30

Шофьор

преди 7 години

До Бяло самоПовярвай усеща се, колите се хлъзгат не по-малко от хората. Падал съм с колело на такава, поднасял ми е мотора. Пешеходните пътеки са опасни в сегашното им състояние. Трябва да са с грапава боя или да са с някакъв друг примес повишаващ сцеплението.

29

Шофьор

преди 7 години

До АнонименАко автомобила може да спре преди да те блъсне е малко по-добре, а? Ние ви пазим ама като ни изскачате със засилка на пътя е по-важно колата да може да спре на време, независимо дали сте на пешеходна пътека или на гол асфалт!

28

Шофьор

преди 7 години

До АНКИма голямо значение дали се пързалят или не! Една кола спира главно с предните гуми. Ако пътеката е с повишено сцепление от асфалта дори при хлъзване на самия асфалт при контакт с пътеката предните гуми биха могли да спрат автомобила доста по-качествено от колкото на хлъзгавите в момента! Цвета наистина няма значение! Пътеките трябва да са доста по-грапави за да се повиши сигурността на пътя.

27

Наблюдател

преди 7 години

Поредното този път "графично" заобикаляна на проблема.

26

Истината

преди 7 години

Цветната пътека предполага моментно замисляне във шофьора, какво точно означава тази цветна картинка пред него и това може да коства живота на нялкой пешеходец. Не знам защо всички коментиращи пропускат, че даже и само цвета вече означава точно определени неща за шофьора и смесването на цветовете създава объркване. Разбира се това объркване го има само сред шофьорите, които поназнайват Закона и Правилника за прилагането му, а за съжаление повечето шофьори са решавали само листовки.

25

АНК

преди 7 години

Въпреки, че рядко ходя пеша съм попадал на пързалящи се пешеходни пътеки. Пързалящата боя е от значение за пешеходеца, а не за автомобила. Ако се виждат, цветът няма никакво значение.

24

Фронто

преди 7 години

Към шофьор от 36:Откогато мога да ходя изпитвам потребност и удоволствие от движението - всеки ден изминавам по десетина км.Софиянец съм и живея м/у два булеварда. Физически и ментално здрав. Тезинеща ги пиша за да се разбере,че имам практиката и съответно правото на мнение. Цветните 'зебри' са ново качество в безопасността на движение! Вярвай ми с тях е с ниво по_добре. Не трябва да се пързалят_решимо е; законът_да се допълни,сщо решимо!

23

Фронто

преди 7 години

Подходящо място да задам някои въпроси на тези от които зависи.За да не им претоваря мозъчетата само два въпеоса:1/ к о л к о светлини трябва да има светофарната уредба;2/ с к о л к о м/сек се движи един пешеходецАко случайно някой от които зависи има една мозъчна гънка/в което се съмнявам/,нека отговори.

22

Реалист

преди 7 години

Три са важните неща в случая за тези пешеходни пътеки тип Зебра (само за тях): 1/ да се виждат2/ да няма даже и моментно замисляне какво означава маркировката3/ да го пише в законаМоже да се добави и да не се хлъзгат. По мое мнение най-добре се вижда това, което пише в закона - бели вици на пътя. Цветното по такива пътеки, освен, че е в нарушения на закона, означава и известно замисляне в шофьорите - какво ли означаваше този цвят за маркировка. Там бордюр ли има(черно-бяла маркировка) и т.н

21

Шофьор от 36 години

преди 7 години

Като шофьор, цветните пътеки тип Зебра по-трудно ги виждам и и със закъснение разбирам, че това са пешеходни пътеки тип Зебра и според мен са по-опасни. Като пешеходец смятам, че те определно са по-хлъзгави. Както и да ги погледа, цветните пътеки тип Зебра са едно недоразумение и трябва да ги махнат и маркировката да е както си пише в закона - широки бели ивици упоредни на оста на пътя.

20

Факт

преди 7 години

През зимата, когато е хлъзгаво, препатилите пешеходци пресичат отстрани до пътеката, а не върху хлъзгавата боя, което важи най-много за женитеи децата, които по-лесно се подхлъзват заради по-малките си ходила.

19

Анонимен

преди 7 години

Тук не става въпрос за пешеходни пътеки според закона, а за пътна безопасност! Навсякъде по белите държави има цветни пешеходни пътеки в комбинация с легнал полицай. Може би това че се хлъзгат е заради боята която слагат. Навсякъде пешеходците и велосипедистите са с предимство, защото не замърсяват! Само унас всичко е в полза на автомобилите... Все едно на коли сме се родили...

18

Научете закона!

преди 7 години

В Правилника по прилагане на закона за движение по пътищата си пише каква трябва да е пешеходната пътека, която наричаме Зебра:" очертава се с широки непрекъснати линии, успоредни на оста на път "Отделно повечето хора, вкл. шофьори, не знаят, че различните цветове (бял, жълт, оранжев, черно-бял) означават конкретни неща и очевидно не трябва да се смесват. Примерно жълт цвят е за линии на градския транспорт, черно-белия е за пътни съоръжения до пътното платно или за бордюри, вкл. островчетата.

17

Анонимен

преди 7 години

Фантасмагории!

16

Бяло само

преди 7 години

Всяка маркировка, която не е според Закона е объркваща и не трябва да я има, а цветните пешеходни пътеки имитиращи тип Зебра са точно такива. Не знам защо в статията пише за пешеходна пътека, без да се конкретизира, че става дума само за тези от тип Зебра. Каква цветна маркировка се слага на неочертаните пешеходни пътеки като продължение на тротоара на кръстовищата?! И наистина боята е по-хлъзгава за пешеходците, от небоядисания асфалт. Тези с колите вероятно не го усещат.

15

Анонимен

преди 7 години

До тТт"Виждат се отдалече и и мат, ако не се лъжа, трайност на покритието около 5 години."Това за 5-те години трайност звучи направо скандално. Направеното с обществени средства в България не трябва да трае повече от година. Какво ще правят момчетата от "нашите" фирми ако построеното трае толкова?

14

Анонимен

преди 7 години

До СаДа направят легналите полицаи по метър високи. Тогава шофьорите задължително ще спират... по един или друг начин...

13

тТт

преди 7 години

Тези "хлъзгвите" пешеходни пътеки бяха и са едни от най-удачните и сполучливи градски маркировки! Виждат се отдалече и и мат, ако не се лъжа, трайност на покритието около 5 години. И, пак ако не се лъжа, в боята имаха някаква добавка, която при сняг и заледяване спомагат за пешеходеца да се придвиждават по-лесно, т.е. имаха някаква противоподхълзгаща се добавка.'Що ми се струва, че тази поправка в закона е под натиска на нечии финансови интереси?!

12

Анонимен

преди 7 години

На запад същите пътеки не са хлъзгави, ама тука са. Дали пък някой не е решил да икономиса от по-скъпата боя и е почнал кампанията с "пътеките са опасно хлъзгави".

11

Анонимен

преди 7 години

Най-безопасни са зебрите, дето въобще не са разчертани. В България повечето са такива.