Въпреки това, ако попаднете в локва и изгубвате контрол, дръжте волана и натиснете съединител....Никаква газ, никаква спирачка, никакви предни, задни, 4×4. Клин не клин....Между водата и гумата има противопоставяне. Задържане на умерена газ продължава движението на колелата и само може да се надявате да стъпите на асвалт. Иначе канафка....При съединител, колелата пробиват водата с това, че не упражняват допълнително усилие, а се оставят на тежестта....А иначе слушайте бухльовците долу ..
Колеги.Карам по 300 км на ден. Всеки ден. Така вече близо 20 г.Искам да Ви дам съвет.Няма задно, няма предно ... няма 4х4.Няма бърза скорост, няма бавна. За мен 140 е скорост, при която мога да реагирам, докато на жена ми и 70 и е много.Карайте със скорост, която може да управлявате. Никога над 140.При висока скорост /над 60км/, дали било във вода, лед или се изпуска завой, подаване на газ е безмислено. Не карате формула, че да зацепи. Правилното решение се взима преди ситуацията....
"Най-важното нещо е да действаме, преди да сме навлезли в аквапланинг." Тоест, да сте Певицата Емилия и годеникът ѝ Жорж Башур, за останалите: карате несъобразена скорост с пътните условия
"Най-важното нещо е да действаме, преди да сме навлезли в аквапланинг. Предварително да намалим скоростта и да минем през аквапланинга с равна газ, съветват експертите."Не съм съгласен. Понякога, особено през нощта или при силен дъжд изобщо не може да се прецени риска от аквапланинг, че са се подготви водача. Затова, когато усетите, че навлизате във водата просто натиснете съединителя, за да ОСВОБОДИТЕ ОТ СКОРОСТ. При автоматиците, да се освободи от скотост с ръка. Колата веднага стъпва на пътя
Случвало ми се е на 30 и някой километьр от София по магистралата при обилен валеж сьс скорост 80км/ч.. но в този капан се изисква усет и умения най-вече..и най-вече хладнокръвие.
1. Спазвайте ограниченията на скоростта. 2. Бъдете много внимателни при мокра настилка. 3. Дръжте автомобила си технически изправен - което включва предница, спирачки, гуми. 4. Не подценявайте ситуациите. 5. Не изключвайте ABS и ESP системите на автомобилите си. 6. Не хвърляйте вината само на държавата, че не си подържа пътищата(просто защото е бедна и корумпирана), ами реагирайте адекватно на пътната обстановка. 7. При попадане в аквапланинг дръжте здраво волана и равна газ БЕЗ спирачка!
При аквапланинг: Воланът се държи направо. Газта не се пуска рязко!!! Започва се плавно намаляване с леко отпускане на *** на газта.
А най-добре е шибaнaтa държава да прави пътищата така че да не се събира вода. Както правят в белите държави.
Ако си с GLS 6,0 4matik и т.н. ,си джедай и силата е с тебе! Колкото повече буквени съкращения на колата и сумата е по-голяма,следователно физичните закони не са тебе а само за бедните......да ама май не!
До до жо и другитеИМАМ ПРЕДВИД случаите, когато едното колело попадне в локва или на лед.А, когато и двете колела попаднат в локва, те не попадот едновременно- винаги има поне малка разлика. Затова пак се държи здраво волана за да не "дръпне".Но ти си го дръж както искаш, това си е твое плраво.
Ако си карате таралясниците с 100-110км/ч и сте с нови гуми и си отваряте дзъркелите няма да попаднете в аквапланинг!Като карате с 200км/ч с гуми гладки като мозъчните ви гънки,и ДОТ от станишево време,говорите по телефона,правите си селфи ,ровъчката радиото или си чоплите носа ей така ще летите из канавките!
Аз пък искам да ти кажа, че досега не съм се въртял. Попадал съм около 10-тина пъти във вода или на лед. Това със скорости до 150 км/ч. Нагоре както вече писах трудно ще те измъкне, каквото и да било И както вече писах, системите разбират далеч преди водача какво е състоянието между гумите и пътя, стига да не е блато и да го виждаш от 50 м
до 36 ФСБ, винаги -да, но докато дойде това винаги и УСЕТИ системата...ти вече си се завъртял. Това искам да ти кажа вече 1 час, но не увира мозъкът ти.
ФСБ,системите са активни винаги. Електрониката сработва за части от секундата, дори преди да си разбрал че си в аквапланинг. Аз го усещам по ограничаването на момента, колкото и да подавам газ все тая
Мда. Ето моя опит - малка количка(210кс/предно/1064кг празна на кантар/, с гуми 245/40/18), често изпадам в аквапланинг(широки гуми). При 100-110км/ч почти не се усеща, проблеми няма.Според зависи колко е дълбока водата и колко ти е висока скоростта - може и да минеш с равномерно подаване на газ, може и да не минеш. Ако говорим за 140+, единствения вариант, който работи за мен е да върнеш на 5-та или на 4-та, и газ до ламарината. Гумите чат-пат прорязват водата и имаш някакво сцепление.
до 34 ФСБ Козичке на мост, сега пак дойде ли на моята? Мерцедеса и БМВ-то се водят автомобили със ЗАДНО предаване. Аудито се води с Предно! Що така като твърдиш, че при аквапланинг авомобилите с предно предаване са по-податливи на завъртане в аквапланинг, отколкото автомобилите със задно предаване, все мерцедеси и бмв-та са в канавките? Кажи, козичке на мост!
Невидимата опасност аквапланинг - как да се справим?