18

Анонимен

преди 6 години

Катастрофата е резултат на ДИВЕРСИЯ- случайно или умишлено прекъсната спирачна система на композицията преди първия дерайлирал вагон.След "скъсване" на изправна спирачна система и локомотива, и всички вагони след него трябва да спрат-като при "внезапна спирачка". В случая- след "аварията"- локомотива и вагоните след него са се ускорили- локомотива е "разтоварен" от дерайлиралите вагони.Това означава,че не са били "включени" в системата и при влизане в по-остър завой естествено дерайлират!

17

чичопей

преди 7 години

До ФУТУРОЛОГББ евиновен за това,че бащати те е направил да лижеш червени дупета

16

Партиен член

преди 7 години

На камиони и автобуси информацията от записващите устройства се пази с години.Ако и при влаковете е така може да се провери как са минавали такива композиции и с каква скорост през това място.Сигурен съм че са минавали често с по голяма скорост.Човека си признава но и казва че не само скороста е причината.За съжаление само той ще го отнесе.Виновните за поддръжката ще излезнат невинни.

15

Мартин

преди 7 години

До журналята ...!!!Застрахователите тепърва ще плащат. Така че какво ли ще стане с тия 10 млн. лв.? А ако се докаже, че вината е в некачествените жп релси, БДЖ дали имат застраховател? Според мен именно тук е проблемът и то държавата много добре го знаят. Вината е на БДЖ, че линиите е трябвало да бъдат ремонтирани, но не са. Ето за това ги дават тия 10 млн. лв., защото знаят, че тъй като вината е на БДЖ, застрахователят на БДЖ може и да не плати нищо. На снимките ясно се видя, че така наречена

14

журналята ...!!!

преди 7 години

Не би ли трябвало тези 10 милиона лева, които дава държавата да се покрият от Булмаркет? Независимо дали лично от компанията или от застрахователя им? - Ще отнемат ли лиценза за железопътен превоз на Булмаркет, след като се докаже, че влакът е навлязъл с превишена скорост и това е довело до катастрофа с невиждани размери?- Не би ли трябвало сега да се направи пълна ревизия на всички частни железопътни оператори дали спазват всички правила за безопасност? Особено след като представител на железопътен синдикат сподели в ефир, че е "обществена тайна", че частните оператори не спазват прав

13

факти

преди 7 години

Винаги свети забранителен сигнал. За да се даде разрешителен сигнал за влизане в гарата, трябва стрелочникът да е подготвил физически маршрута (обърнал стрелките в правилните позиции) и след това да занесе определени ключове в кантона си и да ги постави на местата им. Чак тогава може да светне разрешителен сигнал. Няма как да има промяна в положението на стрелките, тъй като същите не могат да се въртят без ключовете. А ако се извади ключ от плута в кантона, то веднага сигналът се сменя на забранителен. Няма как да има промяна в сигнала, без да са завъртени съответните стрелки, тъй като

12

факти

преди 7 години

На место двете стрелки са цели (не са пострадали от инцидента) и са обърнати за маршрут в отклонение към трети коловоз. Това говори, че стрелочникът е подготвил физически маршрута. След това, за да отвори входния сигнал, той е трябвало да сложи ключове в пулта. След като стрелките са завъртени за влизане в отклонение, значи входния светофор може да се отвори само за влизане в отклонение (скорост до 40 км./ч.). Следователно, маршрутът е бил подготвен преди да се отвори светофора за влизане в гара

11

факти

преди 7 години

След като стрелката се обърне в необходимото положение от нея се изважда едно метално устройство, което хората от железопътния бранш наричат "ключ". Този ключ се носи в кантона на стрелочника, където се вкарва в пулт на осигурителната инсталация. Този пулт е предвиден така, че за подготовката на всеки отделен маршрут трябва да се вкарат точно определени ключове, които отговарят на съответното положение на участващите стрелки. След вкарването на тези ключове в пулта, маршрутът се счита за подр

10

стига оправдания

преди 7 години

Има си ограничение на скоростта, което трябва да се спазва. При разрешени 40 км/ч е карал със 71 км/ч. Знаем защо станаха множество катастрофи с автобуси взели човешки животи. Знаем и какво казваха и водачите на автобуси ....всички бързат....

9

аман

преди 7 години

главният коловоз е номер 2. А от всички репортажи и изображения от дронове виждаме, че коловоз 2 е непокътнат и върху него няма нито едно ж.п. возило. Оцелялата/откъсналата се част от композицията е спряла спокойно на коловоз 3 пред приемното здание. Освен това, ясно си личи, че цистерните са дерайлирали от коловоз 3 (след втората стрелка) и са повредили основно коловоз 3 и части от коловоз 4. Следователно, няма никакви основания да се твърди, че е имало обръщане на стрелка под влака, тъй като всички локомотиви и вагони са отишли към коловоз 3.

8

Анонимен

преди 7 години

Тоя машинист изгоря ,живота му си отиде в един миг ,но Б.Б. си направи рекламата за пореден път ,че даже стана и почетен селянин на Хитрино ,

7

PILOT

преди 7 години

Не разбрахте ли , че фирмата е офшорка зад която стои Цеко ! Нещата са ясни както и Щастливеца,който не се обработва вече 10 години за да може този м.о.ш.е.н.и.к да си пълни хотелите в Банско , но къде е ДЪРЖАВАТА !!!

6

Анонимен

преди 7 години

Стари, морално недопустимо за 21 век. Тези съоръжения са скъпи, защо не са частни. Като държавата няма пари, ще има чужди инвестиции.

5

баю

преди 7 години

Работил съм 30 години като машинист на дизелов локомотив 04-та серия. От личен опит мога да кажа че нещо в самият вагон цистерна не е било наред в ходовата част. Неможе локомотивите да минат без проблем след тях и другите вагони и точно 6-та цистерна да излезне от релсите! Просто без причина няма как да са случи. Имат ли пъдръжка тези цистерни и кой е отговорен за подръжката им? Колоосите преглеждани ли са за износени колела? При частника едвали се обръща на това внимание! Той гледа да печели!

4

турчина

преди 7 години

Турция, Унгария и Израел предложиха Помощ. ТЕ не приеха. Кои са "ТЕ"?

3

Някой

преди 7 години

Поне има достойнство да застане пред камера и да разкаже за случилото се.Много на негово място биха се изпокрили като мишоци,както обикновенно става.А къде са другите виновници?Причините за катастрофата май са комплексни?!Защо ли им е да се занимават,нали намериха с кого да си измият ръцете!

2

Анонимен

преди 7 години

Вината е на пропадналата фирма в която работи.Техника от преди 70-80 години.Всичко счупено,ръждиво закрепено с подръчни средства за да работи.Релсов път подобен на такъв до изоставено бразилско или индийско село.И некви нещастници дето карат талигите за 500-600 лева.Крупна сума.За толко пари трябва да са минимум космически пилоти.Нали така?Никой от собствениците на фирмата няма да признае тези факти.Ното отговорните за средновековните релси.Машинистът е виновен.Дигнал е 15 в час повече.

1

турчина

преди 7 години

Винаги пешките страдат.