Това бяха великолепни машини и, както написа един от колегите, с тиристорно управление на двигателя, ново за времето си. Помня, че спечелиха голям конкурс за тролеите на Берген, Норвегия. А там има големи наклони и остри завои. С една дума - класа!А билетите бяха по 6 ст. и ... ние бяхме млади!
Да помолят политиците да им помогнат. Толкова пари "изпомпват" , че 4000 евро за тях са джобни за месеца. Има няма.
През 2012 видях в Пазарджик тези антики. Всъщност тогава те си бяха тамошния градски транспорт. После купиха нови и старите явно са заминали за скрап. Тогава се чудех, защо са още в движение, а и бяха доста шумни от въпросния меден звук. Та питането ми е, защо е останал само 1 и кой е взел решение за бракуването им? Ако искате си пуснете google street view и напишете следните координати - 42.2009029,24.3208694. Това е обръщалото в Пазарджик, където има поне 5 такива тролей.
"8000 лева за скрап? Тука има нещо гнило"Абе общинат им иска 2000, ама тия искат да съберат от балъците 8000, че да им остане да се почерпят.
Тука общината малко се е изхвърлила с цената, която му иска. Няма чак толкова желязо в този тролейбус, че да спечели 8000 лева от нарязването му за скраб.
Ако не ми изневерява паметта, тролеите от този модел бяха две разновидности - за Пловдив с две врати и за София с три. Този от кои е? Нямаше ли държавен музей на трснспорта и съобщенията в Русе и защо не ги събира, възтановява и пази той.
Аз търся 1 000 000 лв за да рестартирам каруците и файтоните като евро-еко-био-превоз и туристическа атракция в столицата мисбя че евро-председадетвото е добър начин каруците да привмекат инвестиции ако се инвестира във самите каруци.
Пеещите тролеЙ!!! Прав е човека, за 80-те процента, които не могат да се подпишат. Неграмотници!
Реставрацията не е евтин процес, дори и при наличието на доброволен труд т.е без труда, особено при много лошо състояние може да излезе по стойност колкото нова машина която излиза от конвейерна.Така че подобно деяние добре трябва да се обоснове икономически.А като гледам на първата икономическа спънка има засечка.
Кзваха им пеещите защото когато шофьора подаваше напрежение към ел. мотора се чуваше един специфичен звук от тиристорното управление на ел. мотора. А задницата подскачаше при по висока скорост и неравности по пътя защото беше с ресьори а не с въздушни възглавници. В средата на 70-те години единствените тролейбуси в София бяха шкодата.
Ентусиасти ще реставрират последния "пеещ тролей", търсят 8000 лв.