Трамвай да блъсне рейс? Ами хората в него... Деца, ученици, всички те нали може да получат травми; да си ударят глава?! Толкова години работихме, за да може поне билети за автобус да си купим, а сега все ще те връхлети някой от онези трамваи?! Така ли става с честните хора, с хората дето са честни? Няма справедливост на този свят!
Според закона с предимстео е този, който първи е навлязъл в кръстовището при разрешаващ сигнал на светофара. От написаното в новината, с предимство е бил автобусът, а трамваят е трябвало да изчака автобусът да премине през кръстовището.
Публична тайна е ,че и ватманите,и шофьорите ,по време на движение,си говорят по телефона,пият си кафето или разговарят с някой свой познат,който стои до тях.Значи не е чудно,че е станала катастрофа,а ,че не стават подобни катастрофи всеки ден.
Тук няма равни условия. Има светофар. Защо цитираш текст от закона, който няма отношение към този случай?!
Който и да е крив, ние ще плащаме. Явно нито кривия, нито правия ги вълнува че трошат това което е на всички.
Възможно е да си прав за това, как се е получила ситуацията, но не си прав, че 100% е виновен шофьорът на автобуса. Ако се е случило, както ти го описваш, ватманът е бил длъжен да изчака, докато автобуса освободи кръстовището. Има си съответният текст в закона за това.
Шофьорът на авт. 120 е влязъл в кръстовището без да е знаел дали ще може да излезе на време. Ватманът е действал наивно и не е събразил ситуацията. Причината за поведенията на видачите са тесните графици. Другата причина е малкият буфер на светофарите. (общината)
Автобусът е влязъл на жълто, забавил се е с изнасянето от кръстовището, заради трафик или заблуден пешеходец. Ватманът от друга страна се е бил засилил и знае точният момент, който ще има разрешаващ сигнал (все пак той минава на ден по 20 пъти от там). Ватманът не е очаквал автобусът да се изтегли толкова бавно, когато е осъзнал че това се случва вече е било прекалено късно.Изводът от ситуацията е много ***:
Спирката на автобуса там е много неприятна. Твърде близо е до левия завой, който в пиковите часове е препълнен и задръстен. Рейсовете ако трябва да се изнесат нормално от спирката за лентата за ляв завой трябва да изчакат няколко часа. А според мен батмана е прекалил. Той е виждал пряко напред какво става, не е много хитро да блъскаш рейсове с хора в тях. А по това време на денонощието не се кара с 1000 км/ч през кръстовищата.
Всеки, който се е возил повече от един път в 120 в тази част от маршрута му, знае за какво става дума и кой е виновен. И това 100% е шофьора на автобуса. Там тия режат завоя от средната лента и влизат на червено с надеждата да няма трамвай и там изчакват насрещните коли идващи от Подуене. И като се вижда, че трамвая е от тия немските от войната, които имат осветление, като в махала на Коледа, е ясно защо е предположил, че няма трамвай. Така, че шофьора да не се прави.
В статията не пише накъде се е движел трамвая, но съдейки по казаното от шофьорът на автобусът, трамваят се е движел от Центъра към Зала Универсиада. Само тогава е възможен челният удар, за който говори шофьорът на автобусът, а щом не се е случил челен удар, значи автобусът вече почти е бил напуснал кръстовището. Стандартна ситуация - автобусът е навлязъл на зелено и трябва да освободи кръстовището, независимо, че светва зелено за другите, в случая и за трамвая, но ватманът не е спазил правилата
" "Ако бях тръгнал на червено, щяхме да се ударим челно", коментира шофьорът на автобуса, който бе категоричен, че е минал на зелено. "Има основания в това твърдение и най-вероятно ватманът не е изчакал, както е по правилата, да се освободи кръстовището.
В този случай е пределно ясно, че няма никакво значение релсово и нерелсово превозно средство, защото там движението се регулира с светофари. Дано не срещам по пътищата недоучилите листовкаджии, които не знаят какво е това светофар.
Те трамваите обикновено "могат" да подскачат и да пропускат напречно движещите се ППС след което с плавно приземяване продължават по релсовия път ;-)
По закон КАТ имат право да издават предписания за намаляване риска от ПТП. Има ли такова към СО за промяна на мястото на спирката? Има ли такива към СО за оправяне на пътните настилки? Има ли такива за подновяване на маркировката, а на осветлението? Всички институции е крайно време да започнат да работят, а не само да ни дерат нас и да изискват от нас, а за тях си да са все добрички.
Много е вероятно наистина ватмана на трамвая да е виновен, примерно ако не е изчакал да се освободи кръстовището, от превозните средства навлезли на зелено в кръстовището., т.е. и автобусът.
Автобус Vs. трамвай – кой е виновният?