Така,че в градовете ни мирише само на въглища и то само през зимата.Обаче сега е на модa истерията срещу дизеловите коли.След това ще е срещу бензиновите.А най накрая ще разберем,че няма къде да се зареждат електрическите.Или ще има режим на тока.В момента електрическата мафия се развихря.А истината е,че батерията и е литиево йонна.Знаете ли какъв ад ще е пожарът от такава батерия?Температурата на горене достига 3000 градуса и ако я залеете с вода следва взрив като от еднотонна бомба!
Аз имам дизелов автомобил много стар.И като отида на преглед ми казват,че всичко си е наред.Измерват изгорелите газове.През зимата пали нпормално.За година изминавам 5500-6000 км.Значи за година това са към 250 литра дизел.Миналото лято видях как един съсед разтовари 3 тона въглища и не му стигнаха за зимата.Като гледам ауспуха на колата и коминът му-ауспуха не пуши,а коминът му дими като на стар локомотив.Три тона гориво аз ги горя за 12 години,а на него не му стигат за една зима.
Дайте ми 10 000 лева заплата, па аз ще карам Тесли и прочие. Ще ям само еко храни и ще си купувам само еко мебели.
Иля, експерте, изкарай една година с 600 кинта на месец и после ми ела на гости на по една ракийка да разискваме екологията, демографията, социологията и глобалното затопляне.
Голяма част от Българите карат автомобил според възможностите си ,другите надувковци карат коли със заеми за да си покажат ,, умствения капацитет " ! И тези вторите реват като вдовици за данъците ,дори на майките си завиждат / 10 / ,гледайте напред колеги не само в огледалото си ! Може би да бъде вклучен данъка в горивата -караш повече-замърсяваш -плащаш.
Екологичният данък може да се плаща примерно тала - 0 лева при Евро 6, 50 лева при Евро 5, 100 лева при Евро 4,... 300 лева без Евро, но с катализатор и 350 лева за най-замърсяващите.
Евро-мевро, ала-бала, мръсен въздух, дизел... Незнам що всички се правят на убити лисици и не обяснят, че данъците в България са надути яко, администрацията е раздута колкото за две Холандии, а хората са на ръба на оцеляването и грам не се интересуват нито от експертите им, нито от въздуха, щото играят вече ва-банк и не знаят утре дали ще са живи и сити, пък камо ли да ти мислят за еко-норми и стандарти.
За колата трябва да се плащат три отделни данъка. Данък собственост, примерно 1% от цената на колата както я определят застрахователите. Екологичен данък, според степента на замърсяване, като може да се използва и сегашната методика за намаление на данъка. Пътен данък, като процент от теглото на автомобила, умножено по коефициент нарастващ за тежките МПС. Например кола за 20000 лева, с Евро 3 и тегло 1800 кг, да плаща 200 лева данък собственост, 200 лева екологичен данък и 180 лева пътен данъ
Този велик капацитет го знаем :)))) За тройка кебапчета с гарнитура и кана вино, чете каквото му напишете. Сега явно е на хранилката на вносителите на хибридни кошари.
В Законът за местните данъци и такси пише как се плаща данък МПС. Прочети го и може би ще ти просветне какво плащаш.
До Анонимен"Тия с бензинките ги е яд, защото не могат да излезнат пред дизел, а пък плащат същия данък!"Абе не ме е яд, че не мога да изляза пред дизела, а че зад него не мога да си отворя прозореца - вони, та се не трае.
До НеразбиркоАбе не знам колко разбираш и за какви отстъпки ми говориш, но който и данъчен калкулатор да отвориш, за която и да е община на България, данъкът на автомобила се определя според възрастта и конските сили, като колкото ти е по-стар автомобила (т.е. калкото по-вероятно е да замърсява), толкова данъкът е по-нисък.
Второ, за замърсяването. Голяма манипулация е, че колите в България са големият замърсител. Големите замърсители са използването на твърдо гориво за отопление и в индустрията и неизмитите улици в населените места. Около половин процент от замърсяването в София през зимата беше заради колите, а тогава замърсяването с ФПЧ беше повече от шест пъти над допустимите норми.
Поредният "разбирач", който е много далеч от истината. Първо за данъка. В случая има два данъка в един данък. Единият е данък собственост и колкото по-нова е колата, толкова данъка е по-висок и така трябва да бъде. Същото е и за мощността на колата. Другият данък е направен във вид на отстъпка от първия данък и е нещо като екологичен данък стимулиращ по-малко замърсяващите коли - тези с малка мощност и съответното пречистване на изгорелите газове. Затова, който си е купил нова мощна кола, плаща
Тоя "бабанко", когато пишеше в авто списания и вестници, сигурно още не ти е ставала чурката на кокалче (ако въобще ти става де)!
Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?