51

Анонимен

преди 5 години

Пътищата са лоши и задържат вода, но за сметна на това са скъпи винетките.

50

за професионалисти

преди 5 години

истината е съобразена скорост просто и ясно

49

Недоволен

преди 5 години

Въпреки това, ако попаднете в локва и изгубвате контрол, дръжте волана и натиснете съединител....Никаква газ, никаква спирачка, никакви предни, задни, 4×4. Клин не клин....Между водата и гумата има противопоставяне. Задържане на умерена газ продължава движението на колелата и само може да се надявате да стъпите на асвалт. Иначе канафка....При съединител, колелата пробиват водата с това, че не упражняват допълнително усилие, а се оставят на тежестта....А иначе слушайте бухльовците долу ..

48

Недоволен

преди 5 години

Колеги.Карам по 300 км на ден. Всеки ден. Така вече близо 20 г.Искам да Ви дам съвет.Няма задно, няма предно ... няма 4х4.Няма бърза скорост, няма бавна. За мен 140 е скорост, при която мога да реагирам, докато на жена ми и 70 и е много.Карайте със скорост, която може да управлявате. Никога над 140.При висока скорост /над 60км/, дали било във вода, лед или се изпуска завой, подаване на газ е безмислено. Не карате формула, че да зацепи. Правилното решение се взима преди ситуацията....

47

емил и жан жак ...

преди 5 години

"Най-важното нещо е да действаме, преди да сме навлезли в аквапланинг." Тоест, да сте Певицата Емилия и годеникът ѝ Жорж Башур, за останалите: карате несъобразена скорост с пътните условия

46

ОСВОБОДИ ОТ СКОРОСТ!

преди 5 години

"Най-важното нещо е да действаме, преди да сме навлезли в аквапланинг. Предварително да намалим скоростта и да минем през аквапланинга с равна газ, съветват експертите."Не съм съгласен. Понякога, особено през нощта или при силен дъжд изобщо не може да се прецени риска от аквапланинг, че са се подготви водача. Затова, когато усетите, че навлизате във водата просто натиснете съединителя, за да ОСВОБОДИТЕ ОТ СКОРОСТ. При автоматиците, да се освободи от скотост с ръка. Колата веднага стъпва на пътя

45

Ямбол

преди 5 години

Случвало ми се е на 30 и някой километьр от София по магистралата при обилен валеж сьс скорост 80км/ч.. но в този капан се изисква усет и умения най-вече..и най-вече хладнокръвие.

44

Teo

преди 5 години

1. Спазвайте ограниченията на скоростта. 2. Бъдете много внимателни при мокра настилка. 3. Дръжте автомобила си технически изправен - което включва предница, спирачки, гуми. 4. Не подценявайте ситуациите. 5. Не изключвайте ABS и ESP системите на автомобилите си. 6. Не хвърляйте вината само на държавата, че не си подържа пътищата(просто защото е бедна и корумпирана), ами реагирайте адекватно на пътната обстановка. 7. При попадане в аквапланинг дръжте здраво волана и равна газ БЕЗ спирачка!

43

Анонимен

преди 5 години

Най добре би било, когато вали дъжд или е мокро платното да не карате с 150км в час.

42

Анонимен

преди 5 години

При аквапланинг: Воланът се държи направо. Газта не се пуска рязко!!! Започва се плавно намаляване с леко отпускане на *** на газта.

41

левчо кьорчов

преди 5 години

"Невидима опасност" щом не е море или океан значи е невидима.

40

Анонимен

преди 5 години

А най-добре е шибaнaтa държава да прави пътищата така че да не се събира вода. Както правят в белите държави.

39

стефчо

преди 5 години

Ако си с GLS 6,0 4matik и т.н. ,си джедай и силата е с тебе! Колкото повече буквени съкращения на колата и сумата е по-голяма,следователно физичните закони не са тебе а само за бедните......да ама май не!

38

Жо

преди 5 години

До до жо и другитеИМАМ ПРЕДВИД случаите, когато едното колело попадне в локва или на лед.А, когато и двете колела попаднат в локва, те не попадот едновременно- винаги има поне малка разлика. Затова пак се държи здраво волана за да не "дръпне".Но ти си го дръж както искаш, това си е твое плраво.

37

Киро шарнира

преди 5 години

Ако си карате таралясниците с 100-110км/ч и сте с нови гуми и си отваряте дзъркелите няма да попаднете в аквапланинг!Като карате с 200км/ч с гуми гладки като мозъчните ви гънки,и ДОТ от станишево време,говорите по телефона,правите си селфи ,ровъчката радиото или си чоплите носа ей така ще летите из канавките!

36

Анонимен

преди 5 години

Аз пък искам да ти кажа, че досега не съм се въртял. Попадал съм около 10-тина пъти във вода или на лед. Това със скорости до 150 км/ч. Нагоре както вече писах трудно ще те измъкне, каквото и да било И както вече писах, системите разбират далеч преди водача какво е състоянието между гумите и пътя, стига да не е блато и да го виждаш от 50 м

35

Анонимен

преди 5 години

до 36 ФСБ, винаги -да, но докато дойде това винаги и УСЕТИ системата...ти вече си се завъртял. Това искам да ти кажа вече 1 час, но не увира мозъкът ти.

34

Анонимен

преди 5 години

ФСБ,системите са активни винаги. Електрониката сработва за части от секундата, дори преди да си разбрал че си в аквапланинг. Аз го усещам по ограничаването на момента, колкото и да подавам газ все тая

33

Анонимен

преди 5 години

Мда. Ето моя опит - малка количка(210кс/предно/1064кг празна на кантар/, с гуми 245/40/18), често изпадам в аквапланинг(широки гуми). При 100-110км/ч почти не се усеща, проблеми няма.Според зависи колко е дълбока водата и колко ти е висока скоростта - може и да минеш с равномерно подаване на газ, може и да не минеш. Ако говорим за 140+, единствения вариант, който работи за мен е да върнеш на 5-та или на 4-та, и газ до ламарината. Гумите чат-пат прорязват водата и имаш някакво сцепление.

32

Анонимен

преди 5 години

до 34 ФСБ Козичке на мост, сега пак дойде ли на моята? Мерцедеса и БМВ-то се водят автомобили със ЗАДНО предаване. Аудито се води с Предно! Що така като твърдиш, че при аквапланинг авомобилите с предно предаване са по-податливи на завъртане в аквапланинг, отколкото автомобилите със задно предаване, все мерцедеси и бмв-та са в канавките? Кажи, козичке на мост!