А защо нишо няма в статията за най-големите замърсители на въздуха с фини прахови частици, а са се хванали са един дребен замърсител, каквито са колите? Нещо пак ни промиват мозъците и ни манипулират, но каква е целта?
Вярно е че колите замърсяват въздуха, какво да правим да не ги караме ли.Мисля че не трябваше да се допусне да се внесе толкова многцо коли, , трябваше да има някакви ограничения напр. Не по стари от 8-10 год. Но за ТЕЦ вете никой не казва нищо те по малко ли замърсяват.
Е, специално за София през зимата, когато ФПЧ са много над нормата, делът на дизеловите двигатели в това замърсяване е по-малко от 1%, но давайте плюте на воля.
Бензиновите двигатели също замърсяват въздуха, но даже и да ги спрем всичките както преди това вероятно сме направили с дизеловите, ни чака голяма изненада - замърсяването с ФПЧ си остава почти на същото ниво, както и преди да се спрат колите с ДВГ. Това важи особено силно за България.
Поредната кампания за оплюване на колите с ДВГ (двигатели с вътрешно горене). Явно виждайки, че нефта е на привършване, богатите хора, които управляват света отиват най-накрая към нови изтчоници на енергия, въпреки че досега добре си печелах от нефта. Принципно колите по последните евростандарти почти не замърсяват въздуха, а източниците на ФПЧ са съвсем други, но на прицел са колите, засега дизеловите. И да се спрат всички дизели, замърсяването с ФПЧ почти няма да намалее, но ще се увеличи замъ
По времето на тоталитаризма дишахме най чистият въздух в цял свят след китайците. В цяла българия имаше 500 000 автомобила от които половината не се караха защото не палеха. Имаше качествени въглища а не пляка като сега. Повечето от хората се грееха на ток защото цената му беше народна 1.5 ст за кв.ч. Имаше ел. маслени радиатори акумулиращи ел. печки. И всичко това пазеше въздуха и природата. Но тогава нямаше мутри които да продават ток на баснословни цени.
14, ами с 400 лв. заплата ще се возиш на градския транспорт, че с тая заплата е ясно, че и най-калпавия автомобил няма да поддържаш, т.е. ще си опасен за всички останали
Незавършилите даже и 5 клас журналисти пак са сбъркали милиграм, mg с микрограм, μg,nature/articles/srep14884ей да идат да изкарат едно средно образование!!!
Всички автомобили произвеждат т.н. фини прахови частици, иначе нямаше да износват гуми и асфалт.Да уточня - няма общоприето физическо определение на това понятие. Спекулациите в това направление са тотални, целта е пазарно насочване, определено от държавни норми. За сравнение, при използване на широкоспектрален филтър (т.е. лови почти всичко във въздуха), при пропускане на ~ 15000м3, средно има отложени ~ 0.0005-0.0008гр/м3.Пробовземане - Цариградско шосе, доста мръсничко място.
защо само фабричните ,в бг колко фабрични се карат? само фабрични няма да има ефект-нека се намалят данъците на коли на газ,да не се взима данъци на газаджийте които поставят уредби, така доста народ и по бедни и малко по заможни ще предпочетат кола на газ,да не се облагат с данъци и тези хибриди и мпс на ток и въздуха ще е значително по чист,да се улесни всяка процедура за минаване на газ
А защо се пропуска, че да, Франция е сред първенците по произвозство на енергия без вълегродни емисии, но най-вече, защото е сред първенците на атомнота енергия като дял.
Ако се намалят данъците на коли с газови уредби чувствително и цените на билети за градския транспорт ще дишаме по чист въздух.
Направете цената на тока норммална. Голяма част от тези,които се отопляват на твърдо гориво ще захвърлят цепениците и въглищата. Но не искате да си бръкнете в печалбите, нали? Антихуманни и алчни са българските политици!
Може би ако някои ....хъмм хора престанат да палят гуми и да горят дърва и гепени въглища ще се оправят нещатя поне в България но няма изгледи.
Кви коли бе, у нас половината автопарк е с отстранени катализатори и филтри, и никой не ги проверява. Прегледите са фиктивни!
92% от хората дишат мръсен въздух – тихият убиец!