На снимката: Поточна линия с шофьор! Единия шофира, а другия поставя страничното огледало.Номерът е хранат с тел,нюанс на цвета "Оградно зелено".Много хубав автомобил, дайте два!
Разликата е, че руснаците направиха 800 подобрения на фиатът, за да направят ладата пригодна за руските природни условия. Затова ладата можеше да я караш навсякъде и по всяко време, докато западните коли се караха при хубаво време и по хубав път. Разбира се някакви не особено умни, сравняват ладата по модел от 1964 година с кола модел от 2014 година и правят, потресаващият извод, че светът не стои на едно място.
и каква е разликата във возията и вървежа на Голф еденичка и таз лада, за онез години. Даже Ладата вози в пъти по добре.
абе какъв директор бе, един свинар на село две волги имаше, гледа *** продава на родопа и си купува колици. Хайде стига митове за соца.
За какви Волги сте чакали като те не се продаваха в Мототехника.Такава кола (нова) можеше да си купиш само ако си директор на завод с 4000+ души работници или партиен секретар на някой окръг.Чакали били
Пак добре, че Ладата не я направиха като Фиат-ът, с който колата стана достъпна за всеки италианец през 50-те и 60-те години и който Фиат имаше дървена каросерия. Дървена, ама италианците още тогава разбраха, че колата не е лукс, а необходимост, а някои наши псевдоеколози, още не могат да го разберат.
Освен за Лада (Жигула), за другите коли не се чакаше. Например, за Застава, Трабант, Вартбург, Шкода, ЗАЗ - ако си улучил коя кола е следващата доставка, я взимаш веднага с пристигането й. За Москвич не помня, може би там се е чакало до втората или третата доставка, но едва ли повече. Не помня и за Волгите дали се чакаше, но мисля, че също се чакаше малко. То и сега ако искаш сам да си избереш каква да е колата, а не от наличните на склад, чакаш и то повече, отколкото за Москвич и Волга.
Сега да си вземе човек една нова лада,колко западни таралясника ще зарови,а и подръжката и е евтина,почти без пари.
Имам един познат, който 40 години си караше Жигулата купена в началото на 70-те. Много здрава кола. После, когато си купи западна кола, само въздишаше по старта Жигула, защото не можеше да товари новата, както товареше Жигулата.
Возил съм се на различни коли преди 1989-та, например на VOLVO, Форд Таунус, Полски Фиат (малкия и голямия), Жигула, Лада, Москвич, Трабант, Вартбург, Волга, Шкода, ... не помня кои още. Нямаше някаква разлика дали си в Volvo или в Лада. С моя Вартбург на магистралата съм изпреварвал Мерцедеси, т.е. 120 км/час не му бяха проблем. Разбира се двутактовата кола си е двутактова. Общото е, че си бяха нормални коли за онова време, но някои ги сравняват със съвременните коли и правят глyпaви изводи.
До Помнещчакаше се и за москвич. дядо ми е чакал няколко години, не мога да кажа колко точно.също за волга, лада и жигули, за другите незнам колко. мисля че и за фиат се чакаше дълго, но не съм сигурен. баща ми имаше волга, купи я на старо за 8 хиляди лева, и дори за това е чакал една година, да му сменят документите. колата ни беше платена, но стоеше в гаража. помня как ходихме често с приятели (бил съм 7-8 клас), стояхме вътре и мечтахме да излезем и да се возим в нея. говоря за 81-82 год.
Тази лада на фотото е призводство след 80-та година. Най стари са жигулитата които бяха копирани от италианският фиат.
Амчи... то фалира соц-автопроизводството, само че 90те год. По-умните държави (Чехия, Словакия, Полша, Унгария), а по-късно и Румъния -сега са сред лидерите в Европа. Авто-ВАЗ скоро и те се предадоха на Рено-Нисан, а Москвич спря мнооого отдавна -поради липса на търсене даже в Русия. За нас е сантиментален спомена, но на Запад фалити и израствания стават постоянно, нали и ние сме Запад вече -УЖ!
ЦенатаЦената на жигулата беше 6100 лева, при средна заплата 200 до 270 лева и 2% лихва по кредитите. Аз си купих Вартбург, който беше най-скъпия - цели 7600 лева, но го купих месец и половина след като направих вноска за Лада, та трябваше да поизчакам повече, докато си прехвърля вноската.
ЧаканетоЧакаше се само за Лада, а за останалите се чакаше до следващата партида, която можеше да пристигне както утре, т.е. чакаш 1 ден, така и след месец-два. Сега имам познат, който му се наложи да чака около година и половина за избраната нова кола, т.е. ако сега искаш да си купиш кола с определени от теб характеристики, чакаш много, ако има готови на склад, купуваш без да чакаш, но с каквито характеристики ти ги е избрал дилъра, защото "това се търсело", което е лъжа разбира се, но няма как
Соцлегенда на 4 колела на 45 години: ВАЗ-2103