Адаме на кой свят живееш бе човек? Законовата база и сега изостава драстично от нововъведенията. Uber е само частичка от нещата които не са урегулирани още. Понеже съмм ИТ в правната сфера, ми се налага да работя с невероятни недомислици за защита или пренос на данни към, от и вътре в ЕС. Да ти кажа глупостите с таксиджиите са нищо пред това съдебен спор да се решава въз основа на "има ли право съдията да погледне доказателства добити от държава, чиито закон не съвпада с този в страната на съда"
До АдамСмитНяма как сектора да е регулиран само за част от играчите - това не е конкуренция. Или правилата ще се разпростират в/у всеки субект, който желае да развива дейността или регулациите в сектора трябва да отпаднат изцяло и за всички участници , нещо, което няма да се случи във този живот ;))
Тексимертовият бизнес е супер закоравял - на практика нищо не се е променило откакто го има.Uber от друга страна, въпреки че има трески за дялкане и се нужда е от адекватни законови рамки, показва че много по-качествена услуга, може да се предлага на много по-ниска цена.Просто технологиите изпревариха тромавото законодателство.Реално Uber не прави нищо наистина престъпно, просто осигурява по-добра услуга, за която законите имат нужда от актуализация. Но не в полза на таксиметраджиите
До Алекс"Явно може да се предлага същата услуга ... "...........Да, може ... само, че в нарушение на правилата и регулациите за извършване на тази дейност/услуга - превоз на пътници ;)) Респективно нарушителите ще си понесат санкциите, днес във Франция, утре из цяла Европа.
Ами точно това е конкуренцията. Явно може да се предлага същата услуга на по ниска цена. Вместо да оправдавате малоумницте които ритат по конкуренцията вместо по безсмислените и утежняващи работата регулатори, се радвайте че имате избор.
До АдамСмитАми станете UBER. Някой на сила ли ви кара да бъдете таксита ? Това е нова, по - добра услуга.
До Анонимен #6"Къде отиде конкуренцията".........................Каква конкуренция, като за бъкшишите има планини от регулации и норми, могат да им съдерат задниците от глоби, ако са в каквато и да било издънка и отклонение от правилата, а тия им взимат хляба, като казват: "ами ние правила нямаме намерение да спазваме" ... ВТФ ??!!Как да се бориш с някой, като са ти вързани краката и ръцете, каква равнопоставеност в конкуренцията, какви 5 лева ??!!
Както винаги човек мисли за паницата си, а не за майката Земя. Ами има хиляди шофьори, които пътуват с празна кола. Защо да не качат някой, така ще се съхраняват ресурси и ще се замърсява по-малко. Защо този човек трябва да се качи на такси, след като в града е пълно с празни коли, които са готови да го вземат в тяхната посока?
Дори , ако трябва да съм честен, съвсем не съм убеден , че такситата стачкуват защото искат да се премахне Uber, а на защото искат да им се премахнат някои от наложените изисквания и такси и така да станат конкурентно способни на Uber.Но както вече писах, никое правителство няма да си мръдне пръста в полза на обществото, особено пък когато става дума да се раздели с част от приходите си
Министъра го стяга чепика, че се появява услуга, от която не може да прибира кинти. А ако беше загрижен за добруването на клиентелата, просто трябва да се освободят и бакшишите от разните му там такси и изисквания и да им се направят профили катo на Uber-шофьорите. И сега всички виждаме, че всичките наложени изисквания да станеш бакшиш, не гарантират качествена услуга. Обаче, кажете ми , кой политик доброволно ще се откаже от една от златните си кокошки?
Ами аз това казвам, бакшишите протестират, защото част от цената на услугата им се надува от таксите към държавата и това ги поставя в неравностойно и неконкурентно положение, което им причинява загуби.
В Франция е така ама тук е различно.Ползвам таксита от 15 години в София.Е няма по кисели и нечистоплътни типове от таксиджиите.На бакшиша тва на бакшиша онова.Е не те какво искат- да карат още с опелите кадет и голф 2 ама за по 2-3 лева на километър а вътре седалката са я подпряли със щайга и празни бутилки и смърди на мръсни чорапи пръдня и газ.
Как да не минаваш проверка и да не плащаш регистрация? Трябва да нямаш нарушения като водач, да не си съден, а колата ти да е минала проверка и регистрация. Накрая, понеже всичко се знае онлайн, дохода ти се вижда и си плащаш данък на държавата.Колкото до еднаквите правила- на такситата да им намалят цените на лицензиите които плащат на кметствата и ще ги изравнят. От там идва надутата цена на услугата им. Държавата обаче, не иска да губи дойната си крава и вместо това предпочита да забрани убер.
За да има конкурентна среда, трябва да има еднакви правила за всички предлагащи таксиметрови услуги. Затова протестират таксиджиите, а не защото искат убер да се унищожи. Или убер ще играе по правилата, които държавата налага на таксиджиите или таксиджиите трябва да имат същата свобода на действие като убер, за да са конкурентни един на друг.
Излиза че аз ако отида да взема някого от летището то могат да ме обвинят в нелоялна конкуренция независимо дали този някой ми е роднина или познат. И каква е разликата с убер системата. За мене като клиент на услугата е от значение цената. Какво повече ще ми предложи таксито. За България не става въпрос.
"Да го духат такситата !Като не им харесва конкуренцията да си направят диктатура ."Ами конкуренция са, защото убер и бакшишите практически предлагат една и съща услуга, но докато бакшишите плащат такси и подлежат на регулации и проверки, никой не налага нищо на убер и така предлага по-ниски цени, което обаче му дава нечестно предимство спрямо конкуренцията. Затова съществуват агенции и комисии за защита на конкуренцията, но повечето пилешки мозъци не могат да го проумеят и храчат бакшишите.
Стига сте писали глупости без да разбирате! Гаранцията за сигурността която ти дава едно такси е НИЩО, в сравнение с Убер! Знаеш ли кой е шофьорът и къде живее преди да се качиш на таксито? С Убер се знае всичко онлайн - точно кой, кога, къде и кой при кого ще се качи и близките ти могат да го знаят. Сигурността е несравнима както за шофьора така и за пътника. И цената на услугата е много по-малка!Толкова по въпроса за "свободната конкуренция".
Ако на бакшишицте не им налагаха регулации, убер нямаше да съществува, намаше и да може да предлага ниски цени заради липсата на данъци, защото всички щяха да карат когото и когато си искат. Убер не е крачка напред, а крачка назад, все пак всички са били обикновени шофьори с немаркирани коли, превозващи пътници срещу пари, а правилниците са им наложени, за да може да се прилага контрол върху безопасността, разберете го, вместо да плямпате глупости колко велико нещо бил убер.
Френски министър поиска закриване на UberPop