48

Анонимен

преди 6 години

Дар 9 е щурмова машина -за съжеление само в 7 броя - не полоша от ил 2 за наземни удари и превъзхождашта ил 2 за битки във въздуха

47

Анонимен

преди 6 години

До Б Египет по това време е Англиска колония зна4и Англия е купила БГ самолети бе каскет руски --сам се набута )

46

Анонимен

преди 6 години

Самолетите Авия дето ги правим с нищо не са по лощи от най масовия изтребител на ссср - миг 1- към 1940 ФАКТ

45

Анонимен

преди 6 години

Tутракан е бая по сериозна крепост от Одрин

44

Анонимен

преди 6 години

Ами, Георги Вазов! Поредният гаден русофил! Служил там, в Русия, когато са подгонени тук и построил важни военни обекти на Русия в затънтени места, където руските фортификатори много не желаели да служат продължително време. А в щаба му е бил един друг добър българин, изключително грамотен офицер, който докато генерал Вазов говори и дава указания на щаба, нанася всичко на карта и документите не само грамотно, но бързо и красиво.Комунистите не го убиха и доживя до 88, макар и в затворите.

43

Анонимен

преди 6 години

До БВазовските машиностроителни заводи знаеш ли кога са основани ? другарЮда се чуди човек като не е имало нищо, що сте национализирали

42

Анонимен

преди 6 години

До БПърво много повече от 50 самолета са произведени, 50 е бройката само на учебните ДАР 6, освен него са прозивеждани и самолети от сериите на Капрони Казанлък, КБ /капрони български/ КБ Чучулига I и II, от сериите ЛАЗ са произведени над 500 бройки, за твое сведение СААБ по това време е произвеждала далеч по малко бройки, наред с това са се произвеждали и дале други неща, например радиоапрати - завода Тулан инж Светозар Пренеров, Херкулес каросерии и автобуси...за заахрните фабрики да не говор

41

Krom

преди 6 години

Поклон на българския войник и неговия боен дух. Поклон пред Генерал Вазов и всички онези големи българи, участвали в този подвиг. Това ме кара да се почувствам горд. А не класирането на Григор Димитров. Но този дух е останал в миналото. Днес, младите българи не биха защитили Родината си (според социологическите проучвания). А тогава, стотици хиляди се връщат от странство за да станат доброволци. Ето какво костваха 50-те комунистически години, и последвалите ги 30 години хамелеонска демокрация.

40

Анонимен

преди 6 години

по принцип е безсмислено да се спори с червени каскети, според тях в България нищо не е имало до 9.9.44, да се чуди човек що Хитлер е бил готов на всякакви отсъпки само и само България да му е съюзник, и въобще се чудя като е нямало нищо те кои мандри са обирали :)

39

Б

преди 6 години

До Анонименинж Цветан Лазаров е работил на много места - в Германия и в Турция например аз за разлика от теб съм виждал бойния самолет ДАР, но не и в България а в Египет за твоя най-голяма изненада както казах това че са произведени 50 самолета като пробна серия за Египет далеч не означава че Царство България е имало самолетостроене !освен идея и фабричка ти трябват и пазари нали !е пазари не е имало за Царство България, благодарение на западните ти господари

38

Б

преди 6 години

До Българофилевреино !в момента в България има поне 4 фабрички, които произвеждат ултра-лека авиация - купуват двигатели и отделни елементи, някой неща правят сами - това не означава че в България се произвеждат ълтра-леки самолети !така е било и преди 1944 !за строежа на самолети се използва алуминии, който в България не се добива - това беше мотивацията да се спре самолетостроенето в България !комунистите, както ги наричаш не бяха глупави !

37

Анонимен

преди 6 години

До Бне само че са произвеждани ами именно в периода 1926-1933 година там работи инж Цветан Лазаров, именно там той създава и пуска в сериино производство учебните самолети ДАР 6 и ДАР 9 прототипа на ДАР 10 също е направен там, българските авиозтрсоителни предприятия са закрити по разпореджане на Москва, всиките разработки и архиви също са окрадени от Москва

36

Българофил

преди 6 години

До БОтдолу човека ти написа няколко модела български самолета преди 1950 но тази твоя промивка не може да я разбера. Вервай си. Ползваме Доган и Ме109 предимно през ВСВ, защото за тях съюза ни има части да ни подпомага, а и защото Ме109 са много по-добри.Според теб всичките самолетостроителници са били ползвани за направата на хвърчила ли преди 1950? Отказвам се да споря със стената. Псувай си наволя, кичи се с руски знамена и портрети на другари и бъди горд ***, какъвто явно си ;)

35

Анонимен

преди 6 години

До БСамолетите ЛАЗ на инж Лазаров се произвеждат през 30-те и 40-те години, освен тях се преозвеждат и самолетите ДАР и Капрали в Казанлък, в царска България е имало 3 самолетостроителни предприятия, Държавна Аеропланна работилница Божурище, Балкан Ловеч и Капрали Казанлък, летището в Божурище е едно от първите с твърда писта, от 1926 година от него се има редовен авиопревоз до Русе и Варна, след окупацията от СССР предприятиата се закриват

34

Българофил

преди 6 години

Ще внимавам това да е последния ми коментар, защото се получи страшен спам. Жегнах се и намерих книгата, която ми дава основание да споря с нещастните антисемити комунисти тук. Тя е справочникът на Иван Бориславов и Румен Кирилов със заглавие "Самолетите на България", само първата му част. Надали някой *** би пръснал пари за наука и образование, но за другите, които не вярват, намерете тази книга и се убедете.Да живее България!

33

AK

преди 6 години

106 425 български войника,424 топа.47 275 сръбски войника,62 топа. Срещу 52 597 турски войника ,340 топа.....02.11.1912-26.03.1913

32

Българофил

преди 6 години

До БОтдолу някой ти е отговорил по-добре от мен и то само с 1 пример антисемите. ;)Царство България е успявало лека полека само без да фалира в мирно време. НРБ с целия СССР зад нея фалира 3 пъти без световни конфликти с наследство златен резерв и фабрики.Ако човек те слуша то да се чуди как България е превзела Одрин, спряла гърци, сърби, французи и англичани при Дойран, разбила сърби, румънци и руснаци в Добруджа и влязла в Букурещ. Бедна държава надали би успяла ;)

31

Българофил

преди 6 години

Ясно. Русофил на запад. Типична картинка. Не знаеш как да си инсталираш елементарна клавиатура на кирилица и как да си спреш капслока, сигорно се тагваш във фейса кат пиеш евтино кафе на някоя лавка в европата за да те видят комшиите, а това че хората в България действат и успяват за разлика от теб като си бул тук, много те дразни.Това не сме можели, онова не сме можели. ***, не бъркай другите хора с теб. Айде и поне бъди здрав, че смирен и позитивен надали

30

Българофил

преди 6 години

До АнонименТова че си чел малко не ме засяга. Япония на Балканите, защото от западнала ориенталска провинция сме се превърнали във водеща икономика на Балканите само за 3-4 десетилетия. Прусия я няма, за разлика от България ;) А това че ме обиждаш за грамотност на латиница с главни букви може само да ме разсмее. По-долу ти или твой колега с друго име се пени че сме продавали най-много тютюн. "ДАР" да ти говори нещо. Съмнявам се.Вервай си, вервайте си и си тънете в мизерия смешковци ;)

29

Анонимен

преди 6 години

OSTAVITI RUSIQ I USA NA MIRA BYLGAROFILINO AMI POPROCHETI TUK IZ NETA ISTORIQ GEOGRAFIQ I DRUGI RABOTI OGRAMOTI SE SELQNINO