Стига с правила,точки,райониране,тестове,различни учебници, СИП и ЗИП, частни уроци,кандидатстване на 2 етапа за гимназия,общ бал на оценки от 5,6,7 клас,после изпит след 8 клас за интензивното изучаване на чужд език от гимназията, матура (тук някои граждани предварително знаят какво ще се падне) после кандидатстване в университет. Накрая всички завършват психология и Терминал 2,защото няма работа. След едно поколение ще останат само роомски деца и няма да има учители.Защо е това ходене по мъки?
Първо, трябва да уеднаквят началното образование. Навсякъде да учат едно и също. Екстрите да бъдат след 4 клас след полагане на изпит. Моето дете живее до училище, в което може да учи чужди езици от 1 клас, а на колегата детето се пада в квартално училище, в което ще учат английски едва от 3 клас. На другият колега детето, ако не иска да пътува поне един час до училище, ще трябва да го запише в училище с униформи.
Истината е, че сегашните прилежащи райони съвпадат с кварталите, а не с разстоянието до училището. А кварталите понякога са едни доста продълговати и училището е в единия край. А живеещите в другия край имат по-близко училище, но то е в съседния квартал. Нищо, че е на 50 м от живеещите там. Абе общински глупости...
Кака Лара защо се е преместила. Ако си беше останала в Юч-Бунар и детето и щеше да учи в 18-то като нея (и като мен). А споделеното "Това е най-трудният прием, защото той не зависи нито от качествата, нито от знанията на детето ти, а от едни правила, измислени от група хора" просто няма нужда от коментар.
Новите правила са екстра..За първа година не виждам опашки пред училищата. Така трябва да стане и за ясли и градини.
Какви знания и качества за първолаци искате бре, то вишистите ни неграмотни, те знания за прием в първи клас искат. Тук всеки гледа от неговата си камбанария. За мен този критерии за отседналост е ок, но когато трябваше да сме в първи клас, в училището до нас не ни приеха. Живеем в района от преди да се роди, беше в детска в района и не стана, поради навлеци от всякъде.
Какви знания може да има едно хлапе на 6 години?!? По статистика повечето от 10то класниците са функционално неграмотни. Вече и за прием в училище в ПЪРВИ клас ти искат знания?!? Аз като бях първи клас още не бях усвоил даже как да си връзвам обувките сам...
Принципът за уседналост не важи за ромата.Записвайте ги като романи и готово.И статистиката доволна и децата в училище.
Приемът в I клас: Не по знания, а по безумни правила