Коли на офиси трябва да са само в бизнес сгради с гаражи. Не може офис, кръчма, частни болници, детски градини да са в жилищни сгради. Хората искат спокойствие в дома си. Абсолютна диващина е в БГ. Човек получава културен шок ако е живял в друга държава.Да не говорим, че всичко живо от Перник, Пазарджик, Димитровград - бачкатори направиха малко пари и аРе в С-я, всичко идва със селския си манталитет, да крадне от общото, да вони на зеле, да руши асансьор с дърва и тенекета, да тупа килими.
Подкрепям Ви, в С-я е отнемане на жизнено пространство. Не може на еднопосочна улица, на едната лента коли, върху тротоарите - коли, понякога с багаж слизам на пътя.Отвратително е. Отделно гледам офиси в жилищни сгради, в един офис работят поне 2-3 - *** с колите си. Голяма грешка беше и ЗУТ "офиси без гаражи - заварено положение в сгради строени до 2002 г.". Като нямаш гараж за офис, даваш си апартамента под наем без кола. Плаче ми се като гледам каква *** станаха, Лозенец, ***, Младост.
Проблемът с паркирането в София е в това, че по света правят паркинги, а в София забраняват и застрояват паркингите.
Паркиране на тротоар изобщо не трябва да се допуска. Ако общината смята, че на някаква част от съществуващ тротоар, трябва да може да се паркира, то този тротоар се прави на улица и достъпа до това паркомясто трябва да е без бордюри. По света това правят, а в София слагат една боя и едни колчета и колите се трошат, докато прескачат бордюра, за да паркират. С други думи Фандъквоа за пореден път не си гледа работата.
В София колите са малко. "Край", както винаги лъже - в Кьолн частните коли са 790 на 1000 човека население, а в Прага частните коли са 890 на 1000 човека. Колко са частните коли в София, зане само КАТ, но досега такава информация не е публикувана. "Край" сравнява броя на частните коли някъде си по света (Виена, Берлин, ...) с всички автомобили в София, вкл. товарни, автобуси и т.н., какти и автомобилите, които не са частни. Частните коли в София по груба преценка са окло 300 на 1000, по-малко от
Според мен при референдум в София да има или не тротоари - 60-70% ще кажат да няма - всичко да дюс асфалт и да си паркират като команчите.Същите тия като идат в Солун не смеят и гумата да си турят на тротоара ми си плащат 3-4 евро на час в Центъра.
Чл. 94, ал. 3 изр. 2 -Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, САМО НА ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ОТ СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПЪТЯ ИЛИ АДМИНИСТРАЦИЯТА МЕСТА, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци.Т. Е. тези места трябва да бъдат обозначени.Паркираното на тротоар в цивилизована държава е табу. В Истанбул включително.
чл. 94. (3) (изм. - дв, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. - дв, бр. 51 от 2007 г.) [...] допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, САМО НА ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ОТ СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПЪТЯ ИЛИ АДМИНИСТРАЦИЯТА МЕСТА, успоредно на оста на пътя [...]
Паркираното на тротоар е разрешено САМО когато ИЗРИЧНО е обозначен тротоара че на него може да се паркира. Всяко друго паркиране на тротоар и градинка е с 200 лв. глоба.Друг е въпроса че Фандъкова и Кат си прехвърлят топката кой да глобява за това - Фандъкова иска да я избирате за да прави обществени поръчки - да въведе ред в града и се струва непопулярно.
В кой закон или разпоредба пише, че трябва да има обозначение и маркировка. Извинете, но поне 80% от автомобилите в София по Вашата логика са паркирали неправилно.
От чист популизъм Фандъкова не ви казва че РЕАЛНО място повече коли в София вече няма. Трябват ограничения за колите с ПЛАТЕНО паркиране в целия град.В момента общината допуска да се паркира незаконно върху тротоари и градинки - с това града става ужасна калка яма.
Нека управниците на града да не мислят само за централната част а да видят какво става и в кварталите . Всички плащат данъци и е време да вземат някакви нормални решения вече .
"....., които трябва да спрат масовото и незаконно паркиране на автомобили на тротоара............."Кой точно закон е нарушен г-жо Павлова?
Само луд може да реши че в момента над 700 хил. автомобила в София могат да паркират законно. А всеки ден се регистрират още стотици. В София колете са 560 на 1000 жители а в подобните градове в Европа са много по-малко - Берлин 340 Прага, Виена Кьолн - под 400 на 1000 жители.Който иска да има кола в града да се подготви да си ПЛАЩА.
(3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платгото за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 метра за преминаване на пешеходци.
Чл.94(1) За предстой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.(2) За паркиране извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Паркирането на платното за движение е забранено.(3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платгото за движе
Всеки пита защо няма достатъчно парко места, никой не пита, защо е допуснато колите да са много повече от парко местата... Чудя се дали е възможно да има толкова не-умен (т-ъ-п) човек, който да си мисли, че могат да се построят толкова места, че да стигат без да има някакви ограничения върху броя автомобили...
Паркирането по тротоара е разрешено, ако има 1.5м разстояние И ако има изрично обозначение, че паркирането е разрешено с конкретната маркировка(тоест местата са начертани).
Щом си мислиш, че всичко знаеш, кажи къде са тези твои прословути частни паркинги в района с колчетата - Люлин 7 и ако има все пак такива паркинги, за колко коли са и колко са колите в Люлин 7. Може и Люлин 6 да включиш, защото и той граничи за тези колчета.Истината е проста - НЯМА. Няма паркинги в София. Това, че някъде си има паркинги за 1-2 коли на 100 коли, означава същото - НЯМА. Аз от 15 години търся жилище подходящо за мен с паркомясто и... НЯМА. За дъщеря ми също търся паркомясто и НЯМА
За Люлин спорите по люлински- със всички примитивни средства.Защо се плюете като може съвсем спокойно да се води нормален диалог.Май форумите ,заместиха градските соц.нужници.Там можеше да се прочетат същите цветисти изрази и ругатни.
Паркинг колчета срещу наглото паркиране в "Люлин" 7... За месец!