57

анон

преди 7 години

Такива некадърни статии като тая за съжаление все повече и повече се срещат във нашето медийно пространство.Показва ясно колко е трагично положението в България и как *** заемат длъжности, които не са за тях. Става дума не само за автора на публикацията но и за редактора допуснал тази простотия да се публикува.

56

Един от Северозапада

преди 7 години

Продължение на 67. На по-стари дизели, зимно време се препоръчва 3 до 5 % бензин в нафтата, и 1% двутактово масло. Летливата фракцияна бензина има по-нискапламна точка, по лесно се пали, а и възпрепятства за опарафиняването и сгъстяването на нафтата, и по-лесното и минаване през горивния филтър.С по-нови дизели-не рискувайте, сипвайте хубаво гориво и масла, защото рискувате да се превърнете в любимецът на автомонтьора.И в заключение-заакумулатора се мисли есента, а и не са скъпи, вижте в " 6+".

55

123

преди 7 години

До 50 инж.ПРЯВ си - това са стъпките, но си пропуснал един нюанс да впишеш....въпреки, че навярно си наясно - ТРЯБВА в момента на прилагане на "процедурата", МИНУСОВИЯТ кабел на зареждания автомобил, да се откачи!Иначе (особено на по-новите модели), има вероятност да се повреди част от електрониката!А, че статията е написана лаишки - Е ФАКТ! Ако някоя я прочете, първо няма да знае какви са правилните стъпки, и е възможно да унищожи електрониката и на двата автомобила!

54

Един от Северозапада

преди 7 години

Продължение на 66. Процедурата НЕ ОТНЕМА само 5 минути, лъжа е!Свързвате двата акумулатора, едната колаработи, с изгасени фарове, поне 15-20 минути, за да се възбуди падналия акумулатор, и тогава чак се подгряват свещите на дизеловия двигател, и се стартира, иначе не става, втората кола, донора-още работи и подава ток. Ако всичко е изправно-номера става, ако не-от начало.При бензина -същата процедура, но там не е необходимо чак толкова време.И още нещо-на по-стари дизели-ще продължа.

53

Един от Северозапада

преди 7 години

Много работи са пропуснати в статията.Неща, известни от практиката, коитопо-младите дори и не са чували. Първо-не се доверявайте навсичко,което пише на опаковките на помощните кабели, нито гледайте, че са дебели. Търговски трикове-много дебела изолация, тънък проводник. Паленето по описания начин на "умрял от студ" дизел, е почти напълно не възможно.Абсурд е да се пренесе 650-700 ампера ток през 4-6 квадратни мм сечение !Второ-плюса и на двата акумулатора-само само с червената клема!Ще продължа

52

mgs

преди 7 години

До Аз 61Защото пусковия тох е значинелно по-голям от този който може да пренесат без съществени загуби стоманените ламарини с малко сечение. За това кабелите се правят медни и дебели - за да може пусковия ток - от 200А нагоре за безнин до 600-850А за дизел да мине към стартера. При съпротивленията, които има тънката ламарина енергията на акумулатора ще отиде да я топли а не до стартера на автомобила.Закон на ОМ

51

Дедо

преди 7 години

Е те това е. Имаме си вече президент технически кадър ииии хоп нацията ограмотена. Ако изберат и някой нощен вълк за премиер....щелетим с ракета. Само дето посоката е загадка!!!!

50

Аз до инж

преди 7 години

Благодаря!

49

инж

преди 7 години

До АзЗащото тогава зареждащия акумулатор, ще се претовари, слабия се явява като голямо съпротивление по пътя към стартера на закъсалия автомобил. Просто го научи и вече си спечелил нещо от тъпите обяснения на мария нисторова.

48

Аз

преди 7 години

Някой да обясни защо минусите не бива да се свързват на акумулатора а примерно през двигателя?

47

Роската

преди 7 години

И пак не разбрахме кой кабел за къде се закача, връзва или кой както го разбира. Или като на оная реклама "Единия край в приемника, другия в телевизора и ..готовооо:):):)"/....журналистите освен от писане от друго разбирате ли?????...чада на съвременната демокрация....

46

Партиен член

преди 7 години

А някой виждал ли е как гърми акомулатор?Ако клемите са хлабави в момента на паленето този който подава ток отделя запалителен газ една искра и гръмва.За това на акомулатоите има знак за опасност от огънВиждал съм такъв случай пластмасата за малко да отнесе очите на човека, а дрехите отидоха на ***.Така че това въобще не е безобидно начинание.Внимавайте..

45

Язека

преди 7 години

"Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта"...хахаахахаха. При по-мощните коли над 150 келвина тока е по-силен от 12 волта, особено ако си сипал в резервоара 3 радиана дизел. Така впрочем и колата ти става по-бърза с няколко килограма.

44

Белагуев

преди 7 години

Аз си изолирах акумулатора с неопрен 10 мм. и през зимата нямам проблеми.

43

зяпач

преди 7 години

Аз изкарах курсовете за водач на МПС на молотовка - ГАЗ - 51. С двойното амбриране при превключване на скоростите.В школа за шофьори към ВВС. Поделение 24600 -град Балчик.

42

Анонимен

преди 7 години

какво значи "локализиран акумулатор"

41

Ученик от 7-ми клас

преди 7 години

Не се казва "сила на тока 12 волта", а "напрежение на акумулатора 12 волта". Силата на тока се мери в ампери. Напрежението се мери във волта. Да се говори за "сила на тока в акумулатора" е глупост. Но журналист от ЕЛЕМЕНТАРНА физика разбира ли?

40

зяпач

преди 7 години

Нео, всеки пироман би могъл да ти запали колата. Тук иде реч за стартиране на двигател ! Извинявай много.

39

инж. ПОВТАРЯМ!

преди 7 години

ПРАВИЛНИЯТ НАЧИН - плюс от плюс клемата на зареждащ - на плюс клема зареждан!Минус клема на зареждащия към СЕ СВЪРЗВА КЪМ точка на замасяване, напр двигателя! НЕ към минус клема на зареждания!!! Колкото е по-далеч точката на замасяване от минус клемата на зареждания, толкова по-добре!Тук е пълно с пишлигари, дето хабер си нямат. Аман от кресливи г_лупаци!

38

Кратун

преди 7 години

Кабелите трябва да могат да носят поне 150А / 1 минута. Не всички стартерни кабели, които се продават са наистина такива.