89

Анонимен

преди 6 години

До До K3LТи си пълен *** и явно въобще си нямаш идея този данък за какво е и как се формира. Мога да ти кажа, че за чисто нов автомобил - хибрид, имах данък от 1300 лв годишно! Това само в България може да се случи, за чисто нов автомобил при това хибрид. Къде видяхте, за по-нови ППС-та да е по-нисък данъка? Всъщност в България е точно обратното, просто защото знаят, че от по-заможните хора могат да вземат повече пари. А идеята на този данък е да се ограничат старите и вредни автомобили!

88

Анонимен

преди 7 години

До 9876ТЕЦовете в София са на газ не им трябва сероочистка

87

9876

преди 7 години

Хора, София е целогодишно ***. Целогодишно е в смог. Да, и отоплението на твърдо гориво допринася... Но ТЕЦ-овете дали не мърсят... Те са без сероочистки!!!! Мръсните производства на западните компании, които са изнесени тук също... Ако забранят отоплението на твърдо гориво много хора няма да има с какво да се топлят! Не забравяйте - производството на ток също е мръсно... Много мръсно производство!

86

пешо

преди 7 години

Ако се сложи в ред в топлофикация,ред в градския транспорт и трафика по улиците хората ще използват по малко горива от всякакъв вид и ще намалее замърсяването

85

До K3L

преди 7 години

Има и трети различен данък заложен при предишните два данъка - данък мощност с два диапазона - до 100 к.с. и над 100 к.с. целта му е да ограничи закупуването на коли по-мощни от 100 к.с., което към днешна дата е безумие.

84

До K3L

преди 7 години

Еднократния данък при сделката е друг данък. Има го примерно и при покупка на жилище, но после пак ежегодно си плащаш според стойността на жилището, но за това не протестираш? Защо така? По твоята логика трябва притежателите на нови скъпи жилища да плащат по-малък ежегоден данък от притежателите на стари евтини жилища.

83

До 76 K3L

преди 7 години

За колата по Евро 5 или 6, намалението е 60% (за Евро 3 и 4 е 50%). А сега си сметни сам кой колко плаща и виж, че се получава горе-долу една и съща сума при трите случая. Реално би трябвало собственика на по-скъпа кола да плаща повече, както е по Конституция. А твоето искане да се плаща за екологичност на колата, означава друг данък. Сега в един данък са вместили по странен начин два данъка.

82

До K3L

преди 7 години

Дали е обратното?Примерно три коли в една и съща община с мощност от да кажем 90 к.с. Едната е на 20-30 години, другата на 10-14 години, а третата е до 5 години. Първата е без катализатор, втората е с катализатор, третата е по Евро 5 или 6. Според закона има едни коефициенти според възрастта на колата: 1 (над 14 години), 1,5 (над 5 до 14 години) и 2,8 (до 5 години вкл.). За тази без катализатор няма намаление на данъка. За тази с катализатор, намалението е от 20% до 40% по решение на общината

81

K3L

преди 7 години

Благодаря! Съгласен съм с Вас - малко се отклонихме от основната тема, но това все пак я засяга. Н мога да се съглася обаче за целта на данъка, тъй като при покупка на автомобил се плаща еднократен данък в общината, чиято идея е това което Вие казвате - по-скъпа кола, по-висок данък. Но ежегодния, във всички или поне повечето държави в Европа (по моя информация), е по-нисък за по-новите автомобили именно защото отделят по-малко вредни емисии. Само при нас е обратното...

80

До K3L

преди 7 години

Та така с данък МПС, но не виждам защо го коментираме?! МПС-тата имат незначителен дял в общото замърсяване през зимата с фини прахови частици. Почти цялото замърсяване идва от използването на твърдо гориво и разни други субстанции за отопление, в тецовете и в някои други промишлени производства. За колите сега се раздухва, защото вероятно ни подготвят поредния данък и настройват обществото против "големия" замърсител - колите, а реално такова нещо няма.

79

До K3L

преди 7 години

И често за новата кола при едни и същи конски сили, данъка е по-малък от този на кола, която е на да кажем между 5 и 14 годишна възраст, а ако сравняваш различни общини, може да е по-малък и от данъка на кола, която е на 20-30 години. Разбира се може да се получи и обратното най-вече при различни общини.

78

До K3L

преди 7 години

Основното предназначение на данък МПС е да е данък за собственост и като всеки такъв данък би трябвало колкото по-скъпа е колата, толкова по-висок да е данъка. Да, ама не. Вместо според стойността на колата, данъка за леките коли се определя според мощност на колата, три диапазона за остаряване и според преценката на общината, която може да варира в доста широки граници. По някое време вкараха данъчни облекчения за наличието на катализатор, а сега и според Евро стандарта и може новата кола да е

77

K3L

преди 7 години

До До 76 K3LЯвно сте по-компетентен. Може да съм в грешка... Бихте ли обяснили, кое не е така по отношение на данъците за автомобилите. Нима данъкът за по-нов автомобил не е по-висок (при еднакви конски сили)?

76

До 75 OMG ...

преди 7 години

То и ти замърсяваш като ходиш пеша през центъра и след теб е прахоляк и трябва на теб да ти се сложи такса от 15 лева на ден, а ако не помогне 20 лева на ден. Ако си пушач - тройна такса - знае се, че цигарите замърсяват поне колкото стар автомобил и 10-12 пъти повече от нов автомобил.

75

До 76 K3L

преди 7 години

Очевидно не си наясно с данъците - нито с предназначението им, нито с размера им, щом задаваш такъв въпрос. А и това не е по темата - все пак делът на колите в общото замърсяване на София с фини прахови частици е пренебрежимо малък.

74

до OMG...

преди 7 години

,ти сигурно нямаш кола?По този начин само ще се подобри удоволствието от пътуване на държавните служители из центъра, масрафите за които всички ние плащаме.

73

K3L

преди 7 години

А защо данъкът за по-нов и по-екологичен автомобил е по-скъп от този за по-старите, които замърсяват повече ????

72

OMG_Lucker

преди 7 години

"Причини за замърсяването са емисиите от автомобилния..." и т.н.Фандъчкова да не спи, а да предприеме мерки с/у прекаления трафик в София. Да сложи такса за преминаване на коли през центъра през раб. дни, като се определи такъв размер, който да намали трафика наполовина или дори повече. Не може *** и пульо да се вози сам в таратайката си, не бива въздуха да е толкова мръсен, а трафика толкова тежък.Предлагам 15 лв. на ден. Ако нещата не се оправят коренно- тогава 20 и т.н. докато се оправят.

71

До 71

преди 7 години

Да, в Лондон е забранено отоплението с твърдо гориво от 1968 година, но преди това трябваше да им се случи Големият смог от 1952 година, в резултат на който измират над 18000 човека, за да им уврат главите, че не трябва в голям град да се отопляват с твърдо гориво. Колкото до дизеловите коли те замърсяват много малко, а тези по Евро 5 и 6 на практика са чисти и разбира се тях не ги забраняват, а ги остават на доизживяване, което е странно: бензиновите по Евро 5 и 6 замърсяват колкото дизеловите

70

Анонимен

преди 7 години

В Павлово, някакви "граждани" от къщите се отопляват на въглища и осмърдяват целият квартал, излизаш на тераста за 2 минути и вече смърдиш! За колата ми искат 220 лв данък, а за тия дето горят няколко тона въглища - нищо!