Предимството на пешеходеца на пешеходна пътека не означава да изпробва реакцията на водача дали може бързо да спре и да даде предимство. Не казвам това за децата , говоря за наглите пешеходци. Един шофьор като види деца трябва да е наясно какво да прави. Автомобила не може да спре на момента , драги нагли пешеходци , това си го запомнете.
Сега трябва да се приеме текст че водачите не носят отговорност за блъснати пешеходци извън пешеходни пътеки.
До хм, така еБез "хм", така е. Много редки са случаите, когато шофьор "бърза", но и тогава минава максимално далече от вероятния път на пешеходеца. И аз се възмущавам от предизвикателни младежи, МАЙКИ С ДЕЦА и заблеяни бабки, които гордо и назидателно минават все едно викат : "Ще ме чакаш!". И - минават поединично, а ги чака колона коли. Че съберете се бе, пешеходци - поне по 3-4, няма да ви изгори капиталът за 20 секунди. УВАЖЕНИЕТО Е ВЗАИМНО, ЕЙ! Така ми се иска да хвана за врата някого...
До Анонимен 11С една малка разлика, че в ръцете на един "необразован недисциплиниран безотговорен материал" има смъртоносно оръжие - автомобил от 0,5 до 20 т.,а на размазания на пешеходната пътека също такъв материал не е имало дори прашка с камък. Затова, умнико 11, а и Калинка с Краси, не бъдете така категорични за вините и за популизма. Нещо много свикнахте да замеряте с тази дума хората, търсещи справедливост. Не си играйте със съдбата да не се озовете популистки под нечии колела на пътека
обаче на мен ми прави впечатление, че в столицата шофьорите спират на пешеходни пътеки. Изключения са тези дето не спират, но пък и друго ми прави впечатление, пешеходците са се надули и хич не се оглеждат.....!!! Нас навремето ни учеха, че Винаги трябва да се оглеждаме, дори на пешеходна пътека. Сега слушалките в ушите и не гледа, ни чува! Да свирнеш все тая
Ти май искаш да се препише закона, а не да се приложи, както си написал. В България най-трудното е точно прилагането на закона и то не само на Закона за движение по пътищата. Примерно в ЗДП си е казано какви са санкциите за превишена скорост, но те прилагат ли се? Не се прилагат. Погледни по кой да е по-голям път и ще видиш, че при ограничение от 50 км/час (населено място), масово карат с 70-90, защото закона не се прилага. Същото е извън населено място. Просто няма кой да прилага закона, КАТ не
Първото нещо, което трябва да се направи за тези пешеходни пътеки, е да научат шофьорите и пешеходците какво е пешеходна пътека, както е описано в закона. В момента примерно над 90% от шофьорите не знаят, че продължението на тротоара на кръстовищата е пешеходна пътека и там пешеходеца е с същото предимство, както и на очертаните пешеходни пътеки. Сутринта един не особено нормален натискаше клаксона пешеходците да се махат, убеден, че там няма пътека - София, ул. Бачо Киро и ул.Искър
Кое му е трудното просто да се приложи съответен закон от някоя ЕС страна? Вероятно за съответните лобита в НС няма далавера от това!
Закона трябва да се пише от експерти, а в България закона се пише от КАТ и нему подобни, където експерти няма. Повече от ясно е кога нарушенията и катастрофите ще намалеят в пъти - когато държавата наложи спазването на закона, както го правят в нормалните държави.
В едно е прав единият там - който трябва да изпълнява Закона за движение по пътищата, не трябва да го пише. В България е обратното - основни писачи на закона са КАТ и останалите, които трябва да го изпълняват и резултата всички го виждаме - десетки милиони нарушения всеки ден, като реално всички те остават несанкционирани, освен ако не стане катастрофа и тогава след няколко часа идва КАТ и пише протокол, който рядко отговаря на действителността.
Всичко зависи как е уредена пешоходната пътека що едната дет е означена с напречни пресечени линии в дебала отметка или другата тип зебра,дори зебрата отбелязана на прав учястък за която има знак за предимство на пешоходци или деца,че други нововъведени за слепци и предружители или допълнителен сфетофар за пешоходци и има бутон за промяна на сигнала цветовия или и едновременно звуков кат за слепци щом стъпят,колите спират чякат на отбелязаната им отметка пред пешеходната пътека и за тях направо.
Законът за движение по пътищата – средство за популизъм