12

Helleborus

преди 6 години

Ромите няма да направят училище, но ще го направя аз, а и други хора. Ще се произведе поколение, което да е по-здраво и силно, макар и малък процент, но то ще дърпа всички с примера си и присъствието си. То ще промени обществената среда, а тя ще промени, макар и малко и мисленето на ромите. Едва тогава ще усетят позитивната промяна техните деца. Но се тръгва от семействата и родителите и от цялостната среда. Голяма глупост е да изолираш децата от семействата и да мислиш, че ще вдигаш нивото.

11

Helleborus

преди 6 години

Такава е според мен логиката на естественото случване на нещата. Всеки народ е дарен с прослойка, която няма нужда да я тикаш и буташ, за да се развива. Тези хора в миналото са поддържали цивилизацията, а не министерство на културата. И когато са били свободни, се е случвал ефекта на доминото. Един умник да има и да направи нещо, то се копира и се мултиплицира. Не ни трябват много гении, трябва малкото, които имаме, да не са с вързани ръце. Както се случва днес, когато чиновникът ги владее.

10

Анонимен

преди 6 години

До HelleborusХубави неща пишеш, но много родители от маалата имат друг манталитет.Нали преди малко видя по телевизионните новини майката на този Наско?Тя заяви, че учителят е виновен!

9

Helleborus

преди 6 години

Не бива да съществува училище, което не се подчинява на семейството и не е под неговото настойничество. Родителят трябва дълбоко да одобрява и да харесва онова, което се случва с неговото дете, защото именно той трябва доброволно да го повери на нечии грижи. Но никой родител няма да си повери детето на някой, който не може да осигури ред и дисциплина. Защото този кол утре ще е в гърба на някое детенце. И МОН няма оправдание да тика насилствено децата на опасно място, което не може да контролира.

8

Helleborus

преди 6 години

Родителят е този, който наема учител и му казва, желая да си строг в такива ситуации и не толкова строг в други, той плаща на този учител да спазва неговите правила, ако не ги спазва, учителят се уволнява. Училището възпроизвежда реда и морала у дома, защото само и единствено един родител може да делегира ВЛАСТ над собственото си дете, когато реши. Затова и до днес висшите колежи започват с молитва и литургия и изискват перфектен ред, защото такива са били родителите, които са ги създали.

7

Helleborus

преди 6 години

Пак същата погрешна логика, дацата са били лоши, защото не са били до сега на училище. Но когато деца, които са били, обиждат или бият учители, тогава се казва, училището е проекция на обществото. Кое от двете? Истината е съвсем друга, че училището и обществото трябва да бъдат едно, само че нямаме едно общество, имаме слоеве и култури, които защитаваме. Всеки родител делегира власт на учителя да възпитава детето му според неговата визия за живота. Затова образованието трябва да се ЛИБЕРАЛИЗИРА!

6

Ще се интегрират

преди 6 години

тогава, когато бъдат поставени в условия, които да не им дават възможност да живеят, ако не са интегрирани.Това ще се случи само ако им спрат помощите и се видят принудени да работят; ако безкомпромисно ги прогонват от населеното място в случай, че не спазват обществения ред; и при условие, че плащат непосилни глоби (включително и чрез принудителен труд), ако детето им не ходи на училище или е изключено оттам за лоша дисциплина или слаб успех.Докато ги ухажват чрез бонуси, интеграция йок!

5

Анонимен

преди 6 години

Ама как ще го съдите ? То такъв им е обичаят!

4

Анонимен

преди 6 години

Аааааа, ама моля ви се! Как така ще го изключвате и наказвате ч...то! Това са културни особености! Не стига, че изобщо е благоволил да влезе в училище, а вие вместо да го посрещнете с кафенце и цигарки ще го изключвате. Не ви ли е срам? Аааааа!Направо е трагично.

3

Бхк

преди 6 години

Бхк къде е в случая,защо се крият като мишки

2

Анонимен

преди 6 години

а, не може! културните особености на всички представители от различни точки на планетата у нас да се спазват на две, три, четири, на колкото скорости кажат от Страсбург

1

Славчо Хаджийски

преди 6 години

В българското училище трябва да се върне оценката за дисциплина, иначе няма оправия. Докато един човек не навърши пълнолетие, не е в състояние сам да взима адекватни решения във всички ситуации, за това е необходимо някой да го насочва. Нищо фатално няма да се случи, ако учителят има законно право да изгони от час недисциплинирания ученик, този, който пречи на останалите да учат. Този акт не ограничава свободата. Този акт въдворява задължения, въдворява спазване на правилата от всички!