11

стар кинаджия

преди 7 години

Иван Грозни отиде в БНТ, защото разполагаше с връзки. И в един момент се преориентира като от видеооператор се превърна в кинокритик. Все някой трябва да го помни. Иван Грозни.

10

стар кинаджия

преди 7 години

По онова време по радиото пускаха само Гюрга Пинджурова. Аз въведох този стил - между филмовите представления, в антрактите да се пуска модерна музика. Само хитове ! На утвърдени изпълнители от световната поп сцена. В този смисъл може да се каже, че бях едва ли не пионер в тази област. И тук става въпрос за събития от края на 70 - те години на миналия век. От нашия випуск трябва да спомена имена като Пешо Брадата, Мариела, Благовеста, Шабан, Яшар, Коце от Червена Звезда, Иван Грозни...

9

Калин

преди 7 години

До Анонименза да могат неблагодарници като теб да се образоват малко в историята на София, а също така и на киноизкуството.И не на последно място - новото не винаги означава по-добре.

8

мадафака

преди 7 години

Ехее ... велико кино беше Влайкова! Там в началото на 80-те тогавашното ми гадже Анета ми направи първата cвиpка. Спомням си че прожектираха филма "Серпико", ама и аз толкова го и гледах.

7

dan

преди 7 години

Добре, че Мария Влайкова е добавила клауза в завещанието сградата да се ползва само за читалище и кино, защото червените, сини и гербави общинари бързо щяха да му видят сметката.

6

Спомени

преди 7 години

Ех, какви години бяха по софийските кина.....Във "Влайкова" изгледахме една камара култови за 80-тте филми. Сега в София се напълни със селяни и кина в моловете, които не носят онова очарование и преживяване.

5

стар кинаджия

преди 7 години

Пърпъл и гранд фънк. В резултат на което публика пощуряваше и подивяваше.

4

стар кинаджия

преди 7 години

На антрактите между отделните кинопредставления в различните киносалони, а най - вече в кино Изток, връзвах тонколоните на киното към моя касетофон - Весна - 306. Вижте в Гугъла какво точно представлява този касетофон ! И бичех само Дийп Пърпъл ! Нещо, абсолютно забранено и недопустимо по онова време в София. Който и да ми направеше забележка за озвучаването, всекиму отговарях така : На моя отговорност го правя ! В интерес на истината никой не се заяде с мен. Имах пълна свобода на действие.

3

стар кинаджия

преди 7 години

На отделни хитови филми тълпата изпочупии и изби всички стъкла в повечето киносалони в София. В кино Цанко Церковски многократно се стигаше до бой ! А набараха ли някой милиционер на улицата, случайно преминаващ, такъв як кютек му хвърляха, като му избиваха всякакво желание да въдворява ред. Даже по едно време от Съветското Посолство в София се бяха оплакали, че за софианци има кинопредставления, а за служителите на съветското посолство няма билети. Даже имаше по едно време и издадена такава

2

стар кинаджия

преди 7 години

В София по онова време - преди 1989 година - даваха всички хитови филми, прожектирани и в Америка, и в западна Европа. Каквото излезеше в чужбина, това излизаше и тук. Всеки от старите софиянци помни дългите опашки за билети при прожектирането на хитови филми. Често можеше да чуеш около всяко кино въпроси от рода на : Еднобилетче повече ?Имаше случаи, в които се разменяха дефицитни за онова време стоки срещу закупуването на билети , които по нормален начин бе абсолютно невъзможно да се сдобиеш.

1

стар кинаджия

преди 7 години

В кино Влайкова първоначално прожекционните апарати бяха снабдени с графитни пръчки вместо лампа.То си беше цяло изкуство как да нагласиш графитите, че да осигуряват оптимална работа с удължен срок на действие.Отделно от това имаше и тънкости как да заредиш филмовата лента, и то така, че да не се получи скъсване или блокиране. Каквото често пъти се случваше дори и на модерните за онова време прожекционни апарати в кино Сердика и Изток.