42

.ьнйе38хаkwuxj10-

преди 6 години

Ново 20: Tesla мърсяла колкото бензинова кола за 8 години - (и това според някой произвеждащ "чисти" дизели) - И един мърмот.......При завършването си Гигафактори 1 няма да консумира никаква електроенергия, ще си я добива от фотоволтици монтирани на покриваа. Революцията започна.

41

Анонимен

преди 6 години

И не само това. Подобряването на технологиите за добив на електричество (или изграждането на пречиствателни съоръжения) автоматично намалява въглеродните емисии на всички съществуващи електромобили. Подобряването на технологиите за производство на бензин има много по-малък ефект върху автомобилите с ДВГ (аки изобщо има такъв)

40

Анонимен

преди 6 години

Има сериозна разлика между електромобилите и и автомобилите, дори ако сметнем че разликата в тоновете емисии е реална. Всеки автомобил (с ДВГ) замърсява по свой почин където се намира. Електромобила замърсява при електроцентралата и при завода. Много по-реалистично е да се изградят пречиствателни съоръжения на 10-20-100-1000 места ако щете, отколкото на всеки един от милионите автомобили с ДВГ. За това отоплението на ток и парно е най-екологично, защото концентрира проблема само при източника

39

Анонимен

преди 6 години

Ако е така, призовавам авторът да стои в затворено тясно помещение със запален автомобил на бензин а аз ще стоя при една тесла - да видим кой ще издържи по дълго!

38

Хинденбург

преди 6 години

Я пак ми обясни как ще доставяш водорода до крайния потребител ?!?

37

Пройчо

преди 6 години

Аз на мойта Тесла ще и сложа газова уредба. Втора употреба, тънка лайсна.

36

Анонимен

преди 6 години

Института защо не казва колко тона въглероден диоксид се отделя при производството на един двигател с вътрешно горене среден клас?

35

Анонимен

преди 6 години

ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО НА 1 БРОЙ БАТЕРИЯ СЕ ОТДЕЛЯ 17 ТОНА ГАЗ ;D КОГО ЛЪЖЕТЕ

34

пфф

преди 6 години

До читател"Хей момче, в училище не си ли учил" за четене с разбиране? Това което пишеш няма нищо общо с това което съм писъл аз. Никъде не говоря за получаване не повече енергия отколкото е вложена - това е абсурдно. Става дума че един екологично чист ВЕЦ може да произведе електричество, което да се използва за създаване на водород. Водорода пък стига до крайния консуматор по стария начин - танкери, газопроводи, цистерни, бензиностанции. По-чисто е от създаването на батерии

33

читател

преди 6 години

До пффХей момче, в училище не си ли учил за закона на правата и обратна реактия?Така, че колкото енергия вложиш в получаването на водород,(от вода) точно толкова ще получиш при изгарянето му, в идеалния случай.На праактика доста по-малко.Та къде е ползата?

32

Блокиран в Дневник

преди 6 години

Производството на ел. енергия е толкова мръсно в момента, че заменянето на фосилни горива с електричество е смешна кампания на икономически лобисти.Огромна част от ел. енергията в 21век се добива от въглища. Енергията от соларни батерии стига за кафеварки. И познайте арабските държави как добиват електричество - горят нафта )))) Когато се измисли чист начин за добив на ел.енергия, има смисъл да гледаме ел. коли

31

bobi

преди 6 години

До Анонименda no e vazen krainia rezultat i efekt ot proizvodstvoto i vsi4ko svarzano s tova

30

Анонимен

преди 6 години

Много интересно е и колко се замърсява за производството на горивото за тази 8 фошивно volvo ама никои от швеция ти не казва.

29

///

преди 6 години

При самото производство на Теслата и на някакъв рандом хафтомобил с ДВГ се отделят приблизително еднакво количество на вредни вещества. След производството автомобила с ДВГ почва да пафка газове в атмосферата, пък при Теслата замърсяването идва от електрическата централа, която доставя тока с който се зарежда електричарката, сега понеже ел. колите не са масови та положението се търпи ама в бъдеще... Общо взето и в двата случая сме прецакани, като единият само удължава агонията ни.

28

АЛош

преди 6 години

А за производството на бензинов автомобил колко въглерод отива?

27

д-р Дрегер

преди 6 години

26 ич да ти не пука, и акциз ще сложат на тока. Във фРактурите от ЧЕЗ си има графа акциз, просто засега е нула. Ноооооо животът е пред нас.За останалото си прав де.

26

Анонимен

преди 6 години

А колко CO2 отива за производството на една бензинова или дизелова кола, нещо не разбрах от статията. Защото ако за ел. колите ще се гледа отпечатъка от целия процес на производств, същото би трябвало да е и за бензиновите коли - от производство на колата, до производство и пренос на течното гориво. Ама много ясно, че ще са такива резултатите, все пак течното гориво се облага с ДДС и акцис, електричеството само с ДДС. На никой не му изнасят чистичките и сигурни тесли.

25

Анонимен

преди 6 години

С цифрите лесно се играе - едно е да калкулираш ел.енегрия от ветрогенератори или АЕЦ-Козлодуй, друго от Мариците. Но дори данните им да са верни, важна е самата концепция за електромобилите, с течение на времето ще бъдат създадени и по - добри батерии.

24

пфф

преди 6 години

Ел. автомобилите са една пирамида за точене на пари. Правителствата субсидират компаниите с милиарди за тези глупости. ДВГ не само че няма да изчезнат, но и ще се развиват - кораби, камиони и всякакви тежки машини няма как да са на "батерии". Просто вместо петрол ще се използва водород. Добиването на водород става чрез различни начини, единия от които - електролиза. Елетролизата има нужда само от електричество, така че е далеч по-чиста енергия от батериите които замърсяват при производството си

23

до 20

преди 6 години

Същото което ако всички си включим климатиците лятно време, излизат в новините и почват да обясняват как ние нямаме проблем с мрежата, а хората потребяват повече от предвиденото им ;)