сме го правили преди много години в класове от извънсофийски училища,в които се влизаше с много висок бал.И наистина имаше страхотни резултати.Съгласна съм с мнение 29.А и Министерството не може да проумее,че София не е България.
Пфу! Играта е метод в детската градина и началния курс. От много игри в 10-11 клас не знаят откъде изгрява слънцето- от Изток или Запад. Излизат в "Стани богат" и стават на резил.Всичко е точно! Играйте си! Утре ще "играете" разчупено на работното си място. Има много работници и служители, млади, обучени с разчупено работно време и разчупени знания и професионализъм. Толкова разчупени, че не могат да се съберат парчетата.
Ти май не говориш английски, а? Английският в никакъв случай не претендира да отмени българския. Българския се говори в България, английският в целия свят. Ако искаш да претендираш с нещо пред света, то е абсолютно наложително поне английски да говориш. Историята за Вавилон, сес се? Да не говорим, пък ако си спортист.. без английкси кариерата ти няма да стигне до никъде.
До Анонимен 38Американците не отричат,че цялата им космическа програма е основана на работата на Фон Браун,в това число и Saturn V.Колкото до Калашников, историята е категорична,че Шмайзер и целия му екип немски инженери са разработили АК-47 на базата на STG-44(общо 474 немски оръжейници),защото Калашников няма техническа и технологична компетентност да го направи, но затова пък е партиен секретар.И пак стигаме до това:" От птица живяла цял живот в клетка, не може да се очаква да полети!"
Средното училище не е място където реално се научава нещо практическо. То е място където децата да започнат да мислят и да открият коя сфера ги влече и къде искат да се равиват в бъдеще. А за обща култура и грамотност са достатъчни 8 години. от 1 до 8 клас.Истинското изучаване на дадена професия започва чак когато човек завърши училище.
"....У нас липсва чувството на общността."Това е най-важното!Българите в голямата си част се спасяват както могат.Децата в клас гледат кой какво има,колко е богат и пр.Нали уж започна реформа в образованието?Тя май се сведе само до по-високи заплати,с куп бюрокрация.При проверка не се интересуват какво детето е усвоило,а дали си си предал урока или защо си изостанал с материала.Да не говорим,че една част от учителите,уморени от толкова години работа въобще не търсят други н-ни на преподаване.
"Английският е полезен, но в абсолютно никакъв случай не е допустимо да се се говори за билингвизъм!"И защо смяташ така? Кому ще навреди овладяването на този международен и наложил се като задължителен език на високо ниво? Че да твърдиш и това, че "в никакъв случай не е допустимо...". Не само че е допустимо, но е и полезно, че и желателно. Не учениците наблягат на английския, а нашият роден език в момента се изучава по един безумен архаичен и неползотворен начин, с тестове, а не като жива реч.
До Анонимен 35И аз не говоря за владеене на чужд език на ниво филолог или лингвист. На повечето хора не им се налага да познават и ползват всички нюанси на речта, за да предадат или получат същността на информацията в достатъчна цялост. На мен лично ми стига, че чета без да си превеждам на ум, за да разбера.
Петров, ползването на информация на езика далеч не е владеене на езика на ниво билингвизъм, каквото ни се набива в мозъците от настоящия материал. Нямам абсолютно нищо против от свободното ползване и на повече от два чужди езика, но само който е започнал да се занимава сериозно с език, може да знае какво ОГРОМНО време и нерви са необходими. Същият психичен ресурс може да се приложи в продуктивно направление.
До Анонимен 30.Динамиката на информацията и технологиите в момента е такава, че една професионална литература остарява като информация, още в момента на предпечатна подготовка. Какво остава като стойностна и актуална информация, когато се добави и времето за превод?Човек не може да е компетентен, ако не владее поне два чужди езика!Ако креативността ни беше такава, че на български да излиза повече релевантна информация, отколкото на английски, другите щяха да учат български! НО УВИ!
Английският е полезен, но в абсолютно никакъв случай не е допустимо да се се говори за билингвизъм! Учениците масово наблягат само на уменията по английски, с което никого по света няма да шашнат. Ползването на език е нужно в областта, където човек има по-основни умения. На един истински, не само на диплома, инженер, в която и да е област, е много по-нужно да разбира и ползва специализирания език, отколкото исторически лакардии.Кражбата на умове( продажността) е по-подла кражба.
Реформа, образование, ученици... размислите на един учител