Живея в Бургас и следвах във Варна.Редовно пътувах с Кометата.Няма морска държава,която да няма морски транспорт между градовете от крайбрежието си .Или ако има-това е България
Има отново Комети, но за жалост са доста скъпи и много малко хора ги предпочитат по миналата година ги ползвахме.. (тези са нови ако някой се зачуди)
Този вид транспорт винаги е бил на 100% загуба и се е държал единствено на държавни дотации.. както много други сфери в социалистическата ни икономика.. Разходите за експлоатация и поддръжка на този тип кораби са огромни и печалбите от продадени билетчета по никакъв начин не са могли да покрият и 1% от разходите. Имам тази информация от бивши капитани и механици на Метеори.
Комети по морето, ракети и метеори по Дунава. Разликата е в размерите, формата на корпуса. Морските изпълнения са с по-голямо газене,а дунавските са по-плоскодънни,но пък по-големи по размери. Последният оцелял Метеор в Русе си стои изваден на брега в двора на бившия морски клуб към ВИММЕСС (Русенски Университет). В началото на 90-те беше ресторант-мотел(има 10-тина спални кабини). Сега е с извадени двигатели и механизми,тръби,кабели..отрязани криле.Просто корпус.
До Анонимен 3 Не може и да има база за сравнение между кораб с подводни криле (Кометите) и обикновено корито като "Теохар Бакърджиев" (така се казваше корабчето дето ходеше до Болшевик)
Само дето тея корабчета не бяха "социалистически", ами внос от второ направление (бяха и втора ръка) - Швеция. Като им се "издухаха" оригиналните двигатели поради липса на пари им сложиха от такива от торпедни катери, близки по мощност, но харчещи много повече гориво и доста по шумни двигатели.
Тоя кораб е като цялата работа с комунизма - едно продънено корито изхвърлено на брега най-накрая.
мдааа, красиви корабчета...помня как идваха от морето по Дунава. А точно това са го осакатили, махайки му подводните криле :(
той бай Тошо го каза на времето:- това което ние сме направили вие няма да можете да го боядисате... още изнасят скраб
Последната соц "Комета" възбужда апетита